XBOX one X 4k problemen , hdmi kabel ?

Started by Kjelt, October 28, 2018, 13:36:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Balen, ik  heb een XBOX one X en een Philips BDM4350 die 4k@60Hz support dus het zou allemaal goed moeten gaan.
In het XBOX menu gaat alles dan ook goed maar zodra ik RDR2 opstart die filmpjes gaat spelen valt het scherm om de 5s even weg om daarna weer terug te komen.
Dat schiet dus niet op. Ik heb hem al terug gezet naar 24Hz zelfde issue. 1080p geen problemen.

Meestal bij HDMI ellende zie je sneeuw en foute pixels dat zie ik hier niet, het lijk wel een soort van sync probleem  :(
Nu is eigenlijk mijn vraag heeft iemand anders hier ook last van ?
Zou het zin hebben om de meegeleverde high speed hdmi kabel te vervangen door een ultra high speed hdmi kabel?
Of juist andere mensen die 4k spelen met de meegeleverde kabel geen problemen hebben ?

Baal er best wel van eigenlijk want heb de one x juist voor 4k aangeschaft. Zal binnenkort ook eens wat andere games testen misschien dat het aan RDR2 ligt.

Extra info: gamen op mijn PC met 4k@60Hz via displayport vanaf een 1080ti gaat wel goed op die Philips monitor.

evilniek

Quote from: Kjelt on October 28, 2018, 13:36:55
Balen, ik  heb een XBOX one X en een Philips BDM4350 die 4k@60Hz support dus het zou allemaal goed moeten gaan.
In het XBOX menu gaat alles dan ook goed maar zodra ik RDR2 opstart die filmpjes gaat spelen valt het scherm om de 5s even weg om daarna weer terug te komen.
Dat schiet dus niet op. Ik heb hem al terug gezet naar 24Hz zelfde issue. 1080p geen problemen.

Meestal bij HDMI ellende zie je sneeuw en foute pixels dat zie ik hier niet, het lijk wel een soort van sync probleem  :(
Nu is eigenlijk mijn vraag heeft iemand anders hier ook last van ?
Zou het zin hebben om de meegeleverde high speed hdmi kabel te vervangen door een ultra high speed hdmi kabel?
Of juist andere mensen die 4k spelen met de meegeleverde kabel geen problemen hebben ?

Baal er best wel van eigenlijk want heb de one x juist voor 4k aangeschaft. Zal binnenkort ook eens wat andere games testen misschien dat het aan RDR2 ligt.

Extra info: gamen op mijn PC met 4k@60Hz via displayport vanaf een 1080ti gaat wel goed op die Philips monitor.

Het zou zomaar een kabel probleem kunnen zijn, met HDMI weet je het natuurlijk maar nooit. Maar zit er ook een avr tussen dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt


zwabber

k heb hier ook een Xbox One X en gebruik de meegeleverde HDMI kabel rechtstreeks op mijn 4K Panasonic TX-50CXM710.
Heb hem nu een maand of 4 en geen last bij Tombraider/ Rise of the Tombraider / Shadow of the Tombraider en Assassin's Creed Orgins .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

EdwinB

Quote from: Kjelt on October 28, 2018, 13:36:55
zodra ik RDR2 opstart die filmpjes gaat spelen valt het scherm om de 5s even weg om daarna weer terug te komen.

Dit probleem heb ik ooit op de Xbox 360 gehad, uiteraard geen HDR of 4K maar wel dat het beeld regelmatig tijdelijk wegviel en daarna weer terugkwam. Bleek aan de HDMI kabel te liggen, vervangen en probleem weg.

De meegeleverde kabel moet normaal gesproken prima zijn maar misschien heb je er eentje die toevallig niet goed werkt, zou zeker even testen met andere HDMI kabels.

Jumping Jack

Dat ligt overduidelijk aan de console. Stuur hem maar dan mij, dan bezorg ik je kosteloos een werkende One S.







;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kjelt

Ik heb een andere kabel besteld en wacht dat even af, hopelijk is het inderdaad de kabel en niet de GPU van de console of een onderlinge handshake ellende tussen de GPU en de monitor.


Kjelt

Nee had ik nog niet gezien maar dat was wel te verwachten.
Eerst de centen voor console versies binnenharken daarna de pc.
Ach als de pc versie na decmber komt vind ik het prima dan heb ik al genoten  ;D
Tenminste als mijn hdmi issue opgelost is.

angelo41

[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


evilniek

Quote from: Kjelt on October 29, 2018, 19:33:44
Nee had ik nog niet gezien maar dat was wel te verwachten.
Eerst de centen voor console versies binnenharken daarna de pc.
Ach als de pc versie na decmber komt vind ik het prima dan heb ik al genoten  ;D
Tenminste als mijn hdmi issue opgelost is.

Wel de HDR uitschakelen hé, deze game doet namelijk niet aan echte HD, stelletje jokkebrokken!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jumping Jack

Op de one x wel, enkel op ps4 pro wordt een vorm van upscaling gebruikt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mradem

Ik ondervind ook geen problemen, buiten de rdr2 verslaving dan [emoji23]

Kjelt

Update: het lijkt te werken nu  :pompom:
Vanavond na het eten nog even goed testen maar voorlopig geen storing gehad.
HDR support mijn monitor niet, de xbox wel als de monitor dat met de handshake ook aan kan.
Maar ben blij met 8 bits 4k60

Kjelt

Nou ik kan wel zeggen dat het inderdaad de kabel blijkt te zijn.
Valt me een beetje tegen van MS dat je bij een 4k60 console een matige kabel bijlevert maar goed het is opgelost  :)

blue-eyes

Quote from: Kjelt on November  1, 2018, 11:48:55
Nou ik kan wel zeggen dat het inderdaad de kabel blijkt te zijn.
Valt me een beetje tegen van MS dat je bij een 4k60 console een matige kabel bijlevert maar goed het is opgelost  :)

Kabel is alleen matig als het moet voldoen aan de specs en daar niet aan voldoet. Als de kabel mindere specs heeft heb je de verkeerde kabel gekregen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Nou ja als je een speciale versie van je console uitbrengt die 4k60 doet dan verwacht je daar ook de kabel bij die dat doet  :)
Waarschijnlijk een maandagochtend exemplaar want lees er weinig over.

EdwinB

De kabel die met de Xbox One X komt is prima voor 4K/HDR, heb hem zelf sinds vorig jaar en geen problemen mee ondervonden. Je hebt waarschijnlijk de pech gehad om een defect examplaar ontvangen.

Je kan de Xbox helpdesk (of de leverancier) bellen en vragen of ze de defecte kabel kunnen vervangen, zou binnen de garantie moeten vallen lijkt mij.