Lyngdorf tdai 2170 & optische ingang

Started by xlr8, November 11, 2018, 15:03:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xlr8

Ik heb een Lyngdorf TDAI2170 ter leen en probeer geluid vanuit een LG LM760s TV te krijgen via de optische uitgang.

Er komt dus geen geluid uit de Lyngdorf  :nopompom:
Prik ik de optische kabel in een AVR dan is er wel geluid  :pompom:

Geluidsuitvoer van de TV is dus goed alsmede de verbinding ansich, so far so good.
Komt het optische signaal vanuit een audiobron zoals CD speler of streamer dan heb ik wel geluid via de Lyngdorf...  :eh:
Kennelijk is dat pad dan ook in orde.

Ik heb vanuit het TV menu de digitale uitgang ook al eens gewisseld van Bitsream naar PCM of automatisch maar geen resultaat. Spanning eraf en opnieuw opstarten etc... ook. Wederom geen geluid.

Zie ik iets over het koppie of hebben LG en Mr. P. Lyngdorf ruzie ?? 


Dura

Ik ken beide apparaten niet, maar heb zoiets vroeger weleens gehad, toen bleek dat ik op de tv het digitale signaal op PCM moest zetten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Staaled

De Lyngdorf accepteert enkel PCM.
Treedt het probleem op bij alle zenders ?
En wat laat de AVR als input zien/ de TV of settopbox als output ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

xlr8

Klopt, idd PCM. Zo ook in de audio settings vd TV aangevinkt. De televisie geeft dus PCM uit via de optical out.

In de AVR staat ook de benaming "input = 2 ch. PCM" en die laat dan ook netjes 2 kanaals stereo horen van zowel online content als kabel TV.
De Lyngdorf blijft bij beide mute...
Trek ik dezelfde optische kabel uit de TV en prik die bv in een Sonos Connect dan heb ik gewoon netjes geluid van wat dat ding ook maar afspeeld .
Het lijkt wel dat het uitgangsignaal vd televisie een andere bemonstering frequentie hanteert of het zaakje in een andere data vorm uitgeeft... snap er nix van   :confused:

mijkie

vreemd en jij bent ook wel wat gewend Ron en zal niet zomaar een vraag stellen ....

al een andere bron/tv erop aangesloten die ook PCM gebruikt ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

#5
Ik heb ook een tdai2170 en een LG. Ik heb ook aardig lopen prutsen, dat bleek toen idd de PCM instelling te zijn. In het menu van de lyngdorf ook alles jiist ingesteld?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

xlr8

#6
Dat lijkt dan ook de logische stap ja,  bitstream zal een 2 ch. amp niet kunnen encoderen of er moet automatisch terug worden geconverteerd.
Het gekke is dat PCM staat aangevinkt en er ook daadwerkelijk 2 ch. PCM wordt uitgegeven.
Welk type/model heb je ?

Edit: gezien je onderschrift de 55b6v dus. Bij deze kan je enkel kiezen voor optisch uit óf TV speaker ?

Quote from: mijkie on November 12, 2018, 20:17:16
vreemd en jij bent ook wel wat gewend Ron en zal niet zomaar een vraag stellen ....

al een andere bron/tv erop aangesloten die ook PCM gebruikt ?

Ben wel wat gewend ja maar sta toch nu ff achter de oortjes te krabben met de bek vol kroonsteentjes ;D 
Maar daar zeg je wat.. goeie !  een andere TV met optische uitgang proberen zou licht op de zaak kunnen geven, alleen die heb ik nu zo even 123 niet bij de hand.
Vd week dan maar met de Lyngdorf onder de arm naar de studio  :)

edgnoj

#7
TV en Lyngdorf beide even uitzetten en dan weer aan? Mogelijk dat hij dan wel de goede instelling pakt.Oeps, heb je al geprobeerd zie ik  :(
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

W.Otter

Je kunt bij de b6v aangeven dat je zowel tv + optisch wilt of alleen optisch maar wie wil dat?;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Heb je de inputs die je gebruikt ook active gemaakt? Ook ff allemaal bijlangs gegaan? Wie weet is er een defect kanaal bij

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

xlr8

Heb alle optische inputs geprobeerd en ze doen het behalve als het signaal van de LG afkomt. Denk toch dat het daarin zit  :unhappy:

Ondertussen nog wat uitgeprobeerd met handjevol TV's;
Toestellen met dig. coax uitgang geven wel -hoorbaar- PCM signaal door en tevens nog 1 cheap ass 32" Samsung met optisch uit geprobeerd en dat werkt.
Een LG 42LB650V met optisch weer niet.. interessante materie dat 2ch. audio  :D