EOS set top box geluidsniveau

Started by Mrwhoopie, November 10, 2018, 21:14:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mrwhoopie

Allen ik heb een klein raadsel

Wij hebben sinds kort een nieuwe digibox van Telenet,wat mij direct opviel is dat deze (wanneer NAD versterker op standje -30 staat) beduidend zachter speelt dan de vorige box nu moet de NAD al naar -22 om ongeveer op hetzelfde geluidsniveau te hebben.
HDMI kabel is hetzelfde dus waar is die 8dB verschil van?

8dB verschil is veel en wil dus zeggen dat mijn versterker ook veel harder moet werken om hetzelfde resultaat te geven en dat lijkt mij niet wenselijk.Kan iemand mij hierbij helpen?
Wat wel opvalt is dat op de NAD nu dolbydigital staat en dat was bij de vorige box niet,echter,als ik in de EOS box DD uitzet blijft het geluidsniveau even laag.

Sopper

#1
Als er geen optie in de instelling te vinden is waarmee je het uitgangsignaal kunt verhogen/verlagen, dan gewoon pech.
Verschillende apparaten hebben nou eenmaal een verschillend uitgangssignaal.

En -22 of -30, wat maakt het uit?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mrwhoopie

8 dB  :crazy: Dan moet de versterker meer vermogen gebruiken voor niets...het is gewoon niet juist.

Dirk

onzin natuurlijk, je versterker levert exact hetzelfde vermogen (bij eenzelfde luistervolume) als voorheen, en hoeft maw niets "harder te werken".

ik heb hier bewust de Digicorder z'n output/volume naar beneden gehaald, zodat ik in het (theoretisch) ideaal regelbereik vd receiver kom te zitten, met de volumeknop ergens tussen de 75 en 100%
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Geert (gvc)

Ik ondervind hetzelfde probleem. Ik heb de Digibox digitaal aangesloten en het niveau is veel lager dan van andere digitale bronnen, zeer vervelend.  Nu kan je de digibox wel configureren om met een externe versterker samen te werken, dat heb ik nog niet geprobeerd. Misschien kan daarna het volume nog wat opgedreven worden.

Het zou natuurlijk kunnen dat de Digibox zich qua nominaal niveau houd aan de vroegere standaarden, wat betekent dat er digitaal maar tot -12  of -+18dB uitgestuurd wordt.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply