Powerline adapters

Started by Oud lid, November 4, 2018, 15:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oud lid

Ik woon in een oud huis en wil graag internet gaan gebruiken in een kamer waar wifi ontvangst slecht is. Ook het trekken van een kabel is lastig. Nu denk ik er over om Devolo powerline adapters in te gaan zetten. Nu heb ik echter gelezen dat je powerline adapters op dezelfde stroomgroep moet inzetten. Is dat ook zo? Wie gebruikt er powerlineadapters succesvol op verschillende stroomgroepen?

Erwin B

frits marantz


Matthijs1973

ik heb ze gebruikt binnen dezelfde stroomgroep en in verschillende stroomgroepen. Wel een nieuwbouwwoning, verschil was ongeveer 20mb (90 om 70) geloof ik. Signaal komt evengoed snel genoeg door.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Dirk

geen ervaring met dat specifiek model, maar heb zelf in het verleden wel verschillende andere types doorheen het hele huis gebruikt en dat werkte altijd problemloos.
Ging hier over een "netwerk" over verschillende stroomgroepen, voor alle duidelijkheid.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Oud lid

Dus het kan en de ervaringen zijn positief. Bedankt allemaal.

Erwin B

Oud lid

Ze zijn inmiddels in gebruik en het werkt perfect.

Erwin B

rattaplan

let alleen even op of de buren op dezelfde fase zitten aangesloten. Als je dan je poweradapters niet hebt beveiligd heb je een redelijk open verbinding naar hun toe.

Oud lid


Zweitse

Maak je gebruik van de Magic 2?

Oud lid

Nee, deze Devolo dLAN 550 duo+ Powerline Starter Kit.

Erwin B