Bohemian Rhapsody (2018)

Started by i2Paq, November 2, 2018, 08:50:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film, Bohemian Rhapsody (2018), gisteravond in Atmos XD gezien bij de VUE in Hoorn.



Er was/is nogal wat te doen om deze film omdat sommige vinden dat de film zou (moeten) gaan over het leven van Freddie Mercury.

De intentie van de makers was om aandacht te besteden aan zijn muzikale kant en niet de nadruk te leggen op zijn extravagante levensstijl.

Persoonlijk vindt ik dat zeer goed gelukt, de film geeft zeer goed weer wat zijn betekenis is geweest voor Queen maar ook voor de muziek in het algemeen.
Daarnaast gaat men zeker niet voorbij aan het stukje levensstijl wat hem uiteindelijk fataal werd zonder dat je daar een vervelende smaak aan overhoud.

Ondanks dat de film natuurlijk geen happy end heeft ging ik, maar ook anderen die ik sprak, met een blij gevoel weg omdat de essentie van Freddie's muzikale leven prachtig in beeld werd weergegeven.

Ook al ben je geen fan van Queen, ken je de muziek niet, ik zou je echt willen aanraden te gaan!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sopper

Deze heb ik inderdaad ook al in het vizier, dank voor je bevindingen; nu ga ik zeker
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Hanky Panky

#2
Wij gaan ook binnenkort, een must-see voor de Queen fan.

De recensies gaven wel weer dat het vooral een positief verhaal was en de onderlinge strijd/meningsverschillen (die zo nu en dan onvermijdelijk is/zijn als je zolang samenwerkt met krachtige persoonlijkheden) kwam niet aan de orde.

Dit is wel een leuk item van de zanger die een deel van de vocals van de film heeft ingezongen, Marc Martel:

https://www.youtube.com/watch?v=GQ0H7tZ_tZs&t=5s 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mr.crash

Hier ook een fan.
Lijkt mij ook een mooie film.
Alleen wacht ik tot hij in de winkel
ligt en kijk hem thuis.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

J.A.F._Doorhof

Wilde eigenlijk eerder gaan als enorme Queen fan, maar we konden niet eerder dan morgen (zondag).
Gaan met de hele familie (ok dat zijn 5 mensen maar toch).

Ben super benieuwd.
Het is wel jammer dat bepaalde dingen niet kloppen die toch echt wel kloppend hadden kunnen zijn.

Freddie kende Smile al een tijdje en ook MA, in de film schijnt het allemaal in 1 avond te gebeuren.

John kwam pas in 1971 bij de band en voor hem waren er 3 andere bassisten.

De manager hebben ze geen ruzie mee gehad over BohRap dat was de manager daarvoor (dead on two legs gaat daarover). De BohRap manager was juist een enorme fan van Queen.

Queen heeft NOOIT uit elkaar gelegen.
Sterker ze kwamen net van de world tour van "the works" af voor Live Aid (zat 8 weken tussen), dus als er 1 band volledig ingespeeld op het podium stond was het Queen.

Dit zijn dingen die ik "denk" niet echt bijdragen aan meer drama voor een film maar wel de echte fans toch een beetje teleurstellen.
Dat ze bepaalde dingen romantischer maken of meer drama geven kan ik me indenken maar dat Queen uit elkaar zou zijn geweest voor 4 jaar vind ik toch wel een enorme misser en geeft de geschiedenis gewoon verkeerd weer. Dat had niet gemoeten denk ik.

Dat gezegd hebbende, ik heb alle trailers gekeken en kan niet wachten op de film te zien.
Het ziet er allemaal flink overtuigend uit.

Vooral ook erg leuk dat Tim weer "doing allright" heeft opgenomen met Brian en Roger, hoop dat daar meer van los komt. met alle respect naar Adam Lambert maar het zou toch geniaal zijn als Tim en Brian/Roger een tour of album zouden maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mc T

Zojuist terug van een middagje in de bios. Bij de intro was het geluidstechnisch even schrikken maar bleef gelukkig beperkt tot de intro.  Qua facts niet een exacte weergave, de hoofdrol speler is niet een opgeschminkte look a like die zijn best doet Mercury te imiteren. Daar de toeschouwer elk een set van  kenmerken en gedragingen tussen de oren heeft zitten en daarmee wellicht dat ieder en eigen beeld heeft van Queen/ Mercury? Het komt over of dat de regisseur en hoofdrolspeler er voor gekozen hebben voorleen geloofwaardig karakter neer te zetten. Als je dat toelaat voor jezelf ipv een continue zoektocht naar de verschillen met de 'echte', dan zit je vanaf het eerste moment in de film als bij een goed boek. De tijds- en verhaallijn zit goed in elkaar en de keuze met als insteek het maken van een succesvolle speelfilm voor en breed publiek/ niet filmhuis is te verdedigen. Anders was de kans groot geweest dat het op technischvlak door gebrek aan budget onderuit was gegaan.

En waarom het zo'n aanrader is, de tijdslijn in de sound/ progressie in geluid en filmtechniek over al die jaren krijg je ook mee. De sferen en beeld over de jaren klopt als een bus naar mijn mening. En op het laatst in Live aid inhet Wembley stadion? Dat doet vragen of ze elk memorabel concert op deze manier opnieuw op film gaan zetten! De remasters van de tientallen nummers die in de film voorbij komen, in multichannel/ Atmos en dat met de legendarische Queen, wauw.... Ik kan niet wachten totdat de film te koop is om thuis de Wembley scene keer op keer af te spelen....





i2Paq

#6
Quote from: Mc T on November  3, 2018, 18:40:18
En waarom het zo'n aanrader is, de tijdslijn in de sound/ progressie in geluid en filmtechniek over al die jaren krijg je ook mee. De sferen en beeld over de jaren klopt als een bus naar mijn mening. En op het laatst in Live Aid in het Wembley stadion? Dat doet vragen of ze elk memorabel concert op deze manier opnieuw op film gaan zetten! De remasters van de tientallen nummers die in de film voorbij komen, in multichannel/ Atmos en dat met de legendarische Queen, wauw.... Ik kan niet wachten totdat de film te koop is om thuis de Wembley scene keer op keer af te spelen....

Je hele post is gewoon Spot On!

Zo ervoer ik het ook helemaal.

Mijn beste vriend was Queen fan, ik luisterde "gewoon" met hem mee.

Met deze film besefte ik ineens dat ik elk nummer gewoon kon meezingen of iig. kende.

De sfeer ademt de jaren '80 en het boeit mij niet dat misschien de details niet helemaal kloppen. De film pakt je ipv. te verzanden in een technisch verhaal waarmee men juist dan de waarheid geweld aan doet.

Dat Live Aid concert, kippenvel en ik denk dat dit laat zien hoe gedreven Freddie was terwijl zijn lijf al niet meer wilde.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

J.A.F._Doorhof

Uh....
Op live aid was freddie in top conditie.
Daarna kwam oa nog een wereld tour voor kind of Magic .

Freddie kreeg de diagnose HIV in april 87
Hierdoor was de magic tour de laatste tour.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

i2Paq

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  3, 2018, 23:18:27
Uh....
Op live aid was freddie in top conditie.
Daarna kwam oa nog een wereld tour voor kind of Magic .

Freddie kreeg de diagnose HIV in april 87
Hierdoor was de magic tour de laatste tour.

Volgens Google heb je gelijk, de film impliceerd anders.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

J.A.F._Doorhof

#9
Trust me.....
In 87 is de diagnose gesteld naar aanleiding van een plek op zijn hand, toen die uitkomst positief was is er bloed onderzoek gedaan en bleek hij aids te hebben.

Er gaan veel suggesties rond dat hij het rond de magic tour al zou weten. Maar dit is gebaseerd op bv plekjes op zijn huid, een plek onder zijn arm, een keer zijn stem kwijt. Of wel elke griep of plek was aids...een beetje complot theorieën dus

Als je bedenkt dat er toen nog geen geneesmiddelen waren en pas in maart 85 de eerste Elisa test beschikbaar was. Het is dus erg onwaarschijnlijk dat Freddie toen direct al met live Aid wist dat hij aids had. Daarna nog een wereld tour afwerkte met 26 optredens en tot 91 in leven bleef. ATZ kwam pas veel later en was voor Freddie te laat.

De infectie.....dat is natuurlijk niet bekend
Maar ze verwachten new York in de begin jaren 80 waar er enorm veel onbeschermde sex was. Voordat het echter zich ontwikkeld naar aids kan jaren duren. En zonder medicatie is het volgens mij volstrekt onmogelijk dat iemand als Mercury nog zolang in leven zou blijven met opnames en tours. Aids zonder medicatie kan enorm snel iemand volledig slopen. En met een publiek figuur als Mercury had dit overduidelijk te.zien moeten zijn op zijn lichaam.

Wat wel een feit is, is dat Freddie gedurende de magic tour wel wat vreemde uitspraken heeft gedaan. Maar die kunnen ook juist ontkennend worden opgevat. Hij heeft bv een keer aangegeven terug te komen als hij nog in leven was .dit kan opgevat worden als bevestiging maar ook als grap. Ook bij who wants to live forever heeft hij wat opmerkingen gemaakt. Maar ook daar geldt je kan het dubbel uitleggen..

Het zou me zeker niet verbazen als gedurende de magic tour er problemen begonnen te ontstaan. Daarna is het namelijk wel snel gegaan  Bij de clip I want it all zie je de tekenen. Een erg opgezet gezicht en de clips daarna was het super duidelijk Freddie werd steeds dunner en fragieler en bij days our lives kon hij alleen nog een joggingstof verdragen. Die knipoog aan het eind van die clip ging me echt door merg en been .

Freddie was altijd best gezond gespierd. Bij breakthrough werd alles nog ontkend maar was het toch wel duidelijk.

Sowieso is queen nooit uit elkaar geweest
Was live Aid 8 weken na een wereld tour en was live Aid absoluut niet het laatste concert.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze het zuid Afrika gebeuren verwerkt hebben (moet de film nog zien) dat was namelijk een zeer belangrijk punt in de queen geschiedenis en volgens mij zit dat niet eens in de film?

Ik weet dat Brian en Roger mee hebben gewerkt. Dus ze zullen een reden hebben voor wat ze gedaan hebben. Als.levenslange fan vind ik het live Aid gebeuren toch wel jammer .

Maar goed ik verheug me er enorm op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Net gezien.
Fantastisch
Lekkere humor en hoewel er erg gerommeld word met feiten en tijdlijnen hebben we allemaal enorm genoten

Een absolute aanrader.
Ga er met een niet queen fan heen en ze komen als fan de bios uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  4, 2018, 00:34:04
Trust me.....
In 87 is de diagnose gesteld naar aanleiding van een plek op zijn hand, toen die uitkomst positief was is er bloed onderzoek gedaan en bleek hij aids te hebben.

Er gaan veel suggesties rond dat hij het rond de magic tour al zou weten. Maar dit is gebaseerd op bv plekjes op zijn huid, een plek onder zijn arm, een keer zijn stem kwijt. Of wel elke griep of plek was aids...een beetje complot theorieën dus

Als je bedenkt dat er toen nog geen geneesmiddelen waren en pas in maart 85 de eerste Elisa test beschikbaar was. Het is dus erg onwaarschijnlijk dat Freddie toen direct al met live Aid wist dat hij aids had. Daarna nog een wereld tour afwerkte met 26 optredens en tot 91 in leven bleef. ATZ kwam pas veel later en was voor Freddie te laat.

De infectie.....dat is natuurlijk niet bekend
Maar ze verwachten new York in de begin jaren 80 waar er enorm veel onbeschermde sex was. Voordat het echter zich ontwikkeld naar aids kan jaren duren. En zonder medicatie is het volgens mij volstrekt onmogelijk dat iemand als Mercury nog zolang in leven zou blijven met opnames en tours. Aids zonder medicatie kan enorm snel iemand volledig slopen. En met een publiek figuur als Mercury had dit overduidelijk te.zien moeten zijn op zijn lichaam.

Wat wel een feit is, is dat Freddie gedurende de magic tour wel wat vreemde uitspraken heeft gedaan. Maar die kunnen ook juist ontkennend worden opgevat. Hij heeft bv een keer aangegeven terug te komen als hij nog in leven was .dit kan opgevat worden als bevestiging maar ook als grap. Ook bij who wants to live forever heeft hij wat opmerkingen gemaakt. Maar ook daar geldt je kan het dubbel uitleggen..

Het zou me zeker niet verbazen als gedurende de magic tour er problemen begonnen te ontstaan. Daarna is het namelijk wel snel gegaan  Bij de clip I want it all zie je de tekenen. Een erg opgezet gezicht en de clips daarna was het super duidelijk Freddie werd steeds dunner en fragieler en bij days our lives kon hij alleen nog een joggingstof verdragen. Die knipoog aan het eind van die clip ging me echt door merg en been .

Freddie was altijd best gezond gespierd. Bij breakthrough werd alles nog ontkend maar was het toch wel duidelijk.

Sowieso is queen nooit uit elkaar geweest
Was live Aid 8 weken na een wereld tour en was live Aid absoluut niet het laatste concert.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze het zuid Afrika gebeuren verwerkt hebben (moet de film nog zien) dat was namelijk een zeer belangrijk punt in de queen geschiedenis en volgens mij zit dat niet eens in de film?

Ik weet dat Brian en Roger mee hebben gewerkt. Dus ze zullen een reden hebben voor wat ze gedaan hebben. Als.levenslange fan vind ik het live Aid gebeuren toch wel jammer .

Maar goed ik verheug me er enorm op.

Als we dan toch geschiedenisles gaan geven ;) wat  gebeurde er in zuid afrika?

J.A.F._Doorhof

Queen speelde een jaar voor Live Aid in Suncity zuid Afrika. In feite was er een verbod voor bands om daar te spelen ivm apartheid.

Queen gaf aan te spelen waar de fans wilde.
Dit leidde tot een ENORME stroom van kritiek en afgunst naar de band en ze werden zelfs op de Blacklist van de UN gezet en hebben een boete gehad.

Feitelijk had dat het eind kunnen zijn van queen
Er waren ook mensen die met afschuw naar Live Aid en queen hebben gekeken. Ze werden toen letterlijk door de pers en veel mensen "uitgekotst" .

In feite klopte het dus wel wat de film liet zien het was een zeer belangrijk optreden. De queen fans kwamen wel maar de shows (ze hadden net voor Live Aid the world tour afgesloten) maar de pers en veel "niet queen fans" moesten weinig hebben van queen.

Suncity was een resort trouwens waar meer artiesten speelden oa status quo (maar er waren meer grote namen).

Live Aid word door vele mensen gezien als een keerpunt in de "downspiral" van queen

Toch zijn er ook nog steeds mensen die met "afkeer" erop terug kijken en ook naar het 46664 concert. Queen zelf heeft altijd aangegeven geen politieke band te zijn en te spelen waar fans dat wilde ongeacht ras, geloof of politieke overtuiging.

Op zich mooie woorden met ongetwijfeld een goed hart. Maar gezien de apartheid situatie pakte dat volledig verkeerd uit.

Ik denk als je naar de geschiedenis van queen kijkt en de film door iemand anders gemaakt was dit absoluut aan bod was gekomen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mondiaal

We moeten nog gaan maar ben zeer benieuwd als groot Queen fan. Ook Mr Robot (super serie) lijkt mij een goede keuze voor Freddy.

Carrol

Vanavond naar Queen geweest,mn vrouwtje stelde het voor,ben meer van de oorlogsfilms,dus ging mee met lichte tegenzin.
Maaaaarr......in één woord ge-wel-dige film!!
Heb echt genoten van de eerste tot laatste minuut.
Op live aid was Queen de enige band die op hoger geluidssterkte speelde,ook dat werdt prachtig in beeld gebracht.Gewoon een beetje jeugdsentiment.
Ik heb genoten!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

ProXius

Ik heb ook echt enorm genoten, heerlijk! Ik ben helemaal geen echte diehard fan, maar het was super.

Zelfs zo gaaf dat ik een mooi album van ze wil kopen. Iemand tips welke versies ik moet hebben met de beste opnamekwaliteit?  :headbanging:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

J.A.F._Doorhof

Oh jee....
Waar hou je van?

Mijn favoriete album....
Day at the races denk ik. Maar het is nagenoeg onmogelijk om te kiezen.
Queen heeft zo een diversiteit en ik vind echt letterlijk elk nummer mooi, hotspace vind ik het minste album maar ook daar staan een paar juweeltjes op.

All time favorite nummers :
Teo Torreante, hammer to fall, I want it all, Show must go on, Kind of Magic, Who wants to live forever, Tie your mother down, I'm in love with my car, somebody to love..... ach eigenlijk allemaal :D

Als je echt ergens mee wilt beginnen.... misschien Kind of Magic, dat is Queen in de jaren 80 on top of their game met een paar mega hits. Maar ga je voor ouder.... Day at the races.
Vraag dit willekeurig een Queen fan en je krijgt waarschijnlijk allemaal andere antwoorden.

Veel mensen kennen bv Teo Torreante niet maar in mijn optiek is dit het mooiste nummer ooit geschreven, vooral hoe Freddie inkomt op een bepaald moment "When I'm gone, they say we're all fools...." KIPPENVEL.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2018, 09:50:56
Oh jee....
Waar hou je van?

Mijn favoriete album....
Day at the races denk ik. Maar het is nagenoeg onmogelijk om te kiezen.
Queen heeft zo een diversiteit en ik vind echt letterlijk elk nummer mooi, hotspace vind ik het minste album maar ook daar staan een paar juweeltjes op.

All time favorite nummers :
Teo Torreante, hammer to fall, I want it all, Show must go on, Kind of Magic, Who wants to live forever, Tie your mother down, I'm in love with my car, somebody to love..... ach eigenlijk allemaal :D

Als je echt ergens mee wilt beginnen.... misschien Kind of Magic, dat is Queen in de jaren 80 on top of their game met een paar mega hits. Maar ga je voor ouder.... Day at the races.
Vraag dit willekeurig een Queen fan en je krijgt waarschijnlijk allemaal andere antwoorden.

Veel mensen kennen bv Teo Torreante niet maar in mijn optiek is dit het mooiste nummer ooit geschreven, vooral hoe Freddie inkomt op een bepaald moment "When I'm gone, they say we're all fools...." KIPPENVEL.

Ik zou zeggen The Works :) mijn favoriet. (Originele "tape" zit in mijn Cabrioradio)

Leuk stukje over zuid afrika, nooit wat van mee gekregen

Mokumer45

#18
Sun City lag toen volgens mij toen in een van de zogenaamd "onafhankelijke" thuislanden, dit was een truuk van Zuid-Afrika om het grootste deel van de gekleurde bevolking zogenaamd niet meer in Zuid-Afrika te laten wonen. Queen zou dus technish gezien niet in Zuid-Afrika opgetreden hebben. Maar uiteindelijk was dit alles gewoon een bullsh*t voorstelling van zaken.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Mc T

....Zojuist terug van de voorstelling, dit keer Euroscoop Schiedam/ Atmos. Eigenlijk nogal teleurgesteld. Door dat typische 'bioscoop geluid'. Ik wil de speakers niet horen maar de film beleven ;-). Het geluid was niet homogeen/ elke speaker was waarneembaar, dun. En het geluid liep wat achter met de film. O jee.....

Eerder ook nog naar de voorstelling geweest in Cinerama R'dam centrum. Niet mijn favoriet omdat het op dynamisch vlak wat vermoeiend is zo explosief zeg maar.  Bohrap in zaal twee.....versleten stoelen en  misschien ondertussen een wat oldschool Stage Accompany installatie. Maar zo hoort (live-) geluid neergezet te worden! Als ik het moet beschrijven: een geweldige 'analoge' filmische belevenis, zonder Atmos....

   

jantje112

Ik heb de film gekeken in het nieuwe Luxor in Meppel. Erg mooie bioscoop. Alle stoelen zijn "VIP" en de stoelafstand is 2 meter per rij. Dus lekker ruim. En ze gaan electrisch in de kiepstand.. Geluid is 7.1, staat een mooie AP25 van datasat te knallen.

De film zelf tweeledig. Ik vond dat ze Freddy wel erg als de "valse nicht" wegzetten, met name de manier waarop hij "ondankbaar" jaren uit beeld verdween en de moeizame reis richting Live Aid waren wel wat gedramtiseerd. Dat had van mij niet gehoeven. Overigens vraag ik me dan af of het inderdaad zo gegaan is destijds, want de overige bandleden hebben zich wel met de film bemoeid.


Voor de rest is het geweldig om te zien hoe sommige nummers zijn ontstaan, soms echt kippevel van.