JVC DLA-NX5 review

Started by J.A.F._Doorhof, November 1, 2018, 13:12:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: maximus79 on November  1, 2018, 22:30:17
Ben benieuwd, kom vrijdag even kijken. Heeft deze ook lens memory voor zoom?

Uiteraard.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Scherm is erg persoonlijk
Ik ben een groot voorstander van gain 1.0-1.4
En qua breedte in een donkere ruimte tussen de 2.40-2.80

Maar dit laatste is enorm afhankelijk van de afstand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Leuke review Frank, echter het stukje over details in het zwart bij de JVC, viel mij persoonlijk juist op dat de JVC veel meer details liet zien in vergelijking met de Sony projectoren. (260/360)

Als voorbeeld genomen; de scene van Star Wars- The Force Awakens waarbij de Star Destroyer de planeet Jakku passeert. De Onderkant van de Star Destroyer gaf echt meer details bij de N5. Daar zijn ze imo echt wel verbeterd.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

In vergelijk met de vorige JVC die ik gezien heb is het na calibratie een stuk beter.
Op de 760 zie ik echter net aan de onderkant wat meer, waarbij ik meteen moet aangeven dat dit marginaal is (zoals in het artikel aangegeven) PLUS dat op de 760 het zwart niveau niet zo diep is als op de JVC.

Het is absoluut niet meer wat het geweest is, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar ik kijk dagelijks naar de 760 vandaar dat ik het daar mee vergelijk (en dat is een zeer goede projector), eigenlijk niet eerlijk gezien het prijs verschil, maar het laat maar zien hoe goed de nieuwe JVC is, vandaar dat we onze 760 ook te koop zetten om een tijdje langer naar een N7 te gaan kijken. Van laser naar lamp doe je concessies, maar dit is een serie die ik even langere tijd op dagelijkse basis wil zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Hoe zit het eigenlijk met het ventilatorgeluid?

J.A.F._Doorhof

De.meeste units zijn tegenwoordig behoorlijk stil.
Op hoge lamp mode hoor je hem .op eco amper
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  2, 2018, 23:22:31
De.meeste units zijn tegenwoordig behoorlijk stil.
Op hoge lamp mode hoor je hem .op eco amper
Dan is hij dus stiller dan z'n voorgangers begrijp ik? En vergeleken met de Sony 760?

J.A.F._Doorhof

Ik zou er een DB meter naast moeten houden.
Voor mij zijn ze allebei gewoon lekker stil
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Dat is echt verleden tijd, en we moeten in ons achterhoofd houden dat de firmware ook nog verbeterd zal worden. De N5 van Frank is ook nog geen productie model.

Quote from: roelk79 on November  1, 2018, 22:05:18
is het hdmi handshake issue nu ook opgelost bij deze generatie? MAW wisselt de JVC wat sneller bij een resolutie wijziging? Mijn X500 doet er toch wel bijna 10sec over voordat er weer beeld is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

Hoe zit het met de input lag van deze nieuwe JVC's? Ik game veel en op de tw9300 gaat dat goed, behalve dat hij geen 18gbps chipset heeft wat voor gamers WEL belangrijk is. Daarom ook blij dat de JVC dat wel heeft.

Hoe groot is de upgrade naar een N5 als je van een tw9300 af komt?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

9300 is mooi maar de JVC is echt wel een flink aantal stappen hoger.

Input lag niet getest maar meestal is dit meer dan addequat tenzij je professioneel gamed ;) (of ik ben gewoon te traag)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

In een van de calibratie sessies bij jou van Mn x5000 heb je wel eens genoemd dat je bij de jvc je ook wel kon ergeren aan (en ik parafraseer) ongewenste halo effecten en white bleeding.

Dat is vooral waar te nemen als je high white op Black hebt (witte tekst op zwart, een felle koplamp in het donker, zonlicht door een raam in een pikzwarte kamer, etc.).

Hoe is dat met deze projectoren?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

#37
Quote from: maximus79 on November  4, 2018, 09:30:41
Hoe zit het met de input lag van deze nieuwe JVC's?

Er zit een
" Low Latency Mode suppresses display delay for faster response when receiving signals from PC"
Mode op om te gamen.
Dan bypassen ze waarschijnlijk alle motion en beeld enhancement hardware om zo snel mogelijk een plaatje neer te kunnen zetten.
Maar dit blijft voor pro gamers veel te traag die zitten op speciale monitoren met 1ms lag te spelen.
Daar is een "film" projector nou eenmaal niet voor bedoeld, het kan wel natuurlijk maar niet zo optimaal als bij gaming monitors.

MaxxMark

Niet iedere gamer wil altijd pro apparatuur gebruiken. Dan ga ik wel in mn werkkamer zitten :)

Wat ik soms wel wil is een game die Atmos ondersteunt (de nieuwe StarWars games) in Mn ht kunnen spelen. En dat is met de inputlag van de x5000 gewoon niet te doen. Windows besturen is al eenmopgave op zich.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

simsatit

3rd person games (meeste single player adventure/rpg games die je met je controller speelt) doen het goed met de low latency op aan van de afgelopen JVC X series, zeker tov van de Xx000, het is nog afwachten hoe goed het gaat zijn op de N series.
FPS met keyboard muis besturing, beter een gaming monitor gebruiken.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

J.A.F._Doorhof

Ik vraag me af hoe je werkt als je vind dat Windows besturen al amper te doen is op een projector.

Ik behoor bij het ras "mens" en kan echt normaal Windows besturen op de slechtste projector qua lag. Sterker ik speel wel eens FPS op mijn projector en dat gaat best. Wil je inderdaad bij de top 10 horen misschien maar een beeldscherm neerzetten van bv Benq.

De halo werking is een stuk beter op de nieuwe units. Maar dit is ook de reden waarom ik hem hier thuis ga ophangen. En dat zegt eigenlijk ook al wat ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Speel alleen op xbox of ps4, meestal FPS, (ook PVP) met de epson gaat dat goed en merk ik niets van de input lag. 
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

simsatit

Mee eens dat je best kunt gamen op een projector, zelfs FPS.
Maar als je dan eens op een gaming monitor met bijvoorbeeld Gsync speelt op hoge refresh rates dan is dat wel andere koek vind ik zelf.
Je hebt dan wel een serieuze videokaart nodig en de 1440P 200+Hz Gsync schermen zijn ook best prijzig, maar IMO geen vergelijk met de projector, zoveel beter en vloeiender is het.
Maar natuurlijk kun je gamen op een projector en het grote beeld is natuurlijk wel heel vet.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mediasluis

Op de DLA-X5000 was de lagtime 122Ms en deze had geen Low Latency functie.
Op de DLA-X5900 was de Lagtime 155Ms, maar hij had wel een fijnere beeld verwerking als voorheen.
Maar op deze kon je Low Latency gebruiken en had dan maar een vertraging van  41Ms.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MaxxMark

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2018, 11:50:21
Ik vraag me af hoe je werkt als je vind dat Windows besturen al amper te doen is op een projector.

Ik behoor bij het ras "mens" en kan echt normaal Windows besturen op de slechtste projector qua lag. Sterker ik speel wel eens FPS op mijn projector en dat gaat best. Wil je inderdaad bij de top 10 horen misschien maar een beeldscherm neerzetten van bv Benq.

De halo werking is een stuk beter op de nieuwe units. Maar dit is ook de reden waarom ik hem hier thuis ga ophangen. En dat zegt eigenlijk ook al wat ;)

Hoe ik werk? Uh, vrij normaal (naar mijn mening natuurlijk :D)

Ik ervaar een zeer goed merkbare vertraging tussen als ik met de muis beweeg en wat ik op het scherm zie.

Het kan natuurlijk zijn dat er meer in de chain zit wat een delay introduceert. Of dat ik er gewoon gevoeliger voor ben. Ik ben namelijk ook erg gevoelig voor RBE en knipperen (en vind het bijvoorbeeld fysiek naar hoe sommige  ledverlichting een flikkering heeft). Wat ook kan is dat vooral het verschil mij parten speelt. Dat als ik achter de PC zit het normaal gaat, en als ik in mn HT zit ik merk dat er een opvallend verschil is. Wie weet!

In ieder geval mooi dat ze er wel wat aan hebben gedaan. Mogelijk dat het het verschil al dermate vermindert dat ik het niet meer als storend ervaar.


Mbt halo-effect; cool! :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Ik reageerde meer hierop "Windows besturen is al een opgave op zich."
Zelfs met een vertraging van 200-500ms moet windows besturen toch redelijk normaal gaan :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sjaak_Banaan

Misschien heeft Mark zijn verversfrequentie in Windows ook op 24p staan? Dan werkt het inderdaad minder prettig, maar op 60 Hz gaat het hier prima.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MaxxMark

24hz zou schokkerig gaan. Maar het gaat mij echt om de delay tussen bewegen vd muis en het zichtbaar bewegen van de cursor. Maar volgens mij is de discussie van mijn ervaring al veel te off topic :D de nieuwe jvc heeft een game mode wat dus al betekent dat het waarschijnlijk beter is. En de halo effecten zijn minder. Dus voor mij is het allemaal al een stuk beter
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Ik zou eerst gaan kijken want als je het nu echt als een delay ziet en het een opgave is om Windows te besturen ben ik echt bang dat ook de nieuwe generatie te traag is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

#49
Net terug van de demo van de JVC N5 en de Sony VW270 bij ITC.

Kort verslag. (ivm mijn dyslexie kost het mij veel moeite om een goed lang verhaal te schrijven)

Zoals altijd netjes ontvangen door Annewiek, altijd gezellig. Zelf vind ik het wel jammer dat Frank er niet bij was, dit kan soms handig zijn voor de technische vragen.

We begonnen met de Sony. Lang verhaal kort:

+ Beweging (vooral met bewegings verbeteraar op low)
+ Scherpte
- Zwart waarde, de geprojecteerde zwarte balken waren zichtbaar ten opzichte het projectie scherm.
- HDR niet direct indrukwekkend

JVC:

+ Scherpte (scherper dan de sony)
+ HDR indrukwekkender dan de Sony, lijkt ook meer licht te hebben. Zal komen door de optimizer van de JVC denk ik?
+ Zwart waarde duidelijk beter dan de Sony. Zwarte balken waren niet te onderscheiden van het projectie doek.
-  Beweging op zich goed en met de verbeteraar op low zeker goed te doen maar de Sony wint hier.

Noot: Ruimte heeft vrij donkere wanden, maar een wit plafond.

De winnaar is voor mij de JVC.

Annewiek bedankt voor de Demo. En als kritische noot, wat meer 4K HDR demo materiaal is welkom.


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2