JVC DLA-NX5 review

Started by J.A.F._Doorhof, November 1, 2018, 13:12:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ik kan er jammer genoeg niet altijd bij zijn maar ben wel gewoon bereikbaar.

Bij hdr heb ik gekozen voor deze selectie omdat er zowel lichte als zeer donkere scènes zijn en de kwaliteit erg goed is. Uiteindelijk mag iedereen natuurlijk ook zijn eigen materiaal meenemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: maximus79 on November  9, 2018, 22:04:42
Net terug van de demo van de JVC N5 en de Sony VW270 bij ITC.

Kort verslag. (ivm mijn dyslexie kost het mij veel moeite om een goed lang verhaal te schrijven)

Zoals altijd netjes ontvangen door Annewiek, altijd gezellig. Zelf vind ik het wel jammer dat Frank er niet bij was, dit kan soms handig zijn voor de technische vragen.

We begonnen met de Sony. Lang verhaal kort:

+ Beweging (vooral met bewegings verbeteraar op low)
+ Scherpte
- Zwart waarde, de geprojecteerde zwarte balken waren zichtbaar ten opzichte het projectie scherm.
- HDR niet direct indrukwekkend

JVC:

+ Scherpte (scherper dan de sony)
+ HDR indrukwekkender dan de Sony, lijk ook meer licht te hebben. Zal komen door de optimzer van de JVC denk ik?
+ Zwart waarde duidelijk beter dan de Sony. Zwarte balken waren niet te onderscheiden van het projectie doek.
-  Beweging op zich goed en met de verbeteraar op low zeker goed te doen maar de Sony wint hier.

Noot: Ruimte heeft vrij donkere wanden, maar een wit plafond.

De winnaar is voor mij de JVC.

Annewiek bedankt voor de Demo. En als kritische noot, wat meer 4K HDR demo materiaal is welkom.
Ik begrijp dat hier niet de Panasonic als UHD speler is gebruikt? Want dat maakt wel uit denk ik voor beide projectoren, maar vooral de Sony.

Verder ongelooflijk goed als het zwart van de balken van de JVC's even zwart is als het zwarte fluwelen kader van het scherm. Stond de JVC op auto iris?

maximus79

Quote from: Teejoo on November  9, 2018, 23:46:14
Ik begrijp dat hier niet de Panasonic als UHD speler is gebruikt? Want dat maakt wel uit denk ik voor beide projectoren, maar vooral de Sony.

Verder ongelooflijk goed als het zwart van de balken van de JVC's even zwart is als het zwarte fluwelen kader van het scherm. Stond de JVC op auto iris?

Wel de panasonic, had alleen begrepen dat de optimizer daar van uit stond.

Dat zwart van de balken, was op het projectie doek, niet op de rand. Auto iris weet ik niet, Frank?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on November 10, 2018, 00:12:27
Wel de panasonic, had alleen begrepen dat de optimizer daar van uit stond.

Dat zwart van de balken, was op het projectie doek, niet op de rand. Auto iris weet ik niet, Frank?
Dat bedoel ik ook. Als die net zo zwart zijn als de rand is dat erg goed!

J.A.F._Doorhof

We laten meestal het beeld iets kleiner zien dan de randen. Dat is de beste test. Het beeld kan namelijk nooit donkerder zijn dan het scherm zonder licht. Als die 2 totaal in elkaar overblenden heb je feitelijk een optimaal.zwart voor die situatie.

De optimizer van de Panasonic stond uit. De JVC natuurlijk aan. Iris stond aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scoc

Quote from: maximus79 on November  9, 2018, 22:04:42
Net terug van de demo van de JVC N5 en de Sony VW270 bij ITC.

Kort verslag. (ivm mijn dyslexie kost het mij veel moeite om een goed lang verhaal te schrijven)

Zoals altijd netjes ontvangen door Annewiek, altijd gezellig. Zelf vind ik het wel jammer dat Frank er niet bij was, dit kan soms handig zijn voor de technische vragen.

We begonnen met de Sony. Lang verhaal kort:

+ Beweging (vooral met bewegings verbeteraar op low)
+ Scherpte
- Zwart waarde, de geprojecteerde zwarte balken waren zichtbaar ten opzichte het projectie scherm.
- HDR niet direct indrukwekkend

JVC:

+ Scherpte (scherper dan de sony)
+ HDR indrukwekkender dan de Sony, lijk ook meer licht te hebben. Zal komen door de optimzer van de JVC denk ik?
+ Zwart waarde duidelijk beter dan de Sony. Zwarte balken waren niet te onderscheiden van het projectie doek.
-  Beweging op zich goed en met de verbeteraar op low zeker goed te doen maar de Sony wint hier.

Noot: Ruimte heeft vrij donkere wanden, maar een wit plafond.

De winnaar is voor mij de JVC.

Annewiek bedankt voor de Demo. En als kritische noot, wat meer 4K HDR demo materiaal is welkom.

Thx. Zo heb ik het ook ongeveer ervaren bij Vik en jouw vergelijk stemt voor een groot deel overeen met mijn ervaring. Alleen vond ik ook nog de diepte in het beeld bij de JVC een stuk beter dan de Sony die wat vlakjes was. Sony is ok van scherpte maar ook niet meer dan dat.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

maximus79

Wat moet ik me voorstellen van de auto calibratie functie? Werkt dat goed?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

@maximus
Voor geen meter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 10, 2018, 17:02:51
@maximus
Voor geen meter.

Zou ik ook zeggen als ik calibrateur was...  :D :devil:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Nou dan niet.
Ja joh werkt perfect. (zucht)

Wat de auto cal doet is de projector terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 10, 2018, 17:37:57
Nou dan niet.
Ja joh werkt perfect. (zucht)

Wat de auto cal doet is de projector terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Nee toch, kan een meter aangehangen worden lees ik??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 10, 2018, 17:37:57
Nou dan niet.
Ja joh werkt perfect. (zucht)

Wat de auto cal doet is de projector terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Voor je antwoord geef kijk eerst is ff naar de smileys,of anders'Inhale...,exhale...,enz'
Is gezonder dan (je laatste) zucht(en) uit blazen  :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

1 moment ik zit niet op te letten.

Sony autocal zet terug naar begin status
JVC loopt via aparte software. Dit werkt vaak wel redelijk goed. Dit is iets dat we op de 7 uitvoerig gaan testen.

Mijn fout
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DD2

Dank voor de review! Een van de eerste ook, op internet is er nog bar weinig te vinden   :clapping: