Vero 4k / 4k+ ervaringen?

Started by dexter98, October 31, 2018, 10:05:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M

Het was een eenmalige actie, de database van Yadis (Dune) is blijkbaar toch net anders. Nieuwe films gaan gelukkig wel goed :)

THX-UltraII

Klopt het dat de Nvidia Shield geen Dolby Atmos passthrough ondersteunt en de Vero wel?

pameijer

Quote from: THX-ultraII on October 19, 2019, 20:04:42
Klopt het dat de Nvidia Shield geen Dolby Atmos passthrough ondersteunt en de Vero wel?
Shield doet gewoon Atmos passthrough.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

dexter98

Vero 4k doet prima alle sound formats.

Ok, eerlijk is eerlijk, auro 3d heb ik niet geprobeerd. :)

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Bart_M

Heeft iemand een manier gevonden om bij HDR materiaal de metadata te strippen? Blijkbaar is dit een standaard optie bij Oppo, maar ik kan het niet vinden binnen de settings van KODI / Vero.

Menno_M

Heeft iemand nog negatieve ervaringen?

PascalP

#31
Quote from: Menno_M on January 12, 2020, 13:39:13
Heeft iemand nog negatieve ervaringen?

Ja laatst een 10bit file die hij niet afspeelde, blijkbaar niet ondersteund in de hardware, zelfde file speelt wel goed op mijn Shield.

Maar zou het niet direct een minpunt noemen omdat deze files bijna niet voorkomen zover ik weet.
Maar een andere MKV gezocht van de betreffende film en die werkt wel.

EDIT: Was dan wel een 10bit 1080p x264 file, 10bit x265/HEVC files werken wel gewoon prima
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Quote from: Menno_M on January 12, 2020, 13:39:13
Heeft iemand nog negatieve ervaringen?
Ik vind het lang duren voor de volgende build er is met de auto-tonemapping feature. Verder vind ik hem voor mijn gevoel niet lekker navigeren, maar puur voor het afspelen topapparaatje. Alhoewel ik wel de Odroid N2 overweeg als vervanging... Als je nu moet kopen zou ik de Odroid nemen. Voor de redenen verwijs ik naar het Kodi hardwareforum of mijn eerdere posts hier op htforum.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Toni71

#33
Ook maar even mijn ervaring hier mededelen met de Vero 4k+. Deze heb ik gekocht op aanraden van een paar personen hier op het forum.  :headbanging:
De nieuwe Shield pro was al besteld, maar die heb ik af besteld.

Ik kom van een (oudere) htpc met Kodi en ik had hiervoor nog nooit een mediaplayer gebruikt. Zolang als er pc`s bestaan heb ik deze gebruikt voor media playback.
Dit werkte altijd goed, maar ik wilde iets eenvoudiger, compacter, nieuwer en zuiniger aan stroom. Tsja. Dit kleine kastje doet alles precies hetzelfde als mijn htpc. Het speelt alles af wat ik maar wil afspelen. De hardware voldoet ruim aan mijn verwachtingen.

Voor mijn media opslag wilde ik een nas kopen, maar zag dat die wel erg prijzig waren, voor de hardware waarmee ze opgebouwd zijn. Natuurlijk krijg je daar een makkelijk systeem voor, maar met zelfbouw haal ik er meer uit voor het geld.
Zo heb ik wat spullen gekocht om een itx nas te bouwen, waarin ik voorlopig 1 harddisk ga gebruiken en daar wekelijks een backup van maak. Dit is zo een zuinig kastje. En voor media meer als zat.

De Vero met een nas. Een happy customer. Als er een nieuw model komt, koop ik die ook wel, denk ik. Zo duur zijn ze niet, en het doet alles wat ik eis.

(mij is deze geadviseerd, als je geen streamingsdienst gebruikt, dan is een Shield beter. Dat lijkt mij ook. Maar voor media playback alleen is dit voldoende toereikend).

PascalP

Helemaal mee eens Toni, hier ook de Vero4K+ staan in de HT enkel voor lokale content van mijn NAS en in de woonkamer staat een Shield voor content van de NAS via Kodi maar ook Youtube etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

dexter98

Ik heb zowel Vero4k+ als Raspberry Pi voor alles dat vanaf NAS draait.

Eigenlijk altijd kodi gebruikt. Ik kom van HTPCs maar altijd gezeur en laatste met dingen die net niet werkten. Dan weer stutter, dan weer dit dan weer dat. Maw week tweaken nodig.

Laatste HTPC had ik op Windows 10 draaien, dat was helemaal ramp, die keer dat ie aanging meteen half uur met updates bezig en daarna half uur video settings terug zetten.


Dedicated kastje is zooooooon verademing. Draait gewoon. Period.

Raspberry Pi met libreelec. Erg tevreden over, alleen geen HD audio passthrough en met atmos helemaal niks. Alleen met 3D playback erg veel last van AV sync issues.

Voor 3D op OSMC uitgekomen en daar draait 3D wel goed.

Liefst 1 kastje dat en kodi draait en alles kan afspelen en zodoende op Vero4k uitgekomen. Belofte dat 3D ook beschikbaar zou komen.


3D is er nog steeds niet op de Vero4k dus daar gebruik ik nog de Pi met OSMC, maar verder draait het eigenlijk zonder enig probleem. Heel af en toe crash, maar is zeer sporadisch. En speelt echt alles af wat  ik er tot nu toe naartoe heb gegooid.


Wel vind ik dat libreelec op Pi voor 2D net nog wat vloeiender draait, maar dat is muggenzifterij. Maar zodra 3D beschikbaar komt op de Vero gaat de Pi eruit.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


David Gilles

Heb nu de Vero+ sinds 3 maanden maar ben echt niet tevreden over het afspelen van 4K content. Hij wordt dan redelijk warm en crashed. Iemand anders met hetzelfde probleem?
Denk dat de Vero+ een koeling kan gebruiken....
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

PascalP

Nog geen enkele keer meegemaakt...
Zou Sam van OSMC eens contacten, die is altijd heel behulpzaam op het forum daar.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Magura

Hier ook geen probleem. Heb je de oktober update al geinstalleerd?
Misschien dat het helpt.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

dexter98

Hier ook niet echt issues, wel af en toe een crash, maar is sporadisch en zeker niet tijdens media afspelen.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Stef

Kan deze speler 4K UHD ISO lezen? (Dit werkt op mijn ATV 4K met Infuse Pro maar zoals geweten, geen bit streaming...geen Atmos).

Alvast bedankt.

Grt,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

PascalP

Quote from: Stef on December 28, 2020, 08:40:15
Kan deze speler 4K UHD ISO lezen? (Dit werkt op mijn ATV 4K met Infuse Pro maar zoals geweten, geen bit streaming...geen Atmos).

Alvast bedankt.

Grt,
Stef

Ja volledige ISO's en ook BDMV mappen werkt, ook voor UHD.
Maar dat zal 'iedere' Kodi speler doen lijkt me.
Enige minpuntje is dat menu's niet werken en dat ie meteen de main film afspeelt, ondanks dat je wel een optie hebt om naar het menu te gaan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Stef

Quote from: PascalP on December 28, 2020, 08:47:02
Ja volledige ISO's en ook BDMV mappen werkt, ook voor UHD.
Maar dat zal 'iedere' Kodi speler doen lijkt me.
Enige minpuntje is dat menu's niet werken en dat ie meteen de main film afspeelt, ondanks dat je wel een optie hebt om naar het menu te gaan.

Great, merci (alweer) Pascal  :).

Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Rielplayer

Ik ben een sinds een paar dagen ook in het bezit van een 4K +. Altijd een beetje weerstand gehad tegen Kodi, maar dat was altijd op een niet dedicated apparaat. In deze toepassing werkt het gewoon zoals je wilt dat het werkt.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

PascalP

Quote from: Rielplayer on December 28, 2020, 13:00:30
Ik ben een sinds een paar dagen ook in het bezit van een 4K +. Altijd een beetje weerstand gehad tegen Kodi, maar dat was altijd op een niet dedicated apparaat. In deze toepassing werkt het gewoon zoals je wilt dat het werkt.

Goed geïnstalleerd werkt het op vrij veel apparaten hoor.
Heb 3 Kodi installaties in huis draaien en alle 3 werken ze eigenlijk probleemloos.
HT: Vero 4K+
Woonkamer: Nvidia Shield 2017
Slaapkamer: Raspberry Pi 4 (Openelec)

En dan draait een maat van me nog remote met Kodi op een Sony Android TV en ook nog een Raspberry Pi 3+.
Voorheen zelf ook altijd HTPC gehad met Windows 7 en ook Windows 10
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Stef

Player besteld en shipped. Heel redelijk geprijsd dus why not give it a try :D.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Fleetwood

Waar is de vero nog te koop, mag via pm!
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Fleetwood

Ok thnx. Daar is hij helaas uitverkocht.
Even wachten tot 8 januari dus
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

dexter98

Quote from: PascalP on December 28, 2020, 15:30:27
Goed geïnstalleerd werkt het op vrij veel apparaten hoor.
Heb 3 Kodi installaties in huis draaien en alle 3 werken ze eigenlijk probleemloos.
HT: Vero 4K+
Woonkamer: Nvidia Shield 2017
Slaapkamer: Raspberry Pi 4 (Openelec)

En dan draait een maat van me nog remote met Kodi op een Sony Android TV en ook nog een Raspberry Pi 3+.
Voorheen zelf ook altijd HTPC gehad met Windows 7 en ook Windows 10
Kodi op Windows 10 gehad (voor 3d mvc playback). K werd helemaal gek van de updates, nooit meer.

Osmc op rpi 3b+ voor 3D mvc playback en osmc op vero 4k op rest. Draait stabiel en speelt echt alles af.

Onlangs 1:1 blu-ray mkv vergeleken met disc op Sony uhd speler en kon weinig verschil ontdekken in beeldkwaliteit. Wel wat microstutter wat met de Sony afwezig is. Upscaling naar 1080p van de Sony is wel stuk beter.

Sent from my moto x4 using Tapatalk