Vero 4k / 4k+ ervaringen?

Started by dexter98, October 31, 2018, 10:05:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter98

Iemand ervaring met Vero 4k / vero 4k+?
(Kodi box gebaseerd op amlogic s905)

Lijkt erg interessant te zijn als no-hassle Kodi box die praktisch alles af kan spelen.

Meer info:
https://osmc.tv/2018/07/vero-4k-is-here/

En review:
https://www.avforums.com/review/osmc-vero-4k-media-streamer-review.13857


Volgens de review althans zou ie praktisch alles goed moeten kunnen afspelen ie op termijn te ook frame pack 3D (waar het mij om te doen is).

Wat ook voordeel is, is dat er paar oude Kodi developers achter dit project zitten, die dus de SW maximaal kunnen optimaliseren voor de HW. Dus geen gare plugins, half-geintegreerde externe players etc.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


PascalP

#1
Ik heb zowel de Vero 4k+ als een Nvidia Shield in huis dus denk dat ik wel een goed vergelijk kan maken :)

De Vero 4k is inderdaad een Kodi box, niet meer, niet minder, werkt dan ook vlekkeloos en speelt alles af.
Ook refreshrate en color space aanpassen werkt prima, resolutio switch van 1080p naar 4K werkt ook prima.
Ik ondervind echter 2 nadelen bij de Vero;
1 - Als je deze uitschakelt via de optie in Kodi is de enige manier om hem te herstarten door de stekker eruit te halen
2 - Als ik de Vero opstart voordat de receiver en/of tv aanstaat default hij naar 720p en krijg je hem alleen op 1080p door een reboot, dit is bekend bij de ontwikkelaars en gaan ze oplossen zeggen ze.
Normaal is dit niet zo'n probleem als je hem gewoon in standby laat staan.

Nvidia Shield doet dit ook allemaal behalve het resolutio switchen moet je even mee oppassen, als je de GUI van de Shield zelf op 4K hebt staan speelt Kodi alles (geupscaled) in 4K af, zet je de Shield UI op 1080p speelt hij alles netjes af in 1080p en 4K in 4K :)
Echter is de Shield iets duurder.
Al met al prefereer ik de Shield, Kodi ervaring is vrijwel gelijk echter gebruiken wij de Shield ook voor Youtube wat vlekkeloos werkt, Netflix is ook mogelijk.
Ook vind ik de remote van de Shield net iets beter aanvoelen dan die van de Vero.

Dus ligt er echt aan wat je wilt, puur een Kodi box, bespaar je dan wat geld en ga voor de Vero.
Wil je echter meer? Netflix, Youtube en toegang tot de Android TV appstore, geef dan wat meer uit en da voor de Shield.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

scoc

Ik gebruik de Vero 4K nu iets meer dan 8 maanden na teveel gedoe met mijn HTPC de voorbije jaren. Vero 4K doet gewoon wat het moet als Kodi box. Ik laat deze altijd aan staan en tot nu toe speelt deze alles af wat ik gebruik zowel 720p als 1080p als 4k.

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

paulkokkie

Ik zal niet zeggen dat OSMC een slecht bedrijf is ik heb hele slechte ervaringen met de Vero 4K+.
Eerst al 6 weken wachten totdat de box werd geleverd.
Alles wat er mis kon gaan ging ook mis.
Hij wilde eerst mn shares niet zien met NFS, toen dat uiteindelijk werkte was er gedonder met de geluidsdoorvoer.
Toen dat verholpen was, waren mn shares weg en niet meer aan de praat te krijgen.
Toen ik via SMB wel de shares kon mounten was er gezeur met de bovengenoemde resolutie, ook tijdens het afspelen
dat ie ineens van resolutie veranderde.

Teruggestuurd en 2 weken op mn geld moeten wachten, na 4 mailtjes te hebben gestuurd.

Het zal mijn karma wel geweest zijn en een "Maandag" apparaat.

Heb nu een Nvidia Shield TV waar ik redelijk tevreden over ben, daar is eigenlijk het enige probleem met de stroomvoorziening
icm mijn Logitech Elite AB. Maar de NSTV is wel 2x zo duur.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Christof_G

Ik heb de Vero4K al een jaar in gebruik en nog geen problemen gehad. Ik laat hem ook steeds opstaan, daar is hij voor gemaakt.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

dexter98

Onwijs bedankt voor jullie reacties. Heb ik absoluut wat aan! Thanks!

K heb sterke voorkeur voor Kodi als player.

Als de shield 3D ondersteund zou hebben dan was dat m geworden, maar helaas.

Als ik het zo lees is de vero dus geen verkeerde optie. Die support op moment nog geen 3D maar zou er wel aan moeten komen.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Kanariepiet

Ik heb ook een tijd een Vero 4K gehad en ook hier geen enkel probleem, maar 3D, wie zit daar nu nog op te wachten  :-X
Ondertussen al tijden tevreden met een Apple TV 4K btw!

PascalP

#7
Gisteren toevallig een update van OSMC vrijgegeven waar ook mijn resolutie probleem mee opgelost zou moeten worden  :pompom:

Added support for HDMI hotplugging on Vero 4K / Vero 4K +. This fixes issues with video modes being unavailable if Vero is turned on before the TV or AV receiver is turned on.


Complete lijst is hier te vinden;
https://osmc.tv/2018/10/osmcs-october-update-is-here-2/
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

s.t.


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

dexter98

Quote from: PascalP on October 31, 2018, 11:12:04
Ik heb zowel de Vero 4k+ als een Nvidia Shield in huis dus denk dat ik wel een goed vergelijk kan maken :)

De Vero 4k is inderdaad een Kodi box, niet meer, niet minder, werkt dan ook vlekkeloos en speelt alles af.
Ook refreshrate en color space aanpassen werkt prima, resolutio switch van 1080p naar 4K werkt ook prima.
Ik ondervind echter 2 nadelen bij de Vero;
1 - Als je deze uitschakelt via de optie in Kodi is de enige manier om hem te herstarten door de stekker eruit te halen
2 - Als ik de Vero opstart voordat de receiver en/of tv aanstaat default hij naar 720p en krijg je hem alleen op 1080p door een reboot, dit is bekend bij de ontwikkelaars en gaan ze oplossen zeggen ze.
Normaal is dit niet zo'n probleem als je hem gewoon in standby laat staan.

Nvidia Shield doet dit ook allemaal behalve het resolutio switchen moet je even mee oppassen, als je de GUI van de Shield zelf op 4K hebt staan speelt Kodi alles (geupscaled) in 4K af, zet je de Shield UI op 1080p speelt hij alles netjes af in 1080p en 4K in 4K :)
Echter is de Shield iets duurder.
Al met al prefereer ik de Shield, Kodi ervaring is vrijwel gelijk echter gebruiken wij de Shield ook voor Youtube wat vlekkeloos werkt, Netflix is ook mogelijk.
Ook vind ik de remote van de Shield net iets beter aanvoelen dan die van de Vero.

Dus ligt er echt aan wat je wilt, puur een Kodi box, bespaar je dan wat geld en ga voor de Vero.
Wil je echter meer? Netflix, Youtube en toegang tot de Android TV appstore, geef dan wat meer uit en da voor de Shield.
Nog verschil in beeldkwaliteit?

Ik zou verwachten dat de Nvidia shield beter zou zijn. Of valt verschil in de praktijk enorm mee?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


PascalP

Mij valt persoonlijk niks spannends op, kan ze nog eens side by side aansluiten en switchen tussen de units.
Schijnbaar zat er in de laatste update van Vero ook nog wat verbeteringen mbt beeld kwaliteit en HDR, maar heb nog niet geprobeerd.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

s.t.

Ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Vind support via forum erg overtuigend dus heb de 4k+ aangeschaft. Komt deze week binnen. Hiervoor de Dune Pro 4k gehad maar die beviel helemaal niet.

dexter98

Ok, tik aan. Heb gisteren ook de 4k+ besteld. Erg benieuwd!


Heb eerder deze week osmc op een rpi geïnstalleerd en draait prima. De 3D issues die ik had met libreelec als sneeuw voor de zon verdwenen. Onder de indruk hoe soepel dat draaide. K had het idee dat beeldkwaliteit ook net iets beter was (minder branding; wellicht iets nieuwere binary blob voor rpi vpu).



Sent from my moto x4 using Tapatalk


s.t.

#14
Die van mij is binnen. Opstarten ging eerste keer fout maar na herinstalleren van osmc werkt het super goed. Auto switch hdr werkt prima en alles wat ik heb speelt gewoon af. Klein en prima apparaatje

Cec werkt ook goed. Ik kan de remote van de tv gebruiken om Vero te bedienen. Erg handig. Nu maar kijken of er ook een browser op kan.

dexter98

Die van mij nu ook binnen.

Wow, echt chill apparaatje. Speelt echt alles prima af.

Speelt moeiteloos alle audio en video formats af (incl Atmos en dtsx).

Speelt 4k ~88gb zonder enige stutter af. Alle andere hw die ik heb staan heeft hier moeite mee, zelfs m'n vrij nieuwe Sony uhd speler. Duidelijk voordeel dus van de 4k+ (Gbit) TOV de 4k(100mbit).

Beeldkwaliteit is ook prima. K moet ff 1:1 vergelijken met m'n Sony speler, maar wat ik zo snel heb kunnen zien is het prima. Bv een vp1 bestand met nare banding vertoont dat niet op de Vero.

Gui draait ook vrij soepel, dus ook aan ruwe power niet echt een gebrek.

Video draait ook soepel, geen stutter oid.

Enige wat ie nog niet afspeelt is 3d, maar daar wordt dus al aan gewerkt.

Kortom, als je op zoek bent naar n no nonsense Kodi player, Dan is de Vero 4k+ zeker aan te raden.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Stefan100

Kun je ook iets vertellen over de HDR naar SDR conversie van dit apparaat?
Ik ben op zoek naar een goede player die dit kan doen voor mijn beamer.

Groet, Stefan

dexter98

Quote from: Stefan100 on November 27, 2018, 18:35:29
Kun je ook iets vertellen over de HDR naar SDR conversie van dit apparaat?
Ik ben op zoek naar een goede player die dit kan doen voor mijn beamer.

Groet, Stefan
Hmmmmm, wel goed punt. Nog geen ervaring mee, k heb geloof ik niet echt hdr materiaal liggen.

Houdt er rekening mee dat Sam druk is met Kodi 18 en ik verwacht dat daar een flinke verbetering in zou moeten zitten voor hdr handling.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


s.t.

Support level is wel erg goed van Vero. Via forum op de website krijg je snel goed antwoord.

dexter98

Quote from: s.t. on December  1, 2018, 18:37:06
Support level is wel erg goed van Vero. Via forum op de website krijg je snel goed antwoord.
Idd. Email ook trouwens.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Bart_M

Ik heb er ook een besteld, ben benieuwd naar de resultaten.

dexter98

Kan ff duren en de trackingpagina blijft hangen in de uk, maar de code die ergens op die pagina staat is gewoon Postnl trackingnr.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Stefan100

Quote from: s.t. on December  1, 2018, 18:37:06
Support level is wel erg goed van Vero. Via forum op de website krijg je snel goed antwoord.

Navraag via het osmc forum heeft me geleerd dat de conversie er in zit, maar er zijn nog geen user settings mogelijk.

Ik heb momenteel een Minix NEO U1. Deze wil ik vervangen. Ik zit te twijfelen tussen een Vero 4k+ en een Zidoo Z9S. Of misschien toch wachten tot de Neo X39 op de markt is....

Bart_M

Die van mij is ook binnengekomen en ik heb er inmiddels een paar uurtjes mee kunnen spelen.
Het was nog best wat werk om mijn films goed indexeerbaar te maken. Veel titels hadden te weinig informatie en heb ik handmatig moeten rechtzetten.

Ik draaide voorheen met een Dune HD Max (wat ik altijd een prima speler heb gevonden). De reden van de overstap was omdat ik sinds mijn nieuwe projector ook 4K HDR wilde kunnen gaan weergeven.

De Vero is echt een no nonsense speler, lekker snelle navigatie en tot nu toe geen enkel audio of video probleem gehad.

PascalP

#24
1 tip, zorg dat je films correct heten, dan krijg je nooit problemen mocht je een keer de library wissen of met een schone installatie beginnen.
Als ik mijn library scan (500 films, 100 series), hoef ik 0,0 handmatig te indexeren.
Al mijn mappen matchen IMDB titels incl jaartal.

Dus bijvoorbeeld:
Pulp Fiction (1994)
Ready Player One (2018)
Etc...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono