Beste headset plus aansluiting voor TV kijken.

Started by Puff, October 29, 2018, 17:04:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Puff

Hoi allemaal,

Het is soms fijn (lees mn vrouw wil :)) om TV te kijken zonder dat de rest vd kamer mee hoeft te genieten.

Er zijn RF oplossingen maar ook BT oplossingen.
Ik heb naar de verschillende voor en nadelen gezocht maar kon niet echt heel veel vinden.....

Latency is waar ik oa bang voor ben......ik merk dat heel snel.

Ik heb een Lg oled 60E6 hangen die BT heeft, daaronder staat een Denon AVR X-4200W.

Allereerst de vraag.....welke keuze kan ik t beste maken?......BT of RF.

Daarna welke......

En hoe t beste aan te sluiten?......Direct op TV?.....via versterker?




Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Gr,
Danny
This is me taking off................you wanna see my landings??

W.Otter

Quote from: Puff on October 29, 2018, 17:04:25
Hoi allemaal,

Het is soms fijn (lees mn vrouw wil :)) om TV te kijken zonder dat de rest vd kamer mee hoeft te genieten.

Er zijn RF oplossingen maar ook BT oplossingen.
Ik heb naar de verschillende voor en nadelen gezocht maar kon niet echt heel veel vinden.....

Latency is waar ik oa bang voor ben......ik merk dat heel snel.

Ik heb een Lg oled 60E6 hangen die BT heeft, daaronder staat een Denon AVR X-4200W.

Allereerst de vraag.....welke keuze kan ik t beste maken?......BT of RF.

Daarna welke......

En hoe t beste aan te sluiten?......Direct op TV?.....via versterker?




Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Gr,
Danny
Ik zal het eens testen met een stel wireless bluetooth oordopjes op mn lg oled b6v

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Puff

Je zou denken dat ik mn apple EarPods in theorie ook zou moeten kunnen paren.....maar dat lukt dus niet.

Gr,
Danny
This is me taking off................you wanna see my landings??

Puff

This is me taking off................you wanna see my landings??

solitaire

Als je latency heel snel irritant vindt zou ik uit voorzorg RF nemen ...  op TV of versterker aansluiten maakt denk ik weinig uit, maar theoretisch is rechtstreeks op de TV weer een iets kortere route en wellicht het best ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

darkrunner

Rf is toch wel het beste

Merken:
Senheisser of Astro kan ik aanraden.

TopGun2010

Mdr-hw700ds van Sony, via hdmi arc of optisch. Werkt perfect inclusief surround effect
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

solitaire

Oh, dat is een mooie icm. TV !

Mijn favo draadloze is op dit moment de Beyerdynamic Amiron Wireless, maar dat is puur vanuit een 2-kanaals weergave gedacht (één van de weinigen imo. die niet die storende restjes MP3-achtige vervorming van BT heeft).

En BT kan best met een hele kleine (ik merk het niet meer) latency, maar zoek er dan wel een passende zender, met de juister codecs, bij !
Hinterm Horizont geht's weiter.

W.Otter

Quote from: Puff on November 11, 2018, 12:05:07
Niemand?

ik heb mijn Anker soundbuds slim+ even aangesloten en daar zit wel degelijk een irritante vertraging in, direct aansluiten lijkt me niet the way to go.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

cfgr@home

Ik gebruik al minstens 25 jaar een IR-headset van Sennheiser (TI 300) en zolang je 'line-of-sight" hebt of in een kleine kamer zit, werk deze perfect.  :pompom:
Moet ik met "den draad" dan gaat het met een Philips O'neill "The Stretch" op een Nobsound Audio Q3 DAC (aangesloten op de HDMI 5x1 switch)  8)
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)