Luidspreker upgrade virus: Klipsch, Magnat, wie?

Started by i2Paq, October 29, 2018, 11:52:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Quote from: i2Paq on November  3, 2018, 16:41:20
Vandaag om 10:45 te Putten bij Havoned.

Enthausiast ontvangen door Serge en een rondleiding gehad op de 1ste verdieping waar diverse zeer mooie luisterruimtes zijn.

De Magnat Transpuls 1500 stonden aangesloten op een Magnat MR780 en een Magnat MCD550.


Jammer dat de magnat een tegenvaller is, maar bedankt voor de mini review.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

skyfox

Leuke recensie! Altijd jammer als het tegenvalt wat je hoort. Eens luisteren naar de set op andere versterking kan zeker wel een hoop schelen. In dat opzicht is Marcels aanbod zo gek nog niet. Kwam de winkel waar je luisterde niet met het idee om nog even andere versterking neer te zetten?

Overigens, wat Timvg zegt, Revel speelt echt verrassend neutraal goed. Zeker een aanrader om eens naar te luisteren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

i2Paq

Quote from: skyfox on November  3, 2018, 22:50:12
Leuke recensie! Altijd jammer als het tegenvalt wat je hoort. Eens luisteren naar de set op andere versterking kan zeker wel een hoop schelen. In dat opzicht is Marcels aanbod zo gek nog niet. Kwam de winkel waar je luisterde niet met het idee om nog even andere versterking neer te zetten?

Overigens, wat Timvg zegt, Revel speelt echt verrassend neutraal goed. Zeker een aanrader om eens naar te luisteren.

Importeur van Magnat dus alleen dit merk tot de beschikking.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

frank2

 :bored: Kijk in de showcase en zoek daar mensen uit met speakers die jouw wat lijken en vraag of je mag komen luiesteren. Je bent hier welkom en als je mijn set gehoord hebt......  Ja ik heb zelfbouw speakers gemaakt door mijn audiodealer. Ben je voor 3500€ klaar en deze speakers kunnen het gemakkelijk opnemen tegen elke speaker tot ongeveer 8000€. Ze klinken echt. Veel speakers uit de winkel van 4000€ klinken mat of blikkerig of soft het is niet slecht maar het is niet echt... Gisteren nog een audiovector gehoord, het klonk te easy niet echt... En er hing echt een goede versterker aan. (Geheel mijn mening natuurlijk)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

@i2paq: Ruimte invloeden ? Dichtlopen vh geluid is naar. Misschien toch nog eens ergens anders gaan luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

De prijs - kwaliteit van de Magnat ls aangaande de looks/afwerking klopt dus wel ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: frank2 on November  4, 2018, 07:07:53
:bored: Kijk in de showcase en zoek daar mensen uit met speakers die jouw wat lijken en vraag of je mag komen luiesteren. Je bent hier welkom en als je mijn set gehoord hebt......  Ja ik heb zelfbouw speakers gemaakt door mijn audiodealer. Ben je voor 3500€ klaar en deze speakers kunnen het gemakkelijk opnemen tegen elke speaker tot ongeveer 8000€. Ze klinken echt. Veel speakers uit de winkel van 4000€ klinken mat of blikkerig of soft het is niet slecht maar het is niet echt... Gisteren nog een audiovector gehoord, het klonk te easy niet echt... En er hing echt een goede versterker aan. (Geheel mijn mening natuurlijk)

Goed idee Frank!

Al deed ik dat stiekem al bij te koop aangeboden luidsprekers de afgelopen tijd  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: chansig on November  4, 2018, 08:48:53
@i2paq: Ruimte invloeden ? Dichtlopen vh geluid is naar. Misschien toch nog eens ergens anders gaan luisteren.

Gr. Hans

De ruimtes waren echt wel ingericht om luidsprekers te beluisteren, ik denk dat het echt de combinatie van luidsprekers en set was.

Er zijn al wat aanbiedingen om te komen luisteren bij deze en gene, oa. Marcel die de Klipsch heeft staan.

Morgen maar eens kijken wanneer ik vrij kan nemen, ik heb nog 5 weken te goed  :closedeyes:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: Xander32 on November  4, 2018, 09:03:08
De prijs - kwaliteit van de Magnat ls aangaande de looks/afwerking klopt dus wel ...

Met die gedachte speelde ik gisteren ook, en dat voelde best wel jammer.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

hrcc


i2Paq

Quote from: hrcc on November  4, 2018, 11:38:28
Vond je de prijs/kwaliteit verhouding wel ok ?

Om eerlijk te zijn vindt ik dat een luidspreker van € 1000,- dan wel ruim € 2000,- het stuk meer klasse had mogen hebben.

Ook de Klipsch viel op door plastic, plastic, plastic.

Dus nee, ik vond de verhouding nogal zoek.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sirius666

Quote from: i2Paq on November  4, 2018, 11:07:07
De ruimtes waren echt wel ingericht om luidsprekers te beluisteren, ik denk dat het echt de combinatie van luidsprekers en set was.

Er zijn al wat aanbiedingen om te komen luisteren bij deze en gene, oa. Marcel die de Klipsch heeft staan.

Morgen maar eens kijken wanneer ik vrij kan nemen, ik heb nog 5 weken te goed  :closedeyes:

Waarom heb je je eigen versterking niet meegenomen? Klinkt tegenvallend wat de Forte betreft, zeker met zo'n fors prijskaartje.

Xander32

... voor ruim vier mille verwacht ik een ietwat andere afwerking dan plastic ...

Quote from: Sirius666 on November  4, 2018, 15:35:24
Waarom heb je je eigen versterking niet meegenomen? Klinkt tegenvallend wat de Forte betreft, zeker met zo'n fors prijskaartje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: Sirius666 on November  4, 2018, 15:35:24
Waarom heb je je eigen versterking niet meegenomen? Klinkt tegenvallend wat de Forte betreft, zeker met zo'n fors prijskaartje.

Achteraf misschien zinvol geweest maar hoe langer ik er over nadenk denk ik dat ze beiden niet zijn wat ik zoek.

Quote from: Xander32 on November  4, 2018, 17:23:40
... voor ruim vier mille verwacht ik een ietwat andere afwerking dan plastic ...

Precies mijn gedachten nu een dag later.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

En zo zat ik ineens in Dordrecht bij een medeForummer naar een set Harbeth Super HL5 te luisteren.

Naast gastvrijheid, een uitstekende muzieksmaak en een prettige persoonlijkheid ook nog eens een heerlijke set luidsprekers  :music:

Mevr. i2Paq en ik hebben even wat te bespreken  :wub:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Contour

Die spelen een paar klasses hoger dan wat tot nu toe in dit topic werd besproken!

Xander32

Maar wat ik mij nu ook bedenk; in betreffende speaker zit wel veel techniek (xtra 15" passive radiator) welke natuurlijk ook geld kost ...

Quote from: i2Paq on November  4, 2018, 17:25:51
Achteraf misschien zinvol geweest maar hoe langer ik er over nadenk denk ik dat ze beiden niet zijn wat ik zoek.

Precies mijn gedachten nu een dag later.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: Xander32 on November  4, 2018, 18:22:06
Maar wat ik mij nu ook bedenk; in betreffende speaker zit wel veel techniek (xtra 15" passive radiator) welke natuurlijk ook geld kost ...

Klopt, en dat is misschien ook best wel bijzonder.

Maar ik vraag mij af hoe anderen dat doen die gewoon een minder plastic look creëren.

Dit alles bedenk ik mij nu achteraf nadenkend over wat ik nu eigenlijk wil en waarom.

Dan kijk je naar folders etc. met in het achterhoofd dat ik gisteren zowel de Magnat als de Klipsch nogal veel plastic vond hebben.
Terwijl ik daar zat bedacht ik mij dat spelen zonder front dat ook allemaal zou laten zien.

En als je vrouw dan zegt "ze ogen wel erg plastic" dan denk je "tja".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

H&C Hifi

#68
Ik wil niet veel zeggen maar Klipsch is verkrijgbaar in 4 echte houtfineren... niks plastic aan.

Een slechte demo vertroebeld je beeld zo erg  ???

Evengoed als je tijd hebt "moet" je komen luisteren.
Dichtlopen van het mid is absoluut niet Klipsch eigen, het kan juist
Oerend hard zonder enige vorm van compressie..

Sirius666

Quote from: HcHifi.nl on November  4, 2018, 19:17:40
Ik wil niet veel zeggen maar Klipsch is verkrijgbaar in 4 echte houtfineren... niks plastic aan.

Een slechte demo vertroebeld je beeld zo erg  ???

Evengoed als je tijd "moet" je komen luisteren.
Dichtlopen van het mid is absoluut niet Klipsch eigen, het kan juist
Oerend hard zonder enige vorm van compressie..

Ik denk dat i2Paq doelt op het frontpaneel  ;)

i2Paq

Quote from: Sirius666 on November  4, 2018, 21:51:51
Ik denk dat i2Paq doelt op het frontpaneel  ;)

Dat bedoel ik ook  :blush:

Quote from: HcHifi.nl on November  4, 2018, 19:17:40
Ik wil niet veel zeggen maar Klipsch is verkrijgbaar in 4 echte houtfineren... niks plastic aan.

Een slechte demo vertroebeld je beeld zo erg  ???

Evengoed als je tijd "moet" je komen luisteren.
Dichtlopen van het mid is absoluut niet Klipsch eigen, het kan juist
Oerend hard zonder enige vorm van compressie..

Dat zal allemaal even moeten gaan wachten.

Mevr. i2Paq heeft haar veto uitgesproken over aanschaf van andere luidsprekers :blink:

Ze is te veel gehecht aan de Tannoy en staat op haar WAF strepen, dus wat moet je dan  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

... de drang naar iets nieuws, naar iets anders steekt bij bijna iedereen wel eens de kop op. Maar kijk en luister vooral ook nog eens goed naar hetgeen je er nu hebt staan, dat is nog niet zo gek; Mw. i2Paq zet jou weer in de goede richting ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Quote from: Xander32 on November  5, 2018, 19:14:02
... de drang naar iets nieuws, naar iets anders steekt bij bijna iedereen wel eens de kop op. Maar kijk en luister vooral ook nog eens goed naar hetgeen je er nu hebt staan, dat is nog niet zo gek; Mw. i2Paq zet jou weer in de goede richting ;).

Precies, vandaar dat zij mevr. i2Paq is. Meestal doet ze het door een subtiele opmerking, nu was ze wat stelliger  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

fasteddie

Het is sowieso beter om naar je vrouw te luisteren.....maar ik denk niet dat ze ooit pmc speakers heeft gehoord....als ze die ziet en hoort is ze om! ::)

Laat ik die nou demonstratie klaar hebben staan........ ;D

Maar goed...ik zou lekker blijven genieten van je huidige set en misschien in de verre toekomst weer eens rond gaan luisteren
Dus niet naar hifi shows gaan, afspreken met forumleden.....neen jezelf opsluiten in  je eigen hok rn genieten de komende winter....


i2Paq

#74
Quote from: fasteddie on November  6, 2018, 17:46:09
Het is sowieso beter om naar je vrouw te luisteren.....maar ik denk niet dat ze ooit pmc speakers heeft gehoord....als ze die ziet en hoort is ze om! ::)

Laat ik die nou demonstratie klaar hebben staan........ ;D

Maar goed...ik zou lekker blijven genieten van je huidige set en misschien in de verre toekomst weer eens rond gaan luisteren
Dus niet naar hifi shows gaan, afspreken met forumleden.....neen jezelf opsluiten in  je eigen hok rn genieten de komende winter....

Naar beurzen ga ik zo-wie-zo niet, te veel een mengelmoes.

Naar forumleden wel, altijd leuk!

Ik denk dat PMC best wel een optie zou zijn, maar de Harbeth's hebben echt mijn hart gstolen.

Wel heb ik een uitnodiging aanvraard om morgen bij buren te gaan luisteren naar een set IMF TLS 80 II, oude liefde  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70