hulp nodig lastige ruimte/beste plaats speakers/woofers.

Started by nikkwaus, October 28, 2018, 11:35:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nikkwaus

Goeden dag.
Heb de afgelopen dagen al veel geleerd hier op het forum en sommigen dingen al toegepast en heb even een tekening gemaakt hoe het er bij staat en waar de reflectie punten zijn.
Iemand tips hoe ik de opstelling beter kan maken het is en blijft wel een woonkamer haha.
2 reflectie punten zijn precies op de hoek van het aquarium maar lijkt me beter als de reflectiepunt de keuken of gang in gaat (andere ruimt) ?





let niet op de aantal subwoofers haha vind zelf dat bass er zeker mag zijn :angel:

Ralf67

om te beginnen zou ik eens de l en R luidspreker wat meer ruimte geven.

Vooral de rechter luidspreker staat helemaal ingebouwd door subwoofers.

Dit zal zeker het stereobeeld ten goede komen.

nikkwaus

ik ben nog opzoek naar 2 de zelfde kleine zwarte kasten waar ik de audio apparatuur in kwijt kan wat links en rechts langs het bureau komt te staan en onder het bureau wil ik 2 dichte subwoofers die op receiver aan gesloten zijn en de andere 2 subs moet ik even kijken maar dat is even testen hoe die beste staan.

Zweitse

Ik zou persoonlijk het bureau tegen de rechter wand plaatsen om zo de speakers meer lucht/ruimte te geven.

nikkwaus

De rechter wand bedoel je onderaan?
Dat is 1 groot raam en daar zit ook de verwarming waar door de computer te warm word.
De muren zijn grotendeels gelijk ongeveer 5 meter.

Zweitse

Quote from: nikkwaus on October 28, 2018, 12:13:43
De rechter wand bedoel je onderaan?
Dat is 1 groot raam en daar zit ook de verwarming waar door de computer te warm word.
De muren zijn grotendeels gelijk ongeveer 5 meter.
Oké, dat gaat dus niet, maar probeer de speakers toch iets meer ruimte (zij en achter wand) te geven.

nikkwaus

wat ik zou kunnen doen is speakers hoog op te hangen/boven de deur dan zouden ze wel in de hoeken passen en meer ruimte krijgen maar dan zitten de speakers niet meer op oor hoogte.

Zweitse

Ik zou de speakers meer tegen het bureau plaatsen en een andere plek zoeken voor de sub. Speakers aan het plafond zou ik inderdaad niet doen. Ik neem aan dat de bank de luisterplek is?

KayaRahnee

Weinig informatie over gebruikte speakers.
Maar met wat ik nu zie ...
Ik zou opnieuw beginnen en rekening houden met de bewuste luisterruimte / leefruimte.
Vooral geschikte speakers, de opstelling daarvan en akoestiek kunnen je naar het gewenste resultaat brengen.

Ik heb de indruk dat er momenteel veel geluidsmateriaal in de kamer staat maar dat deze apparaten niet tot hun recht kunnen komen mede door opstelmogelijkheden (vooral de beperkingen hiervan).
Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben maar 't is maar een idee / mening.


Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

nikkwaus

Eltax Discovery - 3 way speaker heb ik nu samen met een samsung receiver de luister plek is de computer omdat ik daar het meeste achter zit.
wat zou betere inrichting hebben aquarium kan niet verplaats worden aan de onder zijde van de afbeelding is een groot raam werk enigste plaatse die ik heb is waar de pc nu staat aan de linker zijde van afbeelding of tegen over gestelde maar dan staan de frontspeaker verkeert/dicht op het bureau.

Even paar foto's van de ruimte zelf (heb net verhuizing achter de rug dus klein beetje een rommeltje.


Zweitse

Als de computer plek ook de luisterplek is zou ik eens gaan kijken naar een paar mooie desktop speakers. Ik denk dat je dan een mooier geluidsbeeld kunt creëren als met de huidige opstelling.

KayaRahnee

Men kan hier vanalles gaan neerzetten, maar zolang de basis akoestiek niet in orde is ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

morca

Wat zijn dat voor subs btw ?
En hoe stel je ze af.
3 stacken kan best als je een goeie plaatsing hebt gevonden.
Verdelen is misschien beter maar ook meer werkt mbt afstellen van dsp en timing.


nikkwaus

de subwoofers horen eigenlijk in de auto heb nu de subwoofers ook verplaats maar de 2 grote worden verkocht en komen 2 minder krachtigere terug omdat dit net wat te zwaar is.
de 2 subwoofers die boven op de woofer stond staan nu onder het bureau.

afstellen dat is het volgende euvel wand heb geen dsp op de receiver zitten wel anderen dat hij automaties het goed zet dat gebeurt pas als ik goede microfoon heb en alles een vaste plaats krijgt.


nikkwaus

2x 1500 watt rms 12 inch us blaster word aan gestuurt door dj versterker van 480 watt per uit gang.