iPad Pro (2018)

Started by Starred, October 25, 2018, 19:44:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: holco on July 26, 2020, 21:21:38
Vandaag een Ipad pro 11 inch model 2020 in mijn handen gehad met het idee om er een te kopen, maar wat een slappe hap die kast zeg!!
Dit gaat hem voor mij iig niet worden  :nopompom:

Huh? Wat is daar mis mee dan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Die snap ik ook niet.
Heb hier het vlaggeschip van Huawei naast een iPad Pro en de iPad pro is duidelijk wat steviger, en de Huawei is al geen zwakke jongen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Quote from: LittleNinja on July 29, 2020, 16:31:21
Huh? Wat is daar mis mee dan?
Vraag ik me ook af, ben nog geen tablet tegen gekomen die degelijker is dan de iPad.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Als je weet waar ze hier allemaal voor gebruikt worden en hoe vaak... Plus in het verleden alle reizen. Annewiek doet heel lang met haar tablet en die zag er na 6 jaar nog als nieuw uit. Zie dat bij weinig producten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Inderdaad, heb hier ook nog een iPad Air uit 2014 en die heeft heel wat van de wereld gezien en ziet er ook nog als nieuw uit.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Had ook bv wel verwacht dat mijn glas ondertussen wel krassen zou hebben van de pen....
Maar nope.
En ken flink wat digitale artiesten die ik gok 12-15 uur per dag zitten te tekenen op het glas en ook die hun ipads zien er als nieuw uit.
Sommige gebruiken wel een coating, maar de meeste eigenlijk niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audio addict

Ik heb ook nog nooit problemen met m'n iPad gehad , maar Apple heeft 1 model iPad gehad welke een vrij zwakke constructie had. Ze kwamen soms al licht gebogen nieuw uit de verpakking.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

holco

Omdat er niet echt een alternatief te vinden is voor een ipad pro 11 inch (2020) er toch maar een gehaald, maar dan wel met het Logitech slim folio case/toetsenbord wat tov de Apple alternatieven wel een goede degelijke bescherming biedt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

J.A.F._Doorhof

Volgens mij is dat degene die ik ook gehad heb
Verlicht keyboard ?

Is een mooie case. Maar maakt hem wel lomp.
De Apple folio is een stuk duurder en keyboard vind ik minder. Maar het is wel de "perfecte" balans tussen keyboard en case.

Keyboard van de Logitech mis ik wel echt. Vooral in het donker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

Klopt, de Logitech heeft toets verlichting, en wellicht is deze wat lomp maar de iPad is wel rondom degelijk beschermd nu ;)

De eigen accu gaat ook nog eens zo'n 3 maanden mee, Een heel verschil met het Apple Magic keyboard die schijnbaar best wel een stroom vreter is vanuit de iPad.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

J.A.F._Doorhof

Magic keyboard is denk ik ook meer bedoeld voor vaste opstellingen. Ook ivm de extra USBc aansluiting.

De Logitech was qua keyboard geniaal. En doet enorm lang met een lading. Heb hem in een jaar misschien 3x opgeladen.

Vooral backlight mis ik enorm.
Maar ik merkte ook dat ik meestal maar de Logitech eraf haalde voor een normale cover. En dan is het een beetje zonde natuurlijk. Dus voor de 12.9" heb ik de Apple maar gekocht.

En kan die eigenlijk niet aanraden.
Er is wel een nieuwe Logitech (misschien heb je die wel) die is wel wat kleiner en lichter.

Degene die ik had ging echt helemaal om de iPad pro heen en volgens mij "plakt" de nieuwe eraan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

vermoed wel dat ik de nieuwe heb gezien het vierkante kamera gat.
Dit is hem,

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

J.A.F._Doorhof

Wel dezelfde wrap around. Dus is wel dezelfde
Daar kun je flink wat op typen en met je iPad gooien ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jean Sibelius

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 31, 2020, 18:43:01
Wel dezelfde wrap around. Dus is wel dezelfde
Daar kun je flink wat op typen en met je iPad gooien ;)

Ik ga het toch niet proberen als je het niet erg vindt  :colgate: (dat laatste) :tounge2:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Starred

Quote from: Jean Sibelius on July 29, 2020, 16:08:27
Ik stond voor de keuze of deze optie of een nieuwe laptop aanschaffen. Dan is deze optie goedkoper, maar ben het met je eens dat E399 voor een 'toetsenbord' aan de prijs is. Voor de manier waarop ik hem gebruik, was het voor mezelf nog wel te verantwoorden. Ik heb nu o.a. Office op het iPad draaien en dat werkt prima.

Office, en met name Powerpoint is het enige wat ik fijner vind op laptop, omdat ik daar een muis (op pointer) kan gebruiken.
Hoe werkt dat bijv. met Powerpoint op een iPad?

J.A.F._Doorhof

iPad vind ik persoonlijk niet slechter
Je kan daar trouwens ook een muis gebruiken tegenwoordig.

Het grote voordeel van de iPad vind ik dat je bij presentaties gewoon super snel bent en geen problemen hebt met andere problemen.

Nadeel is dat een presenter voor de iPad een uitdaging is/was. Uiteindelijk hebben we er een gevonden die een keyboard emuleert en..... Vlekkeloos ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Frank,

Heb jij Lightroom en Photoshop er op draaien? Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Lightroom is subliem. Helemaal na de batch update (android had die al tijden vreemd genoeg)

Photoshop......
Affinity photo Kan meer maar is een stuk trager en buggier. Photoshop is een work in progress. Maar er komen elke update nieuwe dingen.

Het is van hobby naar semi bruikbaar gegaan voor mij. Voor andere zal het al helemaal goed zijn voor andere totaal niet. Net wat je doet.

Maar Lightroom is geniaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Job

Welke presenter gebruik je in iPad?

J.A.F._Doorhof

Je kan nu met ios13 volgens mij veel meer
Ik moet even kijken in de studio welke ik gebruik maar ik ga wel een andere halen zodra alles weer begint. We doen erg veel presentaties en hoewel hij goed werkt is het niet wat ik gewend ben van bv Logitech

Dus ja het werkt maar er zijn nu wel betere
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#46
Quote from: J.A.F._Doorhof on August  7, 2020, 14:02:55
Je kan nu met ios13 volgens mij veel meer
Ik moet even kijken in de studio welke ik gebruik maar ik ga wel een andere halen zodra alles weer begint. We doen erg veel presentaties en hoewel hij goed werkt is het niet wat ik gewend ben van bv Logitech

Dus ja het werkt maar er zijn nu wel betere

Heb je het nu over presentaties of fotobewerking of puur over de toetsenborden?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Presentaties ;)
Bv gedurende lezingen of workshops
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  6, 2020, 16:09:01
iPad vind ik persoonlijk niet slechter
Je kan daar trouwens ook een muis gebruiken tegenwoordig.

Het grote voordeel van de iPad vind ik dat je bij presentaties gewoon super snel bent en geen problemen hebt met andere problemen.

Nadeel is dat een presenter voor de iPad een uitdaging is/was. Uiteindelijk hebben we er een gevonden die een keyboard emuleert en..... Vlekkeloos ;)

Het gaat mij om het maken van vrij gedetailleerde rapporten in powerpoint. Dus grafieken maken, visualisaties maken en tekst toevoegen. Kan net zo makkelijk op de ipad als op de laptop?

J.A.F._Doorhof

Geen idee.
Bij mij zijn het simpele slides met foto's

Maar je zou het moeten proberen.
Ik ben er erg over te spreken en volgens mij kun je nagenoeg alles wat je via de desktop ook kan. Maar check het even
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"