iPad Pro (2018)

Started by Starred, October 25, 2018, 19:44:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Beloofd een mooi ding te worden. Als het goed is wordt ie volgende week aangekondig.
Laat ik nu net een nieuwe iPad nodig hebben  :lookaround:


Nico111

Zou wel gaaf zijn als dit het word. Zelf ben ik benieuwd of de iMac een nieuwe/opgepoetste styling krijgt.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Martinus

leuk plaatje, lijkt onrealistisch, dat er nieuwe is wel bekend. Zou wel weer mooie pro willen....
............

Starred

#3
Mooi ding zeg!
Ga er één bestellen  8)

Starred


mijkie

erg mooi !

maar ik heb er nog 2 die minder dan 1 jaar oud zijn ...... ff geduld hier  :(
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kjelt

Ik heb het niet nodig, hoopte op een nieuwe mini maar Apple denkt er anders over, dan maar een ander merk en os.

Nahpets

Daar hoopte ik ook op. Mijn huidige iPad Mini (3) heeft steeds meer moeite om de huidige sites bij te houden. En de 'gewone' iPad is mij te groot/zwaar.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kerkhoffd

De nieuwe pro ziet er goed uit. Vergeleken met mijn 6 jaar oude iPad 4 dunner, lichter, met een groter en beter scherm. Misschien toch maar eens tijd om te upgraden.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HereIsTom

Heel mooi die nieuwe iPad Pro, maar mijn 4 jaar oude iPad Air werkt nog prima! Net iOS 12.1 erop gezet.
Dus over een jaar nog maar eens kijken.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Jean Sibelius

Ik heb er intussen eentje aangeschaft. Jarenlang met een Samsung Android gewerkt, maar die ondersteunde de laatste updates van Roon niet meer.

Nog wel even wennen aan alle functionaliteit, maar wat is dit ding ongelofelijk snel :colgate:.

Daar heb ik graag een korte leercurve voor over :D.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Erik

Gisteren even de grote pro vastgehouden. De oude vind ik altijd wat zwaar om met één hand vast te houden maar deze voelde al  zoveel comfortabeler dat hebben ze wel goed gedaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Geert

#12
Gisteren de nieuwe iPad pro 2018 ontvangen. Erg mooi apparaat. Afknapper is echter wel dat ik deze niet op mijn windows computer met USB-a aan kan sluiten.

Ondertussen al contact met Apple gehad. Met een beetje geluk sturen deze een USB-c naar USB-a kabel op.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

HereIsTom

Waarom aansluiten met een kabel op je PC? Ik doe alles via de cloud.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Geert

Quote from: HereIsTom on December 22, 2018, 11:24:38
Waarom aansluiten met een kabel op je PC? Ik doe alles via de cloud.

Dat is nou net het verschil.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Marco66

Heb ook al tijd de ipad pro 12,9.
Nadeel id is het gewicht in gebruik, daar is de nieuwere wel wat prettiger denk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HereIsTom

Quote from: Geert on December 22, 2018, 13:07:10
Dat is nou net het verschil.

Welk verschil? Dat jij er steeds een kabeltje bij moet zoeken en weer aansluiten op je computer?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Erik

Quote from: Marco66 on December 22, 2018, 15:43:50
Heb ook al tijd de ipad pro 12,9.
Nadeel id is het gewicht in gebruik, daar is de nieuwere wel wat prettiger denk.
nieuwe zou wel weer krom trekken als je pech hebt en dat valt niet onder garantie. Maar de verdeling gewicht is wel stuk beter. Gewicht is zelfde wat ik zag.
Zou leuk zijn als de goedkope versie weer eens een upgrade kreeg.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jean Sibelius

Ik heb sinds gisteren de iPad Magic Keyboard toegevoegd aan de IPad Pro. Hij is niet goedkoop, maar wat een fijn ding :colgate:

Heb hiervoor lang getwijfeld of ik een nieuwe laptop aan zou schaffen, maar deze combi is (in mijn situatie) goed genoeg.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

J.A.F._Doorhof

Maakt hij hem niet een stuk zwaarder ?
Ik heb zelf de folio erbij en dat gaat nog wel.
Heb hiervoor een 11" gehad met het Logitech keyboard en hoewel dat een fantastisch keyboard was gebruikte ik hem amper. Het maakte het geheel te ongemakkelijk om als tablet te gebruiken.

Wat ik wel mooi vind is dat je hem er makkelijk vanaf kan halen dus je zou een 2e hoes kunnen gebruiken. Maar goed dan kun je net zo goed op je eigen plek een Magic trackpad en keyboard neer leggen .

Het ding is gewoon zo extreem geprijsd dat ik hem niet echt een plek kan geven. Mobiel moet ik altijd een 2e hoes meenemen en stabiel kan ik het zo goed een echt keyboard en trackpad of muis neer zetten.

Maar mooi is hij zeker. En die extra USBc poort is ideaal. Heb daar nu een convertor voor. Maar die heeft dan wel verschillende USB, card readers en HDMI/netwerk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ik ben benieuwd nu Apple de Intel processoren gaat vervangen door hun eigen Arm core processoren zoals ook oa op de iPad gebruikt wordt wat de nieuwe strategie/filosofie gaat worden.
Gaan de twee OSen mergen ?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

Vandaag een Ipad pro 11 inch model 2020 in mijn handen gehad met het idee om er een te kopen, maar wat een slappe hap die kast zeg!!
Dit gaat hem voor mij iig niet worden  :nopompom:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jean Sibelius

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 26, 2020, 10:32:48
Maakt hij hem niet een stuk zwaarder ?

Ik heb zelf de folio erbij en dat gaat nog wel.
Heb hiervoor een 11" gehad met het Logitech keyboard en hoewel dat een fantastisch keyboard was gebruikte ik hem amper. Het maakte het geheel te ongemakkelijk om als tablet te gebruiken.
Hoi Frank,

Initieel schrok ik wel even toen ik het toetsenbord uit de doos haalde, maar dat gewicht is iets waar je (althans ik) snel aan gewend raakt. Qua pakketje is het nog steeds mooi compact en je weet in ieder geval dat de iPad zelf goed beschermd is. Tijdens het uitvouwen spring de iPad aan, dus je kunt meteen aan de slag.

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 26, 2020, 10:32:48
Wat ik wel mooi vind is dat je hem er makkelijk vanaf kan halen dus je zou een 2e hoes kunnen gebruiken. Maar goed dan kun je net zo goed op je eigen plek een Magic trackpad en keyboard neer leggen .

Dat is inderdaad erg handig. Ik heb mijn oude hoes bij de hand liggen, maar vooralsnog nog niet de behoefte gehad om te wisselen. Het is ook wel handig dat je nu ten allen tijde de tablet goed neer kunt zetten zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij omvalt. En het tegelijkertijd kunnen gebruiken van de trackpad, toetsenbord en het touchscreen van de iPad zelf is toch wel heel erg prettig :). Even snel wat typen/reageren op het forum is nu veel makkelijker. Eerst ging dat via de het touchscreen en dan duurt het toch wel erg lang om een reactie te schrijven ;)

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 26, 2020, 10:32:48
Het ding is gewoon zo extreem geprijsd dat ik hem niet echt een plek kan geven. Mobiel moet ik altijd een 2e hoes meenemen en stabiel kan ik het zo goed een echt keyboard en trackpad of muis neer zetten.

Ik stond voor de keuze of deze optie of een nieuwe laptop aanschaffen. Dan is deze optie goedkoper, maar ben het met je eens dat E399 voor een 'toetsenbord' aan de prijs is. Voor de manier waarop ik hem gebruik, was het voor mezelf nog wel te verantwoorden. Ik heb nu o.a. Office op het iPad draaien en dat werkt prima.

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 26, 2020, 10:32:48
Maar mooi is hij zeker. En die extra USBc poort is ideaal. Heb daar nu een convertor voor. Maar die heeft dan wel verschillende USB, card readers en HDMI/netwerk.

Vooralsnog ben ik nog blij met deze aanschaf :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

J.A.F._Doorhof

Het ziet er ook gewoon enorm gelikt uit.
Bij de folio mis ik de trackpad niet direct maar het zou wel handig zijn.
Wel vind ik het keyboard van de folio beneden de maat, dat doet die magicstand een stuk mooier.

Ik heb hem nu in de studio op een vaste plek staan voor oa BiasFX2 en druk er dan een USB dock in en heb dan meteen keyboard, muis en monitor (en audio).
het blijft fantastisch :D

Qua design is er niets mooier denk ik dan de magicstand.
Kan me indenken dat je er blij mee bent.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"