Denon AVR 3808 ARC gebruiken?

Started by Martinwill, October 25, 2018, 11:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinwill

Ik ben wat aan het inlezen in de gebruiksaanwijzing van mijn Denon AVR3808 en dan op het gebied van aansluitingen. Ik was van plan mijn KPN decoder en apple tv middels hdmi aan te sluiten op mijn tv en vervolgens middels een hdmi kabel van de tv naar m'n receiver te gaan voor het geluid. Omdat mijn TV (LG oled) een ARC functie heeft dacht ik dat dit geen probleem zou worden maar nu lees ik dat beide apparaten over een ARC aansluiting moeten bezitten?? Kan in de manual van de Denon niets vinden over ARC en betekend dit dat het niet zal gaan werken? Ik dacht gewoon de HDMI ARC aansluiting van de TV aan 1 van de HDMI inputs van de receiver te leggen??

H&C Hifi

Hi,

10 jaar geleden bestond de ARC functie nog niet.
Je Denon ondersteund het dus ook niet.

Wil je geluid van de tv versterker via de receiver zul je dit via een optische kabel moeten doen.

Martinwill

Das dan mooi ***  :eh: Om daar nou een nieuwe receiver voor te gaan halen... Het is een tijd geleden dat ik me bezig heb gehouden met zulke zaken dus excuses op voorhand voor de mogelijk wat "domme" vragen maar een optische kabel, ondersteund deze wel Dolby 5.1 en DTS bijvoorbeeld? En is de teruggang in kwaliteit erg groot? Mijn opstelling bestaat uit de Dali Fazon lcr speakers rondom.

H&C Hifi

Hi,

Voor tv maakt dit in mijn optiek niets uit.
5.1 / DTS etc kan gewoon via een optische kabel enkel geen nieuwe HD formaten.

denoontje

Waarom niet alles via HDMI op de denon?
Dan is er geen probleem toch?
En dan HDMI uit naar je tv.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

H&C Hifi

Quote from: denoontje on October 25, 2018, 19:02:39
Waarom niet alles via HDMI op de denon?
Dan is er geen probleem toch?
En dan HDMI uit naar je tv.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als hij netflix of andere streamingdiensten gebruikt kan hij dan geen geluid over de Denon sturen.
Dit kan in zijn setting enkel via de optisch uit van zijn tv.

jossie

In de openingspost heeft hij het over een apple tv en kpn decoder. Via de receiver is dan zeker zo logisch, daarnaast dan evt nog een optische kabel voor retour van... ?
Omni !

denoontje

Quote from: jossie on October 25, 2018, 21:59:15
In de openingspost heeft hij het over een apple tv en kpn decoder. Via de receiver is dan zeker zo logisch, daarnaast dan evt nog een optische kabel voor retour van... ?

Optisch is niet nodig als hij tv en/ of netflix etc kijkt via de decoder /apple tv.

jossie

Omni !

H&C Hifi

Quote from: denoontje on October 25, 2018, 23:05:28
Optisch is niet nodig als hij tv en/ of netflix etc kijkt via de decoder /apple tv.

Neem aan dat je bij gebruik van een Oled de interne streaming functies gebruikt voor o.a. Netflix / Prime / uitzendinggemist etc.