Handmatig inregelen vragen

Started by Martinwill, October 25, 2018, 09:48:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinwill

In het verleden heb ik mijn set altijd laten inregelen door audyssey maar bij na de huidige veranderingen wil ik dit graag zelf uitvoeren. Wat ik tot nu toe hierbij begrepen heb: Alle huidige audyssey functies in de receiver uitschakelen. Afstanden luidsprekers meten tot luisterpositie en ingeven in receiver. Bij alle kanalen de aan te passen soundlevels op 0 zetten, analoge db meter op slow (stand C als ik het goed heb?) en tussen 70-80 db stand zetten, beginnen te meten met de speaker linksvoor en het volume aanpassen totdat deze op 75 db staat. Vervolgens alle andere speakers meten en aanpassen op 75 db door de interne soundlevels in de receiver. Mijn vragen hierbij zijn: klopt het dat ik de db meter in stand c moet hebben? Om de kanalen af te stellen met de db meter kun je gebruik maken van de interne toon van de receiver zelf maar is er online (youtube ofzo) ook een bestand te vinden die beter is voor dit inregelen? Het lastigste aanpassen zal waarschijnlijk de sub zijn met gebruik van de interne of eventueel ander bestand. iemand hier nog een tip voor? en als laatste ben ik iets vergeten in mijn aanpak?  :blush: