(half)-sbs 3d werkt niet

Started by copyfile, October 22, 2018, 19:40:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

copyfile

Ik heb sinds kort een Benq W1700 projector. Deze is aangesloten om mijn Dune HD Solo Lite. het afspelen van alle soorten 4k/hd files werken prima. Ook het afspelen van Half-OU en Bluray 3d gaat prima. Alleen als ik een Half-SBS MKV file afspeel gaat het niet goed. Het beeld is of verdeeld in tientallen verticale strepen, of het beeld begint links tot ongeveer 3/4 van het scherm breed en begint dan weer opnieuw. Ik ben nu vooral op zoek wat de oorzaak hiervan is, ligt dit aan de Dune of de Benq? En hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

darkrunner

Ligt aan geen van beide wel aan de gebruiker die geen geld wil geven aan een origineel.3d schijfje
Niet dat dat erg is alle voor mij toch niet ik ben er ook meermaals in de weer mee geweest en met name die sbs subs voor 3d pff wat een gedoe, de 3d films uiteindelijk gaan huren (ja we hebben hier nog een videotheek 😀) en 1 op 1 3d kopies werkte gewoon prima met de mee gekopieerde subs maar vanwege al dat gedoe is 3d het niet meer waard voor me men laatste 3d film ws dan ook in 2016

copyfile

Haha 3d thuis is nieuw voor mij dus naast dat ik wat schijfjes heb gekocht wilde ik ook wat mkv's proberen ;) maar het moet toch ergens aan liggen lijkt me?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

dexter98

3d is idd veel gepiel.

Kijk iig ff wat de projector en Dune aan 3d detecteren en zet evt manual op side by side. K denk dat 1 of beiden SBS mode niet detecteert.

Mijn Sony detecteert sbs en ou in z'n geheel niet, dus k heb een script dat Kodi monitort en afhankelijk daarvan projector via rs232 in de juiste mode zet. Frame pack gaat overigens wel goed, maar daar heb jij voor de sbs/ou niks aan.


Evt zou het ook nog sw bug in de Dune of projector kunnen zijn


Om bron uit te sluiten:
Wat bij mij als bron werkt is (voor meeste 3d werk): RPi3 en zet er libreelec (Kodi 17, niet 18 want daar draait 3d niet lekker op). Kost ook niet veel.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


copyfile

Heb handmatig omzetren ook al geprobeere idd. Maar dat loste het probleem niet op helaas.  Een rpi3 is  wel een goed idee. Heb er nog eentje liggen toevallig! Gebruik je speciale mediaplayer os of alles zelf los geonstalleerd?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3