Phonar as200 aansluiting op Denon avr3808

Started by Martinwill, October 20, 2018, 14:19:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinwill

Ik zit te dubben over de aansluiting van mijn Phonar as200 sub op m'n Denon avr3808. Wegens een herinrichting kan ik met een 3 meter kabel af i.p.v. de huidige 10 meter. Op dit moment is hij aangesloten op de SW pre out van de Denon met een cinch kabel richting de sub. Op de sub zit een verdeelstuk zodat zowel de left en right aangestuurd worden. Wat ik van vroeger begrepen heb zijn hier geen nadelen aan verbonden en pakt hij bij een zwakker volume eerder op, klopt dit? Nu heb ik wat stukken over het aansluiten van een sub gelezen en wordt er bij sommigen beweerd dat het aansluiten op deze manier intern een warboel wordt voor de sub en dit nadelig is voor de geluidsbeleving. Daar wordt gezegd dat dit mono moet blijven. Wat is hierin nou juist?

jossie

Het hele internet staat vol met flauwekul...

Wat een giller [emoji6]

Je kunt je verdeelstekker rustig gebruiken. Afhankelijk van het ontwerp van het elektronische ingangscircuit kan die stekker helpen met het makkelijker/sneller aanspringen van de sub.

Steek één van de rca's in de sub, zet een muziekje aan en luister bij de sub. Nu steek je de tweede erbij (ff goed mikken)...

Als de sub duidelijk harder gaat spelen heeft je verdeelstekker zin voor makkelijker aanspringen. Blijft het volume gelijk kun je 'm weglaten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !