High-end Blu-ray speler?

Started by Drikus, October 19, 2018, 13:04:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Drikus

Bestaan die nog? Behalve de McIntosh MVP901 vind ik er geen meer. Je had een tijd geleden bijv. de Marantz UD9004 en een gelijkaardig Denon model maar beide merken zijn gestopt met blu-ray spelers te maken denk ik, zelfde verhaal met Arcam en Primare...
Linn Klimax DSM/2 Katalyst__Linn Klimax Solo Dynamik (2x)__dCS Puccini Player__dCS Puccini U-Clock__Naim Ovator S-600__REL Gibraltar G1__ISOL-8 Substation Integra

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Masterkale

De enige echte (ultra)blu-ray speler van dit moment is een Oppo 203/205 cinemike versie. Zet je hier nog eens niet legale software op dan is het een perfecte mediaspeler. Hier kan panasonic/sony niet aan tippen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Drikus

Heb gisteren prijzen gezien van wat ze tegenwoordig voor een Oppo 205 durven vragen (niet van cinemike). Zijn echte woekerprijzen!
Linn Klimax DSM/2 Katalyst__Linn Klimax Solo Dynamik (2x)__dCS Puccini Player__dCS Puccini U-Clock__Naim Ovator S-600__REL Gibraltar G1__ISOL-8 Substation Integra

RonG

Quote from: Drikus on October 19, 2018, 14:01:57
Heb gisteren prijzen gezien van wat ze tegenwoordig voor een Oppo 205 durven vragen (niet van cinemike). Zijn echte woekerprijzen!

Het is dan wel High-End :)

Sopper

Quote from: RonG on October 19, 2018, 14:19:00
Het is dan wel High-End :)

En de 205 heeft prachtige meetwaarden, kan geen andere BR speler tegen op
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

H&C Hifi

#6
De fraaiste nu leverbaar :


De nieuwe Pioneer UDP-LX800

Adviesprijs nu 2399,00 Euro




papaleo

Quote from: HcHifi.nl on October 19, 2018, 15:19:47
De fraaiste nu leverbaar :


De nieuwe Pioneer UDP-LX800

Adviesprijs nu 2399,00 Euro




Fraaie speler, maar nog steeds niet de 'fraaiste' dit is nog steeds de Oppo 205 de interne dacs zijn in de Oppo205 'the top of the notch'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WillyP

Quote from: HcHifi.nl on October 19, 2018, 15:19:47
De fraaiste nu leverbaar :


De nieuwe Pioneer UDP-LX800

Adviesprijs nu 2399,00 Euro





Inmiddels heb ik een (eerste?) review gevonden van de Pioneer UDP-LX800. Zo te zien een uitstekende speler voor DVD/Blu-ray/UHD Blu-ray), maar ook een eerste klas audio speler. Uiteraard moet je altijd terughoudend zijn met reviews, maar het ziet er wel vertrouwenwekkend uit.

@Marcel (van H&C Hifi), kun je je vinden in deze recensie?

Mijn Frans is wat roestig geworden, maar een vertaling van Frans naar Engels door Google Translate leverde een alleszins leesbaar resultaat, zonder al te veel kromme zinnen.

Link: https://www.avcesar.com/test/lecteur_blu-ray_dvd/id-64/pioneer-udp-lx800/page-1.html

Groet,

WillyP

DVDmartinDVD

Ik had mijn Oppo 205 ook even op marktplaats gezet waarbij een eerste bod van 650,- kreeg en de 2de 1500,-

Heb hem toch maar van MP gehaald en besloten om de Oppo te laten pimpen door Cinemike met stufe 2

Eerst maar even sparen voor deze oplossing.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Wim76

Quote from: reza on October 19, 2018, 13:17:29
Blu-ray is zoooo 2017 :D

Wat is er dan wat beter beeld EN geluid geeft?
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

reza

Heel vaak UHD blu ray.
Bijna altijd een Atmos track en HDR.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

De Dac´s zijn slechts een onderdeel van de hardware keten in een speler. Het ligt er aan hoe goed deze dac's zijn gestabiliseerd die de doorslag geven voor het eindresultaat.

De Pioneer spelers hebben "out of de box" de laagste jitter rates van dit moment. Die zijn gemeten door Jon Thompson met een Tektronix analyser. Het ligt er maar net aan waar je de prioriteit ligt plus wensen, en niet te vergeten budget. Kies je voor een HDR optimizer en leg je daar de prioriteit? Kies je voor deze Pioneer met een externe Lumage processor en ga je voor de allerbeste geluidskwaliteit? enz.


Quote from: papaleo on November 14, 2018, 18:13:55
Fraaie speler, maar nog steeds niet de 'fraaiste' dit is nog steeds de Oppo 205 de interne dacs zijn in de Oppo205 'the top of the notch'  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

@Viktor,

Als je nu van alles het beste wil waar kom je dan op uit?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

H&C Hifi

Quote from: DVDmartinDVD on November 18, 2018, 09:10:23
@Viktor,

Als je nu van alles het beste wil waar kom je dan op uit?

Was dan een N7 i.p.v. een rs540 geen verstandigere upgrade ?
De verschillen tussen die bd spelers zijn veel kleiner dan tussen projectors (zelfs al zou je upgraden naar een Pioneer met eventuele mod)

WillyP

#16
Inmiddels is er ook een test verschenen van de Pioneer UDP-LX800 in het januarinummer van het Duitse tijdschrift audiovision.

Eerlijk gezegd valt het resultaat me een beetje tegen. De beeldkwaliteit was hetzelfde als bij de UDP-LX500, dat wil zeggen heel goed, maar niet op het niveau van beide Oppo's. Bij de geluidskwaliteit kregen de Oppo's en de Pioneer de maximale score.

Pioneer geeft hoog op van de aandacht die is besteed aan de geluidskwaliteit en het testteam heeft dat onderzocht op de volgende manier: de Pioneer werd op drie manieren aangesloten op een topklasse AV-receiver van Yamaha (RX-A3080), digitaal via HDMI, analoog via RCA en via XLR. De conclusie luidde dat de XLR met een geringe voorsprong het beste geluid opleverde, maar zo gering dat het niet altijd duidelijk was.

Nu blinken AV-receivers niet altijd uit door een goede weergave in stereo, misschien de Yamaha wel, daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou graag willen weten of de Pioneer ook een goede CD speler is, mogelijk dat we daar meer over lezen in de tijdschriften die zich op audio toespitsen. Zo test Stereo in februari de UDP-LX500, jammer genoeg niet de UDP-LX800.

Groet,

WillyP

Helmuth

#17
Word steeds dunner de spoeling van een goede DVD spelers.

Ik had de philips  fidelio BDP9700 gekocht wat een grote teleurstelling.

Loopt vast met SA cd. Ik moet de stekker eruit trekken om de software te resetten klote ding :'(. Staat alweer op zolder.

ik ben ook opzoek naar een speler die echt functioneert en niet slechts smak geld kost.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

papaleo

Quote from: Helmuth on December  8, 2018, 16:28:09
Word steeds dunner de spoeling van een goede DVD spelers.

Ik had de philips  fidelio BDP9700 gekocht wat een grote teleurstelling.

Loopt vast met SA cd. Ik moet de stekker eruit trekken om de software te resetten klote ding :'(. Staat alweer op zolder.

ik ben ook opzoek naar een speler die echt functioneert en niet slechts smak geld kost.

Museum...?  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

haythijs

Quote from: Helmuth on December  8, 2018, 16:28:09
Word steeds dunner de spoeling van een goede DVD spelers.

Ik had de philips  fidelio BDP9700 gekocht wat een grote teleurstelling.

Loopt vast met SA cd. Ik moet de stekker eruit trekken om de software te resetten klote ding :'(. Staat alweer op zolder.

ik ben ook opzoek naar een speler die echt functioneert en niet slechts smak geld kost.
r

Toch wel zonde dat Philips dat vaker gebeurt. Ook de dvd speler SA963 stond om zijn vele problemen bekend. Doen ze wat ze moeten doen, dan zijn het beiden geweldige machines. De 963 blonk uit in beeldweergave, volgens mij een van de eerste die het beeld progressief doorgaf ipv interlaced en ook op geluid via anoloog. De BDP9700 kreeg ook dergelijke lovende kritieken maar blijkbaar blijven het probleemkindjes. Ook ik had met de 963 wel eens vastlopers. Ik kocht daarom ook een Marantzdv7600.
Maarof deze nog veel voorbij komen, geen idee. Oudere Oppo als de 83 niet iets? Welliswaar bluray maar toch vrij goede allround.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare