Audiogroep via WCD of direct op verdeelslof?

Started by Arno P, October 16, 2018, 14:38:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Als je een audiogroepkabel naar de hifiset legt dan zie ik vaak dat er aan de andere kant een fancy WCD wordt gemonteerd om vervolgens hier weer de stekker in te steken van een degelijke verdeelslof.
Is het niet logischer om de WCD ertussen uit te laten en meteen naar de verdeler te gaan?

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Arno P

Ik verwacht dat het mag als de verlengdoos vast op de muur zit geschroefd..

Iemand anders een idee?

Rowdy

En de kabel rechtstreeks is aangesloten op de verdeeldoos, niet via een IEC apparatensteker.

denoontje

Quote from: Rowdy on October 16, 2018, 16:23:45
En de kabel rechtstreeks is aangesloten op de verdeeldoos, niet via een IEC apparatensteker.

zo heb ik dat ook in de ht idd
kabel en doos goed vast op de muur

Arno P

Ik heb het zo gedaan, weer een stekker minder. De kabel van de meterkast komt rechtstreeks in de hoofdschakelaar (iets wat ik altijd heb gehad om alle audiocomponenten van/aan de netspanning te kunnen schakelen. Intern doorverbonden via dubbele schakelcontacten naar een ingebouwd furutech stopcontact (waar dan de stekker van de verdeelslof in gaat). Aarde wordt niet geschakeld, ook al had de schakelaar aansluitingen voor 3 fasen en 1 aarde.

Siddartha

Begrijp ik het dan goed dat die kabel ongezekerd aan de HS ligt? Als dat zo is dan mag dat niet.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Arno P

Quote from: Siddartha on October 27, 2018, 15:11:22
Begrijp ik het dan goed dat die kabel ongezekerd aan de HS ligt? Als dat zo is dan mag dat niet.

Zeg, zeg, zeg...moraalridder  ;D ;)
Natuurlijk niet....aparte groep in de meterkast met aardlek, zekering en EMI filter

Siddartha

Quote from: Arno P on October 27, 2018, 16:28:26
Zeg, zeg, zeg...moraalridder  ;D ;)
Natuurlijk niet....aparte groep in de meterkast met aardlek, zekering en EMI filter


Dan is het goed [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Tjeb

Nogal moeilijke oplossing, vanuit de meterkast in de werkschakelaar en dan rechtstreeks het snoer van de verdeelslof was makkelijker geweest. De werkschakelaar moet je wel vastschroeven op de muur of een vast punt.

Arno P

Quote from: Tjeb on October 28, 2018, 07:45:19
Nogal moeilijke oplossing, vanuit de meterkast in de werkschakelaar en dan rechtstreeks het snoer van de verdeelslof was makkelijker geweest. De werkschakelaar moet je wel vastschroeven op de muur of een vast punt.

Ik doe het om nog enigszins flexibiliteit te hebben mbt de verdeelslof

Arno P

Meterkast klaar, nog enkel een reepje dichten naar het EMI filter.


Pinda13

Quote from: Arno P on October 29, 2018, 18:04:30
Meterkast klaar, nog enkel een reepje dichten naar het EMI filter.

Die schaffner is die niet wat overkill en dat je wat aan dynamiek gaat inleveren? Ik ben ooit ook begonnen met de wat high end schaffner (2080 meen ik te herinneren), maar nu ben ik blij dat ik de fn2010-2020 heb ontdekt en ik vind het stuk beter klinken. Doet net iets maar juist niet teveel. Ik heb ze in mn stekkerblok dus idd niet zoveel A nodig maar toch. Was dat niet makkelijk/beter geweest in bijv je stekkerblok? Ben nieuwsgierig naar je onderbouwing als vroegere filterfanaat;)..
" no loss of fine detail "

Kingpin

Quote from: Pinda13 on November 20, 2018, 16:01:56
Die schaffner is die niet wat overkill en dat je wat aan dynamiek gaat inleveren? Ik ben ooit ook begonnen met de wat high end schaffner (2080 meen ik te herinneren), maar nu ben ik blij dat ik de fn2010-2020 heb ontdekt en ik vind het stuk beter klinken. Doet net iets maar juist niet teveel. Ik heb ze in mn stekkerblok dus idd niet zoveel A nodig maar toch. Was dat niet makkelijk/beter geweest in bijv je stekkerblok? Ben nieuwsgierig naar je onderbouwing als vroegere filterfanaat;)..
Er zit idd veel verschil in filters, heeft bij mij ook even geduurt eer ik de juiste had gevonden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Arno P

#14
Quote from: Pinda13 on November 20, 2018, 16:01:56
Die schaffner is die niet wat overkill en dat je wat aan dynamiek gaat inleveren? Ik ben ooit ook begonnen met de wat high end schaffner (2080 meen ik te herinneren), maar nu ben ik blij dat ik de fn2010-2020 heb ontdekt en ik vind het stuk beter klinken. Doet net iets maar juist niet teveel. Ik heb ze in mn stekkerblok dus idd niet zoveel A nodig maar toch. Was dat niet makkelijk/beter geweest in bijv je stekkerblok? Ben nieuwsgierig naar je onderbouwing als vroegere filterfanaat;)..

Het is allemaal niet zo spannend ( ;D  ;) )hoor. Common sense en technische juiste invulling. Aparte groep, EMI filter in de meterkast zodat daar de boel al wordt geregeld en goede afgeschermde kabel...
Nu de netsnoeren nog vervangen door iets beters en dan nog een keer door het hele aardingspad heen denken en meten...
Misschien eens een noise sniffer in elkaar proberen te flatsen en tevens kijken wat ik met de 2 stevige scheidingstrafo's ga doen die ik nog heb liggen. Wat ik buiten het geweldige geluid merk (waar ik geen groot betoog kan houden of er nu zoveel veranderd is aangezien ik dit enkel zie zitten als er binnen ca. 8seconden kan worden omgeschakeld)....als nu alles in de aan-stand staat en dan de hoofdschakelaar om gaat...dat dan soms de 16A zekering van de groep uit kan flippen
Voorheen nooit gehad en nu zeker een goed teken dat alle piekstroom goed naar de verbruikers wil en kan...