Rel Strata 2 aansluiten

Started by SStraver, September 25, 2010, 11:34:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SStraver

Wie kan mij adviseren over het aansluiten van een Rel Strata II aan een Denon 3802. Helaas heb ik geen gebruiksaanwijzing, dus daar zou ik ook al een eind mee geholpen zijn. Op het forum heb ik al het een en ander gelezen over het gecombineerd aansluiten, maar kan dit nog even niet direct vertalen naar mijn situatie, ook omdat ik geen manual heb.

De sub zal gebruikt worden voor film maar voornamelijk muziek. Mijn speaker zijn zelfbouw Ariels (ja ik weet het, er zijn geschiktere versterkers, dat is de volgende stap  :)) Deze speakers gaan tot 60Hz -3dB.

En welke stand van de knop coarse moet ik kiezen?
* Barco 708s IRIS3
* Thommy spanscherm (1.85 breed) 
* Denon 3802
* Luidsprekers: 2x Ariel zelfbouw (voor) + 2x B&W DM302 (achter)
* HTPC: Core2Duo e4400 | Gigabyte p35 DS3 | 2048 mbram | ATI HD2600XT | 500+320 GB HDD | Trust KB-2950 Wireless Keyboard

Stadium III

Ik zou de Strata 2 met een Low level kabel dus tulp kabel aansluiten
Verder kan dit systeem niet HIGH en LOW level tegelijk op ingestelde waarde doorgeven
Dus high level op een 60 hz zeg maar en LFE 80 of 100 hz

Sluit hem via LOW level aan en zet je speakers op small met een crossover van 80 hz

De Coarse en Fine zet je dan helemaal open met de klok mee

Dit moet wel even het beste resultaat hebben
Fase bepaling is aan jezelf !
5.2.4 Marantz Klipsch setup

SStraver

#2
Ok, en welke aansluiting op mijn receiver gebruik ik daarvoor?

Denon 3802</img>
* Barco 708s IRIS3
* Thommy spanscherm (1.85 breed) 
* Denon 3802
* Luidsprekers: 2x Ariel zelfbouw (voor) + 2x B&W DM302 (achter)
* HTPC: Core2Duo e4400 | Gigabyte p35 DS3 | 2048 mbram | ATI HD2600XT | 500+320 GB HDD | Trust KB-2950 Wireless Keyboard

BJF

#3
SW, linksboven. Zie net dat door die toevoeging verwarring kan ontstaan, sorry daarvoor. Je moet gewoon de subwoofer aansluiting hebben, staat erbij toch?
NAD M10 V2
Elac FS247

SStraver

De line level input van mijn subwoofer, waar we nu volgens mij over praten, heeft een LEFT en RIGHT aansluiting, dus 2x tulp. Is het de bedoeling dat ik één van beide kies?

Verder heb ik nog een high level input op de sub, waarvoor ik ook een kabel heb met neutric connector, maar die zal ik dus niet nodig hebben.
* Barco 708s IRIS3
* Thommy spanscherm (1.85 breed) 
* Denon 3802
* Luidsprekers: 2x Ariel zelfbouw (voor) + 2x B&W DM302 (achter)
* HTPC: Core2Duo e4400 | Gigabyte p35 DS3 | 2048 mbram | ATI HD2600XT | 500+320 GB HDD | Trust KB-2950 Wireless Keyboard

Stadium III

Je pakt de SUBWOOFER pre out op de reciever
Dan kun je kijken welke ingang je op de sub gaat gebruiken

De high level kabel met neutrik heb je idd niet nodig !
5.2.4 Marantz Klipsch setup

SStraver

Vandaag heb ik een kabel getrokken en connnectoren gesoldeerd. Het enige wat bij mij een negatief effect geeft is het instellen van mijn speakers op small. Hiermee valt alle 'power' weg. Maargoed, op large is het geluid lekker, zoals ik de toevoeging van de sub verwacht had... subtiel maar toch krachtig, ingesteld vanaf 100 Hz. Nu maar eens verder kijken of er nog wat extra's uit te halen valt met een andere versterker die wat meer zijn mannetje staat in stereo.

Bedankt voor jullie input!

ps: een link naar de handleiding of een PDF zou nog steeds erg welkom zijn.

* Barco 708s IRIS3
* Thommy spanscherm (1.85 breed) 
* Denon 3802
* Luidsprekers: 2x Ariel zelfbouw (voor) + 2x B&W DM302 (achter)
* HTPC: Core2Duo e4400 | Gigabyte p35 DS3 | 2048 mbram | ATI HD2600XT | 500+320 GB HDD | Trust KB-2950 Wireless Keyboard

Stadium III

Je mag de front ook op Large zetten hoeft niet persee small
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

jeroenstoop

Quote from: Stadium III on September 25, 2010, 11:43:47
Ik zou de Strata 2 met een Low level kabel dus tulp kabel aansluiten
Verder kan dit systeem niet HIGH en LOW level tegelijk op ingestelde waarde doorgeven
Dus high level op een 60 hz zeg maar en LFE 80 of 100 hz

Sluit hem via LOW level aan en zet je speakers op small met een crossover van 80 hz

De Coarse en Fine zet je dan helemaal open met de klok mee

Dit moet wel even het beste resultaat hebben
Fase bepaling is aan jezelf !

Bedankt voor dit advies! Iedereen heeft het over dat altijd de beste methode is met Neutrik kabel op high. Ik heb deze kabel niet meer dus het is geen compromie om de tulp aansluiting te gebruiken? Is een mono (enkele tulp) voldoende? en maakt links e recht dan nog uit? Alvast bedankt

Ralf67

nee, je gebruikt nu LFE van de denon 3802

Zou je op pure direct audio willen spelen, dan heb je wel een Neutrik high level kabel nodig.