Telenet, Orange of Scarlet

Started by twido, October 16, 2018, 03:15:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twido

Iemand van de Belgen hier ervaring met beide kabel aanbieders.
Zou zelf willen veranderen naar Orange maar ik heb geen ervaring hoe de setupbox en de beeldkwaliteit het doet tov Telenet?
Een andere optie is Scarlet maar dit is via het UTP netwerk en dus niet via de kabel.
Is dit naar beeldkwaliteit en setupbox te vergelijken met Telenet?

katwax

Ik kan alleen maar spreken over Telenet, de nieuwe setupbox is wel stukken beter dan de Digibox or Digicorder.
Voorlopig is deze nieuwe box enkel voor Telenet test klanten beschikbaar, werkt echt vlot.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bassie

Hoi,
Hier al enkele jaren scarlet en nog super tevreden over voor dat geld. Betaal 43€ voor 2 setupboxen. Kwaliteit is zelfde aanbod ook. Dus waarom meer betalen. 1setupbox komt op 39€.

ppeter

Heb alleen ervaring met Telenet, en zijn momenteel ook tevreden over de nieuwe tv-box. Persoonlijk vind ik het een voordeel, dat je de box huurt en om de 2-3 jaar deze kosteloos kan omruilen voor een nieuwe/betere box. Als je alleen tv kijkt, dan zullen Orange en Scarlett ook wel voldoen.
Het hangt er vanaf wat je wensen zijn, bij streamen van 4K en 1080p is de snelheid en de hoeveelheid data wel belangrijk natuurlijk.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

angelo41

ik ben achter 20jaar overgestapt van telenet naar proximus. tot nu toe nie echt spijt, juist al veel problemen gehad met de factuur. overgestapt voor een stuk voor de kinderen voor hun tv op hun kamer. werkt nu via wifi de 2de box. niet moeten boren en nieuwe kabels trekken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Dirk

twimc van de Belgische leden; ik ben sinds gisteren overgestapt van Telenet naar Orange en 'k moet zeggen dat ik daar iig vwb de kwaliteit vh beeld aangenaam door verrast ben, 't lijkt me allemaal net dat tikje meer gestoken/scherper, maar ik kan natuurlijk niet 1-op-1 vergelijken, dus misschien beeld ik het me allemaal maar in. ;D

Het enige wat ik ietwat vind tegenvallen is de menustructuur om zaken aan te passen, daarin kunnen ze nog wat leren van Telenet, die dat met z'n huidige versie wel beter voor elkaar heeft.

Zelf even je zendernummers (her)sorteren/nummering aanpassen kan eigenlijk niet zo eenvoudig, je moet bij Orange een eigen set "favorieten" gaan samenstellen, waarbij je dus vanaf 0 de hele lijst dient te "maken", dus dat vond ik wat onnodig & omslachtig, maar bon...'t draait nu zoals ik wil.

Nog een klein nadeel is dat je op de Decoder enkel een LED hebt die van oranje (standby) naar groen schakelt (aan), maar verder is er 0 uitlezing van kanalen oid, dus als er in je keten eens wat hapert bij bvb de remote is dat wel een klein gemis imo, het gewoon fysiek zien dat de box reageert op commando's en van kanaal wisselt (zoals je dus bij Telenet gewoon op het front vd unit kan zien) is naar mijn mening dan wel een pluspunt.

Voor diegenen die het interesseert (mij niet, want ik zie hem niet in het server-rack), de tv-decoder ziet er wel een stukje strakker uit dan het lelijke ding van Telenet :)

mocht me de komende dagen nog wat gaan opvallen (positief dan wel negatief) laat ik het hier wel ff weten ;)

fwiw; ik deed deze switch enkel omwille vh prijsverschil.
In mijn persoonlijk geval ga ik (met weliswaar beetje inboeten van internetsnelheid, ik ga van 200Mbps naar 100Mbps) van 82€ naar 57€, waarbij ik in die 82€ niet eens m'n GSM abbo had zitten want dat zat altijd al bij de werkgever.

nu dus qua maandelijkse abonnementskost meteen 25€ besparing + een extra 12€ die ik per maand meer zie op m'n nettoloon, want de werkgever schrapt nu wat "voordelen alle aard", aangezien ik nu zelf m'n GSM-abbo betaal.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

angelo41

#6
Quote from: Dynky on October 19, 2019, 09:40:33
twimc van de Belgische leden; ik ben sinds gisteren overgestapt van Telenet naar Orange en 'k moet zeggen dat ik daar iig vwb de kwaliteit vh beeld aangenaam door verrast ben, 't lijkt me allemaal net dat tikje meer gestoken/scherper, maar ik kan natuurlijk niet 1-op-1 vergelijken, dus misschien beeld ik het me allemaal maar in. ;D

Het enige wat ik ietwat vind tegenvallen is de menustructuur om zaken aan te passen, daarin kunnen ze nog wat leren van Telenet, die dat met z'n huidige versie wel beter voor elkaar heeft.

Zelf even je zendernummers (her)sorteren/nummering aanpassen kan eigenlijk niet zo eenvoudig, je moet bij Orange een eigen set "favorieten" gaan samenstellen, waarbij je dus vanaf 0 de hele lijst dient te "maken", dus dat vond ik wat onnodig & omslachtig, maar bon...'t draait nu zoals ik wil.

Nog een klein nadeel is dat je op de Decoder enkel een LED hebt die van oranje (standby) naar groen schakelt (aan), maar verder is er 0 uitlezing van kanalen oid, dus als er in je keten eens wat hapert bij bvb de remote is dat wel een klein gemis imo, het gewoon fysiek zien dat de box reageert op commando's en van kanaal wisselt (zoals je dus bij Telenet gewoon op het front vd unit kan zien) is naar mijn mening dan wel een pluspunt.

Voor diegenen die het interesseert (mij niet, want ik zie hem niet in het server-rack), de tv-decoder ziet er wel een stukje strakker uit dan het lelijke ding van Telenet :)

mocht me de komende dagen nog wat gaan opvallen (positief dan wel negatief) laat ik het hier wel ff weten ;)

fwiw; ik deed deze switch enkel omwille vh prijsverschil.
In mijn persoonlijk geval ga ik (met weliswaar beetje inboeten van internetsnelheid, ik ga van 200Mbps naar 100Mbps) van 82€ naar 57€, waarbij ik in die 82€ niet eens m'n GSM abbo had zitten want dat zat altijd al bij de werkgever.

nu dus qua maandelijkse abonnementskost meteen 25€ besparing + een extra 12€ die ik per maand meer zie op m'n nettoloon, want de werkgever schrapt nu wat "voordelen alle aard", aangezien ik nu zelf m'n GSM-abbo betaal.
sederd januari ook bij orange na 20 jaar telenet.en nog geen spijt gehad se dervan.ik heb wel de boost genomen tot 200mb


Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Jumping Jack

Hier al jaren Proximus klant, vaste telefonie, internet, tv en 2 gsm's (abbo van zo'n 15€) en een beetje korting via het werk (pakweg 8 euro of zo) voor ong. 100 euro per maand. We hebben wel nog een 'oude' pakketformule, want een nieuw Tuttimus-pack zou nu duurder uitkomen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

angelo41

#8
Quote from: Jumping Jack on October 19, 2019, 13:08:51
Hier al jaren Proximus klant, vaste telefonie, internet, tv en 2 gsm's (abbo van zo'n 15€) en een beetje korting via het werk (pakweg 8 euro of zo) voor ong. 100 euro per maand. We hebben wel nog een 'oude' pakketformule, want een nieuw Tuttimus-pack zou nu duurder uitkomen.
voor gsm zaten we naast telenet voor tv ook bij proximus.altijd geweest.nu alles orange.tv, internet,extra decoder en 2gsms.was ook terughoudend int begin maar overtreft mijn verwachtingen op gsmgebied se.en vooral unlimited data en veel goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

darkrunner

#9
Hier gaan we terug naar Telenet.

Hun tv gids blijf ik ambetant vinden, ook door hun menu's gaan pff wie heeft dat systeem gemaakt, min 3x per week dat ik de decoder moet uittrekken en weer insteken omdat het onding blijft hangen.
Internet/Mobiel op zich geen klagen van maar vind niet dat heel hun pakket aan Telenet zijn kan tippen qua kwaliteit.

Scarlet (Proximus)  tja 39euro, Internet/mobiel was bij ons echt top, internet goede snelheid en stabiel (Netflix 4k/Hdr tegelijk op een ander scherm ook 4K/HDr en online gamen via pc en alles werkte vlot), mobiel werkte ook goed ook over de grens vlotte overgang, Tv tja het is Proximus tv (stelt niet veel voor qua kwaliteit)

angelo41

Quote from: darkrunner on October 21, 2019, 17:44:37
Hier gaan we terug naar Telenet.

Hun tv gids blijf ik ambetant vinden, ook door hun menu's gaan pff wie heeft dat systeem gemaakt, min 3x per week dat ik de decoder moet uittrekken en weer insteken omdat het onding blijft hangen.
Internet/Mobiel op zich geen klagen van maar vind niet dat heel hun pakket aan Telenet zijn kan tippen qua kwaliteit.

Scarlet (Proximus)  tja 39euro, Internet/mobiel was bij ons echt top, internet goede snelheid en stabiel, mobiel werkte ook goed ook over de grens vlotte overgang, Tv tja het is Proximus tv (stelt niet veel voor qua kwaliteit)
hier geen problemen met de decoder. wel al eens problemen gehad met het internet. klantendienst gebeld en de dag erna technieker gekomen. nieuwe modem geplaats en een kabel en opgelost. vind hun service wel goed. voorlopig een blijver. en hun menu is beetje wennen dat klopt.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


darkrunner

Vanaf vandaag terug telenet, Orange ga ik zeker niet missen, Die tv box is super voor Netflix, met de stem opstarten, Auto frame rate switching.

angelo41

#12
speel da 4k netflix in de box.

edit:zie nu pas auto frame switching dus denk het wel he.

darkrunner


angelo41

Quote from: darkrunner on November 26, 2019, 20:16:51
Ja 4k en hdr
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


katwax

Quote from: darkrunner on November 26, 2019, 19:30:54
Vanaf vandaag terug telenet, Orange ga ik zeker niet missen, Die tv box is super voor Netflix, met de stem opstarten, Auto frame rate switching.
De nieuwe EOS box? Grote verbetering tov van die Yellow box.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

darkrunner

#16
Is deze box, ben er zeer tevreden van.

https://www.mupload.nl/img/4i21wte6.jpg

katwax

Quote from: darkrunner on November 27, 2019, 11:35:37
Is deze box, ben er zeer tevreden van.

https://www.mupload.nl/img/4i21wte6.jpg
Dat is inderdaad de nieuwe eos box of telenet box. Werkt veel vlotter dan de digibox/digicorder (Yellow)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543