Welke streamer kopen

Started by michael/, October 12, 2018, 21:58:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michael/

Goedenavond,

Lees al geruime tijd mee op dit forum en ben al een tijdje bezig met audio, leuke forum trouwens.
Maar kom er nu niet uit, hopelijk willen jullie mij helpen en op weg wijzen?

Zoek een streamer waarop ik een externe HDD van 2tb (met alleen maar Flac muziek) op kan aansluiten en vervolgens gemakkelijk zonder problemen kan bedienen met mijn android telefoon en iPad.
Met de app moet ik heel makkelijk playlisten kunnen aanmaken en goed kunnen zoeken op bv artiest of nummer, las dat sommige dat niet kunnen omdat ze alleen via UPNP werken.
Deezer en spotify integratie zal ook mooi meegenomen zijn.

De streamer wordt aangesloten op een emotiva stealth DC-1 DAC, kan zowel middels USB als SPDIF, of als het echt moet middels COAX (alleen die is momenteel bezet).
Zelf zat ik te kijken naar de nieuwe Bluesound Node 2I.
Alleen twijfel ik of het geld wel waard is, aangezien ik de interne dac niet zal gaan gebruiken.
Lees op internet heel veel verschillende verhalen dat de streamers onderling veel verschil in geluidskwaliteit hebben ook als je ze digitaal aansluit, andere zeggen weer dat het niks uitmaakt en je net zo goed een goedkopere kan nemen, omdat je de dac toch niet gebruik.
Wat is hier waar aan?
Budget is niet zo hoog als sommige andere hier, het liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel een goede kwaliteit en vooral geen gezeur.
Mijn audio set is inmiddels op een aardige niveau dat ik wel een goede budget vriendelijke oplossing wil, maximaal 600 euro, maar het liefst goedkoper.

De reden dat ik een kant en klare streamer wil hebben is , omdat ik niet zo heel technisch ben om met bv een rasberry aan de slag te gaan.
Heb al geprobeerd om bv mijn laptop als streamer te gebruiken echter lukt dat niet probleemloos.
Voorbeelden waar ik tegen aan loop zijn:
Volumio, HDD kan niet goed worden geidexeert, loopt constant vast en hapert
Daphile, DAC wordt niet herkend en verder kan ik als ik het goed heb geen playlisten aanmaken middels de android app.
Openelec kan niet op mijn notebook worden geïnstalleerd omdat het nog een 32bit CPU heeft.
Heb ook Windows 7 premium erop gehad zowel notebook als PC icm Foobar 2000, klonk erg goed alleen de app vind ik niks en heb ook last dat die vastloopt.
Als iemand nog iets weet voor mijn laptop eventueel dan hoor ik dat ook graag.

Alvast enorm bedankt,


PS hoop dat ik in het juiste subforum zit? denk dat dit de juiste plaats is aangezien het aankoop advies is.

solitaire

Coax = SPDIF

je hebt nog Aes/Ebu en BNC over?
Hinterm Horizont geht's weiter.

michael/

#2
Quote from: solitaire on October 12, 2018, 22:03:42
Coax = SPDIF

je hebt nog Aes/Ebu en BNC over?

Spdif Toslink had ik het over.
enigste die bezet is, is de coax aansluiting.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

mijkie

Auralic mini ?

Kan evt zelfs een schijfje in !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Stef

Bluesound node 2, je kan de harde schijf aan de usb poort hangen en met de app kan je sort op artist, album etc. 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

turtlespeed

Quote from: Stef on October 13, 2018, 09:51:19
Bluesound node 2, je kan de harde schijf aan de usb poort hangen en met de app kan je sort op artist, album etc.

Mee eens, heb zelf de Node 2i met externe DAC, werkt prima!
(overigens geeft de 2i echt een verbetering qua geluid tov de 2 die ik hiervoor had.)
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

fasteddie

Quote from: turtlespeed on October 13, 2018, 11:22:08
Mee eens, heb zelf de Node 2i met externe DAC, werkt prima!
(overigens geeft de 2i echt een verbetering qua geluid tov de 2 die ik hiervoor had.)

Kun je wellicht iets specifieker zijn qua geluid upgrade oude node t.o. nieuwe node2i?

Sirius666

Quote from: turtlespeed on October 13, 2018, 11:22:08
Mee eens, heb zelf de Node 2i met externe DAC, werkt prima!
(overigens geeft de 2i echt een verbetering qua geluid tov de 2 die ik hiervoor had.)

De info hierover blijft echter summier. Van Whathifi:

QuoteThe new, smaller wi-fi chipset has granted Bluesound the freedom to play with the circuit layout – though the company has admitted to being surprised by how much this has affected the Node 2i's audio performance.

turtlespeed

Quote from: fasteddie on October 13, 2018, 11:37:29
Kun je wellicht iets specifieker zijn qua geluid upgrade oude node t.o. nieuwe node2i?

Vooral veel opener en meer plaatsing. Moeilijk te omschrijven, maar het valt mijn vriendin ook op  ;D
(heb de Node 2i aangesloten op de DAC van mijn Mark Levinson 390s)
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

turtlespeed

#10
Quote from: Sirius666 on October 13, 2018, 11:53:22
De info hierover blijft echter summier. Van Whathifi:

Yep, dat was ook een twijfel voor mij of ik wel moest gaan "upgraden" van de 2 naar de 2i, maar het pakt goed uit voor mij...

En als je de Node 2 via mp goed kan verkopen en de 2i voordelig kan aanschaffen is het bedrag wat ik er "bij" moest doen niet erg veel.
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Sirius666

Quote from: turtlespeed on October 13, 2018, 11:54:45
Vooral veel opener en meer plaatsing. Moeilijk te omschrijven, maar het valt mijn vriendin ook op  ;D
(heb de Node 2i aangesloten op de DAC van mijn Mark Levinson 390s)

Heb je de dac van de Node toevallig getest?

turtlespeed

Quote from: Sirius666 on October 13, 2018, 12:53:46
Heb je de dac van de Node toevallig getest?

Nope, ik heb geen voorversterker, ik heb de ML 390s rechtstreeks op mijn eindversterker aangesloten. Dus kan ik de node 2i enkel op de ML aansluiten en hier dus de DAC van gebruiken. Rechtstreeks op eindversterker heb ik maar niet gedaan.
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

michael/

Quote from: turtlespeed on October 13, 2018, 11:54:45
Vooral veel opener en meer plaatsing. Moeilijk te omschrijven, maar het valt mijn vriendin ook op  ;D
(heb de Node 2i aangesloten op de DAC van mijn Mark Levinson 390s)

Maar je hoort dus verschil terwijl je het digitaal heb aangesloten aan dac?
dus dat betekend dat de streamer ook al wordt die digitaal aangesloten toch het verschil kan maken?

Waar heb je eigenlijk goedkoop gekocht en voor hoeveel ?
mag anders ook via pm.
wil hem ook wel hebben alleen de prijs twijfel ik nog over.

michael/

#14
Quote from: mijkie on October 13, 2018, 09:16:03
Auralic mini ?

Kan evt zelfs een schijfje in !

Die ziet er ook wel mooi uit, zeker omdat er een hdd in kan.
Volgens een review moet je er alleen wel nog een goede voeding bij kopen om nog beter geluid te krijgen.
Maar is dat ook als je een externe dac gebruikt?
welke zou er beter zijn deze of de node 2i?

chansig

Quote from: michael/ on October 13, 2018, 13:44:06
Maar je hoort dus verschil terwijl je het digitaal heb aangesloten aan dac?
dus dat betekend dat de streamer ook al wordt die digitaal aangesloten toch het verschil kan maken?

Ik zou deze conclusie niet zomaar trekken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Ja dat geeft ook n beter geluid bij een externe dac, speel zelf ook met n externe dac middels usb aangesloten.

Succes met je keuze!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

turtlespeed

MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

mijkie

#18
Quote from: michael/ on October 13, 2018, 13:45:37
Die ziet er ook wel mooi uit, zeker omdat er een hdd in kan.
Volgens een review moet je er alleen wel nog een goede voeding bij kopen om nog beter geluid te krijgen.
Maar is dat ook als je een externe dac gebruikt?
welke zou er beter zijn deze of de node 2i?

ik denk beide erg goed en een "betere" of andere voeding scheelt in mijn beleving wel degelijk, getest met Auralic mini(2 x ) en met een Moon Mind

Van beide apparaten zijn de apps ook erg goed en stabiel, ook iets om rekening mee te houden vind ik zelf, ik heb best al wat streamers hier gehad en als de app niet goed werkt of voor mij niet logisch, gaat hij zo de deur weer uit  ;D

rippen van cd's wordt een ander verhaal, dat zou goed kunnen met een Vault, daar zit ook al een schijf in !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

michael/

Quote from: chansig on October 13, 2018, 13:49:13
Ik zou deze conclusie niet zomaar trekken.

Gr. Hans

Welke conclusie dan wel?
de vraag is nou juist geeft een betere duurdere streamer een beter geluid icm een externe dac ?
het liefst heb ik een streamer die zo goedkoop mogelijk is, maar wel goed werkt en vooral goed klinkt.

michael/

Quote from: mijkie on October 13, 2018, 13:59:33
ik denk beide erg goed en een "betere" of andere voeding scheelt in mijn beleving wel degelijk, getest met Auralic mini(2 x ) en met een Moon Mind

Van beide apparaten zijn de apps ook erg goed en stabiel, ook iets om rekening mee te houden vind ik zelf, ik heb best al wat streamers hier gehad en als de app niet goed werkt of voor mij niet logisch, gaat hij zo de deur weer uit  ;D

rippen van cd's wordt een ander verhaal, dat zou goed kunnen met een Vault, daar zit ook al een schijf in !

Jij adviseert de mini?
De externe voeding wordt wel weer duur.
Bij de node 2i kan niet eens een externe voeding aangehangen worden.

mijkie

Ik denk dat de voeding in de node prima is, hij is niet te upgraden

Ik denk beide een prima keuze !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sopper

Laat je niet gek maken door te denken dat een andere (vaak duurdere) voeding veel verschil gaat uitmaken hoor.
Compleet subjectief en door niemand bewezen dat het uitmaakt...
(Kijk eens op http://archimago.blogspot.com)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

Quote from: michael/ on October 13, 2018, 14:13:30
Welke conclusie dan wel?
de vraag is nou juist geeft een betere duurdere streamer een beter geluid icm een externe dac ?
het liefst heb ik een streamer die zo goedkoop mogelijk is, maar wel goed werkt en vooral goed klinkt.

Geen. Er zijn ook mensen die bv geen verschil horen tussen streamers. Daar kan je ook geen conclusie uit trekken. Audio is een hobby die van belevingen aan elkaar hangt. Weinig mensen houden zich bezig met de techniek en hanteren bv duurder is beter. Probeer het gewoon en houd een open mind. En wie weet kan je prima uit met een goedkope streamer.

Zelf heb ik een Paradigm. Kost 400 euro en doet het prima. Ook een gemodificeerde Sonos gehad en klonk voor mij hetzelfde als de gewone Sonos. De modificatie was van Magna.

Voordeel bij de Paradigm vind ik de bijgevoegde DSP functie. Simpel en erg doeltreffend. Geen enkele DAC of streamer gaat dat verschil (door gebruik van de DSP en dan ook daadwerkelijk slechter/beter) teweeg brengen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

#24
Quote from: Sopper on October 13, 2018, 14:55:59
Laat je niet gek maken door te denken dat een andere (vaak duurdere) voeding veel verschil gaat uitmaken hoor.
Dat ligt helemaal aan je set an sich of deze ook 'verschillen' kan blootleggen. Ik heb hier 2 sets en de ene kan dat perfect terwijl bij de andere nagenoeg tot geen verschil is waar te nemen met een andere 'betere' voeding.
De 'klank' veranderd niet door een andere (betere) voeding, maar wel andere eigenschappen die duidelijk waarneembaar zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack