Advies wifi router

Started by AleSyS, October 11, 2018, 22:09:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

k woon in een jaren zestig woning in Noord Frankrijk
Sinds kort hebben wij glasvezel van provider Free
Nu zoek ik een wifi router icm met de glasvezel modem (1Gb/sec downstream)
Helaas moet deze wifi router in een kastje komen te staan en moet dus max breedte 30 - 35cm (inc antennes) / max diepte 35cm (inc antennes) hebben

Toepassingen voor wifi / netwerk tot zover:

Downloads /streaming
Surfen
Online (facebook) spelletjes
Sonos
Upload / download / sharing familie foto's op de NAS


Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 15" (2015)
Macbook Pro 13" (2008)
NAS Synology 415+ (eventueel met linked aggregation)
Iphone 6 plus
Iphone 6s plus
Ipad
Sonos
Apple TV 4K


Wat ik al geprobeerd heb:
Asus blue cave. Ik heb deze na 2 weken testen weer teruggestuurd. Ontvangst wifi viel tegen. SONOS apparaten niet bereikbaar etc

Synology RT2600 lijkt me interessant. Maar op Got forum leest ik toch regelmatig problemen met bereik en stabiliteit.

Linksys Max-Streamâ„¢ AC5400 EA9500. Op diverse forums lees ik issues over uitblijven van updates. Continue verbind met server linksys etc

Netgear R8500 of R8000P. Op diverse forums lees ik issues over update beleid. Trage interface etc

TP Link Archer C5400. Regelmatig uitval van wifi verbinding

Wat zijn jullie ervaringen en tips?

mijkie

#1
Ik heb hier een setje deco m5 van TP-link staan en overal Wifi

Een zogeheten mesh-netwerk, werkt top

Zijn 3 grotere sjoel-schijven die onderling verbonden zijn en zo een naadloos netwerk maken




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Davey

Mesh is zeker top maar wel een investering van een paar honderd. Volgens mij komen begin volgend jaar de mesh systemen met de nieuwe standaard die nu AC is? Die standaard gaat meestal wel een paar jaartjes mee dus wellicht de moeite van het wachten waard.

mijkie

Kostte idd 250 euro maar, door de komst van 2 grotere broers, weer iets goedkoper geworden

Een dikke router kost ook 200, heb beide getest en deze set slaagde met vlag en wimpel [emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

AleSyS

Voor ons mesh wifi niet interessant. Mijn interesse gaat meer uit naar een wifi router

Ubiquiti HD
Tp link Archer C5400
Netgear R8000P

Deze modellen interesseren mij het meest

snapo6

Sluit Asus niet uit, zeer goed wifi ontvangst.
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

jaco

Zoek je een alles in een oplossing voor je isp connectie ?
Of kun je de router functie en de acces point los van elkaar halen.

Een accesspoint in een kastje stoppen kan mindere ontvangst opleveren (hangt van plaats en  materiaal kastje af)
Zuiver theoretisch zou de accesspoint in midden huis aan plafond moeten hangen.

Als je de functionaliteit los trekt kun je makkelijket aan die maat voldoen lijkt me.