Atmos Pioneer bdp-lx58

Started by theshadow, October 9, 2018, 22:59:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theshadow

Mijn blu ray speler heeft 2 hdmi uitgangen. Via het menu kan je o.a. instellen of beide uitgangen zowel video als audio moeten weergeven of hdmi 1 voor video en hdmi2 voor audio. Het vreemde is dat bij de instelling dat zowel video als audio over beide hdmi poorten weergeven moet worden ik geen atmos signaal krijg. Pas ik dit aan naar gescheiden video (hdmi 1) en audio (hdmi 2) dan heb ik wel atmos.

Optie 1 zou mij beter uitkomen omdat ik dan ook het menu van de receiver kan zien. Oemand ervaring hiermee?

Jep

#1
Zojuist even getest. Zowel bij single als dual hdmi krijg ik Atmos signaal (BD Rampage, Atmos DD+). Ik heb normaal bitstream ingeschakeld, maar ook even met pcm getest. Werkt allemaal.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

theshadow

Weird, bij mij getest met mad max fury road en the mummy. Zowel bitstream als pcm geen atmos. Ik zal vanavond de hdmi kabel switchen. Het zou daaraan kunnen liggen al lijkt mij dit onwaarschijnlijk. Op poort 1 heb ik een (dure) monster hdmi kabel en poort 2 eentje van de action.

Thx!!!!! Voor het testen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Ralf67

welke versterker heb je dan ?

theshadow

Marantz av7702mk2

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


theshadow

#5
Het is gelukt!
Lag aan een instelling op de amp. Hij stond standaard ingesteld op true-hd of dts-hd. Nu aangepast naar auto en heb nu het gewenste resultaat  :pompom: