Author Topic: Apple onder vuur: dure reparaties en software updates die prestatie verlagen  (Read 437 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kjelt

  • Administrator
  • Forever Addicted
  • *******
  • Trade Count: (+11)
  • Posts: 22919
  • Total likes: 356
  • I also love the HTforum

Offline i2Paq

  • HT forum legend group
  • ******
  • Trade Count: (0)
  • Posts: 1789
  • Total likes: 100
  • Gender: Male
  • Bij een ander klinkt het nooit zoals thuis
Ook in Nederland zijn er praktijken bekend, niet alleen van Apple Repair, waarbij reparaties onder garantie werden geweigerd omdat de reparateur zei dat er vocht in het apparaat zat.

Omdat je meestal niet aanwezig bent bij het openmaken van je apparaat kan die reparateur zeggen wat hij wil, jij kan dat wel tegenspreken maar je hebt geen bewijs.

Het filmpje laat niet zien of dit praktijken zijn van Apple of van het repair centre, die kunnen dit namelijk gebruiken om hun sales op te krikken.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat bij een vorige werkgever het gebeurde dat er een, meestal, laptop als total loss werd verklaard zodat de klant een nieuwe kocht waarna de oude gewoon, en soms zelfs onder garantie, gerepareerd werd en dat de monteur die de zaak had afgehandeld deze laptop kreeg.

We praten dan over de tijd waarin een laptop nog in de 10.000 guldens koste.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, IOM classic, Cambridge CD CXC, Dual 731Q, Tannoy Berkeley
Playground: Marantz 2016, B&W DM70

Offline Starred

  • Thanks: Gave 41, Got 283
  • The ultimate HT Forum elite group
  • ********
  • Trade Count: (+2)
  • Posts: 12277
  • Total likes: 9
  • I no