Veilig om 2e hands ps4 te kopen?

Started by HJ, October 8, 2018, 19:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik speel sinds jaar en dag xbox maar mijn kinderen hebben veel vriendjes met een ps4.
Ik denk erover om een 2e hands ps4 (pro)erbij te kopen. Nu lees ik dat er consoles zijn de gebanned zijn en dat deze nooit meer online kunnen.
Komt dat veel voor en wat zijn de risico's?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


RonG

Ik zou als je bv via marktplaats koopt zelf gaan ophalen en laten demonstreren en zelf checken.

i2Paq

Geen idee wat je er normaal voor zou betalen maar je kunt eea. dan beter kopen via een zg. refurbish site.

Ik koop 2de hands Apple via deze site. Het linkje gaat naar de voorhandige PS4's.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

MechanicalAnimal

Quote from: hans. on October  8, 2018, 19:49:25
Ik speel sinds jaar en dag xbox maar mijn kinderen hebben veel vriendjes met een ps4.
Ik denk erover om een 2e hands ps4 (pro)erbij te kopen. Nu lees ik dat er consoles zijn de gebanned zijn en dat deze nooit meer online kunnen.
Komt dat veel voor en wat zijn de risico's?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

veiligste is om de PS4 te laten demonstreren met een spel. Daarna terug naar de fabrieksinstellingen en klaar ben je

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/help-library/my-account/grief-reporting/banned-and-suspended-consoles-and-accounts/

uit bovenstaande link:

"Ik heb een tweedehands PlayStation-systeem gekocht dat is geblokkeerd. Kan de blokkering worden opgeheven?

Zodra een PlayStation-systeem is geblokkeerd, is de beslissing definitief en kan de blokkering niet worden opgeheven. Dit komt omdat het blokkeren van een PlayStation-systeem en account een maatregel is naar aanleiding van zeer ernstige overtredingen.

PlayStation en Sony Entertainment Network raden je aan alleen nieuwe PlayStation-producten te kopen van erkende handelaren om te voorkomen dat je een geblokkeerd systeem koopt. Als je een geblokkeerd PlayStation-systeem hebt gekocht, neem dan voor hulp contact op met de verkoper."
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

HJ

Dat laatste had ik gelezen idd.
Ik wacht nog even tot er een leuke aanbieding komt en dan ga ik voor nieuw. De 2e hands prijzen vind ik best hoog.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

Quote from: i2Paq on October  9, 2018, 08:58:05
Geen idee wat je er normaal voor zou betalen maar je kunt eea. dan beter kopen via een zg. refurbish site.

Ik koop 2de hands Apple via deze site. Het linkje gaat naar de voorhandige PS4's.
Dat is ook nog een optie, even geduld nog...

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

Sowiso vind ik de 2e hands prijzen hoog. Een ps4 1tb met 2 controllers en de nieuwe fifa zie ik nieuw voor net geen €330.
Voor een 2e hands met 500gig vragen ze rustig €250.
Komen er nog leuke aanbiedingen tegen december?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


MechanicalAnimal

Quote from: hans. on October 10, 2018, 07:37:42
Sowiso vind ik de 2e hands prijzen hoog. Een ps4 1tb met 2 controllers en de nieuwe fifa zie ik nieuw voor net geen €330.
Voor een 2e hands met 500gig vragen ze rustig €250.
Komen er nog leuke aanbiedingen tegen december?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

btw actie mediamarkt? en natuurlijk de kerst/sint aanbiedingen bij de gameshops en grote speelgoedzaken
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Bart_M