JVC Auto Tone Mapping versus Panasonic HDR Optimizer.

Started by home@the movies, October 8, 2018, 14:05:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2


Teejoo

Quote from: maximus79 on March 12, 2019, 08:49:00
Dan zal je naar een HTPC (ik weet het, apparaat om er tussen te zetten, maar er hoeft geen discdrive in) moeten gaan in combi met MADVR, dat ook nog eens beter werkt dan de tonemapping van de panasonic btw. Of wachten op de ENVY, maar daar is de prijs en specs nog niet van bekent.
Kun je dan een HDMI input op je HTPC zetten?

Teejoo

Quote from: home@the movies on March 11, 2019, 23:27:32
Ja maar eerder om wat experimentele gebruikerservaring op te doen met verschillende mogelijkheden, dat is voor mij als reviewer en calibrator wel belangrijk. Gebruik je de 350Nit instelling van de 9000 optimizer dan ga je bijna 100%zeker al zeer tevreden zijn met wat je ziet zonder nog iets te gaan wijzigen. Heel af en toe kan het wel eens gebeuren dat je net wat meer of minder wil in de hij lights of de donkere partijen maar dat is voor de speelvogels onder ons ;-)
Kijk! Dat is wat willen! Ik ga het meemaken. Nu nog een N7 zien te krijgen..

maximus79

Quote from: Teejoo on March 12, 2019, 13:02:12
Kun je dan een HDMI input op je HTPC zetten?

Nee is niet mogelijk, maar een HTPC met MADVR dynamic tonemapping werkt wel heel erg goed. En in combi met Kodi dsplayer werkt het ook nog eens heel fijn. Zet de pc aan en start automatisch op in Kodi welke vervolgens te bedienen is met een Logitech harmony. En de beeldkwaliteit is subliem. 
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Plus daarbij kun je je nits geheel zelf bepalen.
Als je maar 150 wilt kun je dat ook gewoon instellen. Nu werkt het zelfs al zo dat het per scène berekend kan worden, het zelfde dus als DV.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: maximus79 on March 12, 2019, 13:45:02
Nee is niet mogelijk, maar een HTPC met MADVR dynamic tonemapping werkt wel heel erg goed. En in combi met Kodi dsplayer werkt het ook nog eens heel fijn. Zet de pc aan en start automatisch op in Kodi welke vervolgens te bedienen is met een Logitech harmony. En de beeldkwaliteit is subliem.
Dan is het toch ook niet geschikt om tussen de receiver en projector te zetten? Dat was de vraag van pameijer.

Zelf gebruik ik alleen maar discs, dus heb ik helaas niets aan madvr. Maar het is zoals ik al in het andere topic heb aangegeven de enige goede oplossing omdat elk frame geanaliseerd wordt.

pameijer

Quote from: evilniek on March 12, 2019, 11:18:00
Wat is de "ENVY" waar kan ik meer info vinden als ik vragen mag?
AVSforum

Aanmelden om op de hoogte te blijven

Maar wordt wel een duur apparaatje ben ik bang. Volgens mij kan ik beter gewoon tevreden zijn met wat ik nu heb....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

maximus79

Quote from: Teejoo on March 12, 2019, 14:08:03
Dan is het toch ook niet geschikt om tussen de receiver en projector te zetten? Dat was de vraag van pameijer.

Zelf gebruik ik alleen maar discs, dus heb ik helaas niets aan madvr. Maar het is zoals ik al in het andere topic heb aangegeven de enige goede oplossing omdat elk frame geanaliseerd wordt.
Dat gaf ik toch gelijk aan???

Kunnen wel UHD discs in als je dat wilt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Quote from: home@the movies on March 11, 2019, 21:09:00
Ik heb nu de 824 in gebruik waar de laagste keuze dus 500 is, ik ben aan experimenteren met het wisselen tussen enerzijds de settings van de optimizer nog wat aan te passen en anderzijds de manuele tone mapping setting van de JVC.
Volgende week zet ik de 9000 bij in de keten en ga ik wat wisselen tussen beide spelers, het is allemaal een kwestie van waar je zelf de nadruk op wil leggen. Met 500 ga je uiteraard wat "meer" highlights overhouden dan met 350 maar de keuze is afhankelijk van de hele setup, projector, scherm, ruimte en je eigen voorkeur.
Ik kijk nu al een tijdje HDR op low lamp op een 0.8 scherm met de optimizer op 500 en de picture tone van de JVC wisselend tussen ongeveer 3 en 7 afhankelijk van de film en dat bevalt me prima. ik heb een mooie balans tussen voldoende licht en goed contrast, maw een mooi dynamisch bereik dat echt wel een meerwaarde bied tov de Blu Ray versie.


Hoi werner kun je jou ideale settings eens delen mbt de n7 en de pana 424?

home@the movies

Quote from: denoontje on June 18, 2019, 00:39:52
Hoi werner kun je jou ideale settings eens delen mbt de n7 en de pana 424?

Eigenlijk niet veel speciaals, ik gebruik het Panasonic profiel van de JVC met een gekalibreerde D65 kleurtemperatuur en lichtjes aangepaste HDR kleurendriehoek.
In de Pana uiteraard de Optimizer met het 500 Nits profiel ( ik heb een 420 staan op dit moment hier), afhankelijk van de film, al dan niet een aanpassing aan de helderheid in de Pana optimizer meestal ergens max+4

De  UHD content die op mijn server staat speel ik af via de Zappiti, en dan gebruik ik de HDR stand van de JVC. Auto tone mapping uit en de helderheid van de JVC HDR curve aangepast met meestal ergens ook een +4 tot +6 afhankelijk van de helderheid van de film.
Heel af en toe pas ik iets aan de onderkant (zwart) van de curve aan maar meestal is dat niet nodig.

Ik speel continu in lage lamp maar vergeet niet dat ik hier een Panamorph lens heb hangen voor een NX9, dat scheelt hem uiteraard een hele slok op een borrel.
Op mijn 2/35 scherm van 2m80 is dit een plaatje waar ik absoluut heel erg blij van wordt, als de Madvr Envy uitkomt dan gaan we het uiteraard nog even herbekijken ;-)

denoontje

Thx kan ik een wat gericht  experimenteren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

scoc

Ik weet dat ik vast over kom als een gebroken plaat ... maar wat een geweldige toevoeging is dat HDR gebeuren toch voor projectoren dat je telkens mag spelen met de instellingen links en rechts ... zucht  ;)

En nu ga ik reacties krijgen dat het eigenlijk redelijk standaard werkt tegenwoordig.

Ik denk gewoon dat het gehobby mij iets minder begint te interesseren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on June 19, 2019, 20:11:34
Ik weet dat ik vast over kom als een gebroken plaat ... maar wat een geweldige toevoeging is dat HDR gebeuren toch voor projectoren dat je telkens mag spelen met de instellingen links en rechts ... zucht  ;)

En die ga ik reacties krijgen dat het eigenlijk redelijk standaard werkt tegenwoordig.

Ik denk gewoon dat het gehobby mij iets minder begint te interesseren.
Daarom gebruik ik alleen bij de Panasonic HDR en bij de ATV SDR conversie. Zo'n envy lost dit natuurlijk voor alle apparaten op neem ik aan.

denoontje

Quote from: Teejoo on June 19, 2019, 22:00:28
Daarom gebruik ik alleen bij de Panasonic HDR en bij de ATV SDR conversie. Zo'n envy lost dit natuurlijk voor alle apparaten op neem ik aan.

Doet de ATV dit niet goed genoeg dan ism de jvc optimizer?
Zat te denken evt een ATV te kopen om mijn dune 4k lite (geen hdr) te vervangen.



home@the movies

Quote from: denoontje on June 19, 2019, 22:10:20
Doet de ATV dit niet goed genoeg dan ism de jvc optimizer?
Zat te denken evt een ATV te kopen om mijn dune 4k lite (geen hdr) te vervangen.

De JVC heeft Auto tone mapping, geen optimizer, die zit in de Panasonic.
Het lijkt muggenziften maar die twee dingen zijn compleet verschillend in hoe ze werken, de Auto tone mapping gebruiken met de ATV is geen goed plan, als ik de ATV gebruik op de JVC dan staat de auto tone mapping uit en stel ik zelf een luminantie waarde in.
Ik moet zeggen dat ik bijna zelden of nooit iets aanpas, heel af en toe iets lichter of donkerder maar meestal blijft de waarde op de JVC op hetzelfde getal staan en dat kijkt lekker weg.

pameijer

Quote from: home@the movies on August  5, 2019, 21:13:40
De JVC heeft Auto tone mapping, geen optimizer, die zit in de Panasonic.
Het lijkt muggenziften maar die twee dingen zijn compleet verschillend in hoe ze werken, de Auto tone mapping gebruiken met de ATV is geen goed plan, als ik de ATV gebruik op de JVC dan staat de auto tone mapping uit en stel ik zelf een luminantie waarde in.
Ik moet zeggen dat ik bijna zelden of nooit iets aanpas, heel af en toe iets lichter of donkerder maar meestal blijft de waarde op de JVC op hetzelfde getal staan en dat kijkt lekker weg.

Welk getal gebruik je dan, 300 of 150?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on August  5, 2019, 21:23:11
Welk getal gebruik je dan, 300 of 150?

Geen van beiden ;) ik heb het over de waarde van de manuele aanpassing op de JVC, de helderheid van de HDR curve.

In de meeste gevallen staat die op 5 of 6.

hcfreak

Precies op tijd (heb vanmiddag de Panasonic UHD player 9004 opgehaald) en had me nog niet verdiept in HDR optimizer etc. Waar moet ik qua instellingen nou voor kiezen als ik De speler aansluit op mijn JVC 9500?
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

home@the movies

Quote from: hcfreak on August 16, 2019, 20:30:25
Precies op tijd (heb vanmiddag de Panasonic UHD player 9004 opgehaald) en had me nog niet verdiept in HDR optimizer etc. Waar moet ik qua instellingen nou voor kiezen als ik De speler aansluit op mijn JVC 9500?

Dat is voor een heel groot deel afhankelijk van hoe je JVC is gecalibreerd voor HDR. Zijn er speciale HDR gamma curves geladen, ga je voor effectieve HDR weergave of voor SDR/2020 conversie enz enz.
Je kan heel erg mooie resultaten halen met de combi JVC/PANA en Optimizer functie maar het kan ook erg tegenvallen indien je de verkeerde zaken met elkaar gaat combineren.

Voor alle duidelijkheid, ik wil geen reclame maken maar laat je toestel kalibreren door iemand die weet wat deze zaken allemaal met elkaar doen, wat je situatie is en wat je persoonlijke voorkeur wegdraagt.
Heel wat mensen gaan voor SDR/2020 anderen gebruiken de geïmporteerde gamma curves en de combinatie van de Optimizer.


hcfreak

bedankt, had al contact opgenomen met Frank voor een calibratie. Maar dat duurt nog ff voordat hij in het Zuiden (eindhoven) gaat toeren. Wil al wel gaan spelen met de JVC 9500 en Panasonic 9004. Voorlopig maar (zoals elders in een andere thread is aangegeven) bij de Panasonic kiezen voor Tone mapping en HDR optimizer. Of zie ik het allemaal te simpel. Voor de echt goede instellingen wacht ik dan wel tot dat Frank komt (dat laat ik graag aan een professional over!)
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

reza

Rob Dingen woont vlakbij, ik weet niet of hij nog kalibreert? Maar dat is wel een professioneel..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: hcfreak on August 17, 2019, 12:22:11
bedankt, had al contact opgenomen met Frank voor een calibratie. Maar dat duurt nog ff voordat hij in het Zuiden (eindhoven) gaat toeren. Wil al wel gaan spelen met de JVC 9500 en Panasonic 9004. Voorlopig maar (zoals elders in een andere thread is aangegeven) bij de Panasonic kiezen voor Tone mapping en HDR optimizer. Of zie ik het allemaal te simpel. Voor de echt goede instellingen wacht ik dan wel tot dat Frank komt (dat laat ik graag aan een professional over!)
Of je gaat naar Werner in België als Rob het niet meer doet.

hcfreak

Reza, Tejoo, bedankt maar hoe kom ik aan de contactgegevens van beide heren om eens te informeren of en wanneer ze kunnen.

Ik heb nogmaals het hele verhaal over HDR optimizer en Tone mapping gelezen. Kan ik for the time being het beste alleen bij de Panasonic bij de Optimizer instelling kiezen voor LCD laag/Projector en de rest even met rust laten?
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

home@the movies

#199
QuoteReza, Tejoo, bedankt maar hoe kom ik aan de contactgegevens van beide heren om eens te informeren of en wanneer ze kunnen.

Dat is redelijk eenvoudig hé, ik ben werner  ( en heb het hele verhaal geschreven) ;D ;D dus bij deze.

QuoteIk heb nogmaals het hele verhaal over HDR optimizer en Tone mapping gelezen. Kan ik for the time being het beste alleen bij de Panasonic bij de Optimizer instelling kiezen voor LCD laag/Projector en de rest even met rust laten?

Ja, dat is het beste, kies dan wel het HDR profiel in de JVC.

Gr

WERNER  ;D ;D ;D ;D