Samsung 8K QLED LCD TVs te bestellen, leverbaar vanaf 8/22 oktober

Started by donaldk, October 4, 2018, 17:52:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Wie verwacht er maandag eentje?

Heeft iemand er al eentje vooruitbesteld? De 65/75 inch (5K/7K) hebben een verwachte leverdatum vanaf 8 oktober. En de 85" vanaf 22 oktober.

scoc

8K en wat gaan we daar op zien. Samsung gebruikt die 8K louter op dit moment om de aandacht te verleggen en omdat ze geen OLED variant kunnen aanbieden voor vergelijkbare prijs. QLED blijft een platte marketingtruk die ik denk niet zo goed gewerkt heeft. Microled kan wel iets worden maar nog te duur dus denken ze bij Samsung ... laten we eens proberen om met 8K de aandacht af te leiden. No thx  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

donaldk

Mooi artikel door Chris vandaag in de Display Daily, over een solution based QD ontwikkelaar waar o.a. Samsung een aandeel in heeft. Materials klaar voor massaproductie eind 2019 en dan validation en productie opstart, dan heb je het over ver in 2020 voor je de eerste displays ziet. Samsung wed op meerdere paarden, Electroluminescent QD, Microled, Mini-LED, want we hebben zo vaak too little too late, of simpelweg Too Late gezien in display technology. FED/FET daarvoor GLV en die platte CRT en zo zijn er vast nog veel meer voorbeelden.

OLED maakt de monopolist daar nou zoveel winst op... Is zelfs met de White kunstgrepen nog een dure productietechniek, dus het is wachten op solution based OLED, de inkjet productie. Eerdat die naar grote schermen is opgeschaald, ben je ook jaren verder, dus of OLED het gaat worden is ook nog maar de vraag.

Het blijft wachten op de eerste non-trade show/demo-ruimte reviews van de experts. Heeft Vincent al een video?

Maar iemand die wel overweegt er een te bestellen, of zelfs al heeft besteld?

twido

Ben zelf niet bepaald Samsung fan als het op TV aankomt. Maar bij een laatste analyse moest ik toch toegeven dat de laatste nieuwe premium Qled de oled TV's overtrof.
Moest het niet zijn dat ik absoluut ambilight wil hebben , en de prijzen niet zo verschrikkelijk veel hoger waren dan die van Philips Oled TV's , dan zou ik zonder twijfel voor de samsung kiezen.

twido

Ahja, volgens mij gaan de microled's op termijn al de rest overtreffen.  :headbanging:
uiteraard zal de kostprijs en productieprocessen hier een grote rol inspelen.

millon

De reviews van de 8k Samsung beloven veel.
Sommige beweren zelfs dat als er in de toekomst 16k komt wij dan met onze ogen geen verschil gaan zien tussen 8k en 16k.

master30

Quote from: millon on December  6, 2018, 17:35:48
De reviews van de 8k Samsung beloven veel.
Sommige beweren zelfs dat als er in de toekomst 16k komt wij dan met onze ogen geen verschil gaan zien tussen 8k en 16k.

Ik denk wel dat je verschil ziet op je bankrekening
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

solitaire

Quote from: millon on December  6, 2018, 17:35:48
De reviews van de 8k Samsung beloven veel.
Sommige beweren zelfs dat als er in de toekomst 16k komt wij dan met onze ogen geen verschil gaan zien tussen 8k en 16k.

waarom zou ik 16k willen aanschaffen dan ? en mijn HDD ruimte er aan opofferen ? en ....
Hinterm Horizont geht's weiter.

Fox

Meer pixels hoeft niet per se alleen om scherpte en resolutie te gaan.

Denk ook eens aan helderheid, contrast en kleur scharkering en dynamiek.
Dit is vooral belangrijk bij systemen met pixels die licht geven.
W-OLED blijft niet voor niets achter in NITS bij de rest....