Grounding Box

Started by Arno P, September 30, 2018, 21:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noot87

Net zoiets als op een forum van geneeskunde, een discussie over homeopathische middelen. Nooit bewezen, maar als je je inbeeld dat het werkt, dan heeft het invloed. Persoonlijk vind ik dat het verspreiden van al dit soort onzin in de wereld tot het minimum gereduceerd zou moeten worden.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2018, 20:37:58
Voor veel mensen is het geen onzin en dit is een audio/video forum.

Dus heb gewoon respect voor wat andere vinden. Of zeg het gewoon netter

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

En dan gaat het over het woord bullshit ? Oftewel boelshit oftewel een boel poep.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#77
Het gaat om de manier waarop soms gereageerd word inderdaad.

Mensen die hiermee bezig zijn en de verschillen horen zullen best tegen kritiek kunnen maar om te horen dat ze feitelijk gek zijn en dat het bs is, is gewoon erg disrespectful.

Over de medische industrie kan ik je genoeg vertellen. En er is medicatie die gewoon perfect werkt maar niet word voorgeschreven en zelfs word afgeraden door artsen maar wat alom bewezen is gewoon erg goed te werken en geen bijwerkingen heeft terwijl de chemische dat wel hebben.

Stroom is een ander ding natuurlijk. Maar ook daar zijn legio mensen die enorme verschillen horen. En ik kan me daar wel in vinden.

Je wilt niet weten wat er bv binnen de muziek industrie gebeurt met stroom en hoe een enorme impact dat heeft op geluid. Dit heeft dan vaak met bv "storingen" of "hum" te maken en is eigenlijk amper hoorbaar tot je het signaal enorm boost (iets wat met pickups en mics natuurlijk gebeurt). Dus dat stroom stroom is is absolute onzin.

Wij gebruiken zelf relatief goedkope Line conditioners in het home theater met een eigen stroom groep en dit verschil was subtiel maar ZEER goed te horen. Situatie daarvoor was er ruis te horen in de speakers als je je oren er tegen aan hield. Daarna niet meer. Ze zijn echt totaal stil.

Ook de soundstage zelf is rustiger. En dat is een systeem dat ik goed ken dus geen placebo.

En dat was met de goedkope line-r's. Dus ik heb wel wat met stroom. Of het alle kwaliteiten heeft die er soms word aangetoewezen..nee.

Ik geloof niet in de meerwaarde van kabels van 1000.00 euro en meer. Let wel...meerwaarde. Er zal echt wel verschil zijn. Maar niet zoveel.



Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#78
Je kan er drie a'4 tjs over schrijven.  :D

Maar mij overtuig je niet. Ik vind iets (een mening dus niet iemand) BS noemen...niet heel erg netjes. Maar grensoverschrijdend, disrespectvol...mwah.

Iets absolute onzin noemen mag dus wel begrijp ik ? Daarbij stel jij dat het absolute onzin is, terwijl het duidelijk is dat Sopper het persoonlijk bullshit vindt.

Maar goed ieder zijn mening, gevoel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Quote from: chansig on December  5, 2018, 10:12:48
Je kan er drie a'4 tjs over schrijven.  :D

Maar mij overtuig je niet. Ik vind iets (een mening dus niet iemand) BS noemen...niet heel erg netjes. Maar grensoverschrijdend, disrespectvol...mwah.

Iets absolute onzin noemen mag dus wel begrijp ik ?

Maar goed ieder zijn mening, gevoel.

Gr. Hans

Hou is op met die BS en onzin. :D
Zwaar overtrokken dit soort reacties. Ik heb er niets mee maar als mensen erin geloven who cares.

solitaire

Quote from: noot87 on December  5, 2018, 09:41:45
Net zoiets als op een forum van geneeskunde, een discussie over homeopathische middelen. Nooit bewezen, maar als je je inbeeld dat het werkt, dan heeft het invloed. Persoonlijk vind ik dat het verspreiden van al dit soort onzin in de wereld tot het minimum gereduceerd zou moeten worden.

Waarom zou je die 'invloed' die het product heeft niet mogen bespreken net zoals je de invloeden van andere producten ook bespreekt ? Toch zeker niet omdat jij persoonlijk dat vindt (heb je producten zoals bv. deze grounding spullen ooit geprobeerd ?) of omdat sommigen domweg niet willen luisteren / simpelweg als uitgangspunt 'niet overtuigt' willen worden ... Een groepje doof stommen die open-minded mensen willen kortwieken ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

noot87

Ik laat me graag overtuigen door steekhoudende argumenten. De definitie van homeopathisch is overigens dat het nooit bewezen is dat het werkt of enige invloed heeft (naast placebo). Als bewezen is dat iets werkt, dan is het niet homeopathisch. Maar genoeg over de medische wereld.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Kjelt

Quote from: solitaire on December  5, 2018, 10:58:24
Een groepje doof stommen die open-minded mensen willen kortwieken ?
Nu doe je hetzelfde als waar je de andere groep van beticht.
Dit is ook erg onrespectvol. Niet doen, nergens voor nodig.

Arno P

Zo om de pagina de kudde weer eens kalibreren lijkt het  ;D ;)

De openingstopic vraagstelling is:

"Wat zijn jullie ervaringen (ABX tests gedaan?), zelfbouwpogingen?"

Dus als iemand geen ervaring heeft met een dergelijke doos vol mineralen met slechts 1 kabel eraan.....probeer je type-reflex te weerstaan.

Ervaringen, zelfbouwpogingen of nog veeleer mooier meetdata

Zo, en nu weer verder  ;)

chansig

Is niet hetzelfde hoor.

Een mening van een groep mensen affakkelen of een groep mensen affakkelen omdat ze een afwijkende mening hebben zijn echt 2 verschillende dingen. Waarvan akte.

Niet dat Soli affakkelen....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Misschien een knuffeltopic starten met heilzame mineralen in het midden?  :crazy:

chansig

 :D :D

Als er een stekker aanzit geloof ik er wel in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on December  5, 2018, 12:18:58
Als er een stekker aanzit geloof ik er wel in. 
2006: aflevering van consumentenprogramma, geloof Radar ofzo,  aardstralingskastjes met snoer en stekker die geen stroom verbruikten.
Opengemaakt en binnen zat een blok ijzer en het snoer was niet aangesloten  :D

chansig

Ja....dus genoeg redenen om er in te geloven. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Weer een tijdje verder... ;)

Weet iemand waar ik een dergelijk box zou kunnen lenen (Entreq of iets vergelijkbaars)?

Soundsgood

Bij mijn weten is er een Entreq dealer in NL, die zit in Rotterdam.
Dutch & Dutch 8c