HELP! XLR muurvast, krijg 'm er niet uit

Started by Xstream, September 30, 2018, 17:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Ik was de boel hier aan het aansluiten met nieuwe XLR kabels tussen AV receiver en versterker. Had ik de stekker in 't verkeerde gaatje gestopt. Maar ik krijg 'm er met geen mogelijkheid meer uit. Het palletje klikt wel, dus je denkt dat die unlocked, maar er is echt geen beweging in te krijgen. Voordat ik de boel aan gort trek, is er iemand hier met een idee?

Had online al e.e.a. opgezocht, maar de oplossing was allemaal met ander soort XLR's die je makkelijk uit elkaar kunt halen. Dit zijn AudioQuest Red River kabels en die zien er zo op 't oog heel anders uit. Zie foto.
De 1e poort klikt niet, maar krijg ik de kabel er weer uit. De 2e is de verkeerde poort, die klikt wel, maar krijg de kabel er met geen mogelijkheid meer uit. Heb al beetje met een klein schroevendraaiertje zitten peuren, maar ik volg dat klik systeem niet helemaal.
Iemand een idee wat te doen?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

mijkie

#1
Kun je hem er een fractie verder in krijgen ?

Misschien krijgt de borging dan net genoeg ruimte heeft om los te komen ....




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jossie

Lijkt mij ook, plug er dieper in proberen te duwen, evt beetje heen en weer als dat lukt, dan op het diepste punt, push indrukken en trekken aan de plug...
Omni !

Peerless Monster

Het gaat om de rechterkabel? Die zit er niet goed in. Je ziet de goldplated materiaal van de xlr. Bij de andere kabel niet. Dus wat hier boven wordt gesuggereerd is niet eens zo'n verkeerde...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sirius666

Quote from: Peerless Monster on September 30, 2018, 21:13:46
Het gaat om de rechterkabel? Die zit er niet goed in. Je ziet de goldplated materiaal van de xlr. Bij de andere kabel niet. Dus wat hier boven wordt gesuggereerd is niet eens zo'n verkeerde...

Goed gezien. Logisch dat het dan niet lukt.

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Nou, hij moest weer los, druk op 't clipje en die brak af.
In en uit duwen, wrikken, aan snoer of stekker trekken, schroevendraaier op 't clipje drukken, niks, ertussen, erop, erboven, op een gegeven moment tang er maar bij gepakt, maar ik krijg dat kreng er niet uit ...

Enig idee wat ik kan doen om 'm los te krijgen? Tis helaas geen neutrik kabel, die kun je nog openmaken en er dan makkelijk uit krijgen zag ik op youtube ... laatste keer geweest dit soort kabels.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dre73

Misschien eens vanuit de binnenzijde bekijken?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xstream

Quote from: dre73 on May 16, 2019, 21:35:49
Misschien eens vanuit de binnenzijde bekijken?
Mja, niet zo comfortabel mee, maar als er geen andere manier is zit er niks anders op.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jossie

Je kunt de afgebroken lip nog wel naar binnen duwen? Veert dat nog?
Omni !

Xstream

Quote from: jossie on May 16, 2019, 21:44:50
Je kunt de afgebroken lip nog wel naar binnen duwen? Veert dat nog?
Ja, dat wel. Maar t klikt maar niet los.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jossie

Je hebt weer geprobeerd in te drukken en de plug tegelijk naar binnen te duwen voor uittrekken? Teflon/siliconen olie in huis?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Xstream

Quote from: jossie on May 16, 2019, 22:10:37
Je hebt weer geprobeerd in te drukken en de plug tegelijk naar binnen te duwen voor uittrekken? Teflon/siliconen olie in huis?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja. Ik heb superlube olie, das volgens mij zoiets. Beetje erop doen?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jossie

Ja probeer maar, spuitbus?, anders versterker beetje schuin zetten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Sirius666

Quote from: Xstream on May 16, 2019, 21:39:20
Mja, niet zo comfortabel mee, maar als er geen andere manier is zit er niks anders op.

Is niet zo spannend hoor. Kap gaat er makkelijk af en dan ben je er al.

jossie

#16
Al los?

Zo te zien gebruikt Marantz geen Neutrik (meer). Aangezien je het chassisdeel mogelijk toch wilt laten vervangen misschien beter versterker wegbrengen?

Bij Neutrik komt de vergrendeling iig uit het hart van het chassis omhoog. Als je op de lip drukt zakken de haken naar het hart van het chassis terug. Dus de beste kans is, plug indrukken, lip zo goed mogelijk indrukken, voor zover er speling is de plug omhoog proberen te drukken en dan uitnemen.

Neutrik heeft een sleufje in de pluggen waar de haakjes ingrijpen. Als jouw pluggen dat ook hebben zou de olie midden boven op de plug kunnen helpen, Veel is niet nodig. Maar ik heb dacht ik ook wel eens pluggen gezien waar aan de binnenzijde een niet doorgaand gleufje is gefreesd. Dan komt de olie niet waar hij moet zijn...

[Edit] Ah, ik zie dat de nieuwe Neutriks dat ook hebben net als Audioquest. Dan gaat de olie er niet komen denk ik.

Als het chassisdeel van achteren toegankelijk is kun je ook daar de vergrendeling lospeuteren maar dan moet de kap eraf. Mogelijk is de uitvoering zo dat de print direct achter de chassis zit parallel aan de achterwand, dan wordt het moeilijker...
Omni !

Xstream

Ik kon er nog omheen werken, heb 't voor nu dus laten zitten.
Maar het zal een keer moeten gebeuren, dus bijzonder veel dank voor de hulp en het meedenken. Ik laat het t.z.t. weten of het gelukt is :-)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub