Problemen Denon x2400, nu nieuwe versterker

Started by Thamaesta, September 27, 2018, 18:30:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thamaesta

Beste HT liefhebbers,

Sinds enige maanden heb ik de denon x2400, wegens problemen met de protectiemodus heb ik eerst contact gezocht met denon. Deze heeft netjes een suppor stappenplan gestuurd ed. Dit heeft niet kunnen baten. Uiteindelijk heeft mn dealer contact gezocht voor een garantieaanvraag, echter wordt hij zo schofterig behandeld dat het werkelijk onmogelijk is om hierop te wachten. Denon geeft aan dat de case in behandeling is bij iemand die nu 2wkn op vakantie is en dat de klant maar moet wachten!
Inmiddels zit ik al enkele weken zonder goed functionerende receiver.

Dealer heeft aangegeven de receiver in te nemen en mijn volledig aankoopbedrag terug te geven.
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe receiver met atmos ondersteuning en in de prijscategorie van 500-600 euro. Ik heb qua ruimte niet heel veel diepte, 39 cm incl bekabeling. Daarnaast is een 2e hdmi out belangrijk. Verhouding film/ muziek is 70/30.

Ik ben tot het volgende gekomen; de marantz sr5012 of de sony str DN1080.

Wat zijn jullie ideeen? Hoor het graag!
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

H&C Hifi

Vreemd verhaal, de service van Audioservice is echt zeer goed bij de afwikkeling van garantiegevallen van Denon (of Marantz)..
Ik heb vrijwel altijd een reparatie terug binnen 1 week...

Een Denon reparatie word door de dealer gewoon via een online serviceformulier aangevraagd (gaat allemaal digitaal) binnen enkele uren heeft de dealer
dan zijn service formulier waarmee hij het apparaat (gratis) naar het servicepoint kan sturen...

beter en simpeler dan dit kan het gewoon niet.
Ergens in de communicatie tussen de dealer en de serviceaanvraag gaat het fout.




Wil je naar een ander merk kijken met een 2e hdmi out : Onkyo TX-NR686 heb ik op voorraad en kost je 529,00

paulkokkie

Quote from: HcHifi.nl on September 27, 2018, 18:42:53
Vreemd verhaal, de service van Audioservice is echt zeer goed bij de afwikkeling van garantiegevallen van Denon.

Helemaal mee eens, ben zelf geen dealer maar ze waren zeer bereidwillig om me te helpen met het probleem wat ik had met de Denon.Gratis......
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Thamaesta

Bedankt voor de reacties heren. En idd ik weet niet hoe en wat er precies misloopt met het stukje service. Wat ik wel weet is dat de denon vertrokken is.

Ik heb idd niet heel veel ruimte max 40cm incl de bekabeling, komt dus neer op max 35 cm voor de receiver.
Ik ga vandaag zowel de sony als de Marantz uitproberen. Kijken of ik ze allebei hier thuis kan instellen en dan luisteren. ;)
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic