PMC GB1i met Cambridge?

Started by Roger Black, September 25, 2018, 10:20:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Good morning!

Lang geleden. :)

Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Op dit moment speel ik met de volgende set-up
Cyrus 3 icm PSX-R, cambridge dacmagic 100 op PMC Gb1I speakers.

Ik mis wat functionaliteit met de DAC op dit moment en ik ben aan het kijken naar een andere oplossing in dezelfde prijscatagorie. Amp+Dac <€700.

Nu zie ik deze set:
Cambridge stream magic 6
Cambridge eind 651W

Dit zou de Cyrus set met dac vervangen en levert meer functionaliteit op. Maar lever ik dan wat in in kwaliteit?
Ik moet natuurlijk nog gaan luisteren, maar voordat ik dat doe zou ik graag wat advies inwinnen.

Foto voor de sfeer.

Thanks alvast!

Groet,
Roger

Ralf67

kan je de set van Cambridge niet op proef thuis beluisteren ?

Matthijs1973

welke functionaliteit mis je dan? ik heb met de streammagic en 651W gespeeld en miste uiteindelijk wat aansluitingen (ingaand). Op de 651 heb je 1 ingang voor de streammagic, en op die heb je een beperkt aantal (digitale) ingangen. Klonk overigens wel erg prettig en de app vond ik tevens gebruiksvriendelijk.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Roger Black

Dank voor je antwoord Matthijs. Ik mis nu wat digitale ingangen, en ik heb ik verder geen analoge bronnen. Welke speakers stuurde je aan?

Roger Black

Ik zie overigens dat je de CXN hebt, zit er veel verschil tussen de streammagic en de CXN?

Matthijs1973

ik heb er de Bowers 685s2 op gehad en nu de Cambridge Aeromax 6. Voor meer ingangen (digitaal en analoog) ben ik overgestapt naar de CXA80 (heeft zelf ook optische en analoge ingangen). Van de Streammagic wist ik niet zeker of optisch en coax tegelijk aangesloten konden zijn (en per ongeluk dan ook aangezet). Dan kan bij de CXN wel. Ik heb op de CXA nog een tijdje de Streammagic gehad, ging prima, maar de CNX past er optisch beter bij (incl. display, Tidal etc). Samen met de CXU staat het wel netjes in de kast ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Roger Black

Oke, en denk je dat de CA 651 ook wat grotere speaker aan kan?

Matthijs1973

lijkt me wel, en als het niet genoeg is dan zet je er een 2e 651 bij, die combinatie ben ik ook wel eens tegengekomen. Best redelijk op MP te vinden, rond de 400 p/st
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Roger Black

Thanks.

Dan nog iemand ervaring van PMC icm met Cambridge?