OLED OF qLED

Started by eisha2002, September 24, 2018, 15:01:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gsuk



Quote from: Snowmaster on March 18, 2019, 14:58:36
@ Eddie D en gsuk, nu moet ik ff wat kwijt : zijn jullie echt zo dom of gewoon superlui ???

Pagina 3 niet gelezen zeker? Ook geen vragen over?
Heb alles meegemaakt van dirty screen 427 tot 508,  608, 500 etc vele calibraties, ik calibreer zelf, ik modificeer.....dus brandt maar los !  Een fotootje van een gecalibreerde pana met volle zon op scherm is ook snel gemaakt. 
Maar eerst mijn reacties op pagina 3 lezen mbt zonlicht, glaswand en calibratie [emoji6]

zeker niet dom en ook zeker niet lui
heb alle pagina's gelezen ook jou postings op pagina 3
is was er al uit dat ik een Panasonic wilde voor dat ik jou nuttige punten had gelezen!!
maar zie niet welk type nummer ik het beste kan nemen van Panasonic omdat er een aantal types te koop zijn

persoonlijk vond ik het niet zo een gekke vraag,
maar hoe concludeer je dat ik de overige pagina's niet heb gelezen?


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

eholsteijn

Quote from: Snowmaster on March 18, 2019, 14:58:36
@ Eddie D en gsuk, nu moet ik ff wat kwijt : zijn jullie echt zo dom of gewoon superlui ???

Pagina 3 niet gelezen zeker? Ook geen vragen over?
Heb alles meegemaakt van dirty screen 427 tot 508,  608, 500 etc vele calibraties, ik calibreer zelf, ik modificeer.....dus brandt maar los !  Een fotootje van een gecalibreerde pana met volle zon op scherm is ook snel gemaakt. 
Maar eerst mijn reacties op pagina 3 lezen mbt zonlicht, glaswand en calibratie 😉

Fijn om hier op het forum als dom of superlui te worden uitgemaakt. Ik heb dit topic meerdere keren doorgenomen. Ook de vele topics op het net waaronder ook het LG topic op tweakers. Ik schrijf in mijn post dat het gaat om een LG OLED. Daar worden zeer verontrustende berichten over gepost in deze topics die mij toch een deja vu geven naar mijn pioneer ellende. Ik zie dat jij een panasonic hebt. Daar heb ik me niet in verdiept omdat deze tv niet binnen budget past.

Hier een link naar desbetreffend topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1773999?data%5Bfilter_keywords%5D=zonlicht




Snowmaster

#102
In dat geval, sorry boys ! 
Op het forum zijn sommigen soms erg gemakkelijk
Door de bomen het bos vinden, moet iemand toch echt zelf doen. Het moet je eigen keuze worden want 65" OLED's kosten nog steeds flink geld. Met beugeltje zitten ze nu wel onder 2500.
In die categorie blijven er maar een paar over. De pana 804 komt in stand prof 1 overeen met een gecalibreerde Pioneer plasma. Wel is dan het Pana beeld krachtiger met veel hogere lichtopbrengst.
De huidige generatie oled heeft geen problemen met zonlicht in de woonkamer. Bij mijn pana 804 mag hij rustig op het scherm schijnen.
Moet ik komende dagen fotootje hiervan plaatsen ? Kun je zien wat er overblijft van beeld.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

gsuk



Quote from: Snowmaster on March 19, 2019, 23:08:17
In dat geval, sorry boys ! 
Op het forum zijn sommigen soms erg gemakkelijk
Door de bomen het bos vinden, moet iemand toch echt zelf doen. Het moet je eigen keuze worden want 65" OLED's kosten nog steeds flink geld. Met beugeltje zitten ze nu wel onder 2500.
In die categorie blijven er maar een paar over. De pana 804 komt in stand prof 1 overeen met een gecalibreerde Pioneer plasma. Wel is dan het Pana beeld krachtiger met veel hogere lichtopbrengst.
De huidige generatie oled heeft geen problemen met zonlicht in de woonkamer. Bij mijn pana 804 mag hij rustig op het scherm schijnen.
Moet ik komende dagen fotootje hiervan plaatsen ? Kun je zien wat er overblijft van beeld.

graag zie ik wat foto's

de prof stand 1 is dat een fabrieks stand zonder calibratie?
Ik wil sowieso mijn scherm laten calibreren.

waarom zou ik een 804 verkiezen boven een 835 of 954
of de 1004 uit 2017

Welk toegevoegde waarde heeft de een boven de ander?




Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Snowmaster

1. Speakers vond je niet belangrijk
2. Laatste stand techniek vind ik bij Oled wel belangrijk
3. Prijs?

Conclusie : blijft er niet veel over
Calibreren mag je doen maar is zonde vh geld. Google eens goed en lees alle reviews over de laatste Pana's. Prof 1 is fabriekscalibratiestand. Bovendien zou je hem in meerdere standen moeten laten calibreren want de huidige content maakt gebruik van minimaal 3 kleurenspectrums. Verwacht dan prijzig gebeuren met nodige twijfel over de uitwerking als tv niet goed omschakelt.
Al mijn schermen heb laten calibreren of zelf gecalibreerd. Met laatste Pana voel en zie  ik geen noodzaak
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

gsuk

dank je

inderdaad 804 is de betere keus
als speaker niet belangrijk is,
en prijs ook een stuk aantrekkelijker wat mooi mee genomen is.

hebben alle door mij genoemde pana's
de prof 1 stand?

begint wel te kriebelen hoor
misschien zakken  ze wat verder als de 2019 schermen uitkomen;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Cobraatje

Ik heb de 65EZW1004 en 65FZW804 met elkaar vergeleken en de beeldverschillen waren nihil.
De snellere processor in de 804 deed voor het beeld niets.
Wel zou de 804 een beter screen filter moeten hebben tegen zonlicht. Dat heb ik niet kunnen checken.
Vanwege de scherpere prijs en goede soundbar ben ik voor de EZW1004 gegaan.

Kalibratie is echt niet nodig, de Pana's zijn op professionele stand dermate nauwkeurig dat kalibratie geen zichtbaar verschil oplevert.
https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-55fz802-fz802-oled-4k-hdr-tv-review.14470#sectionAnchor58157

Ik weet niet wat je budget is maar de 65FZW804 is rond de €2000,- te kopen.
Denk aan Smits Arnhem of Kamera Express.

Snowmaster

Van alle reviews is deze 1 vd compleetste.
Er staat er ook : de laatste lijn heeft de beste beeldnauwkeurigheid.
Op naar Smits 😉 !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

holco

Na wat verder ingelezen te zijn wordt het denk ik toch een LG 77" C8


Quote from: M:iNdO on March  9, 2019, 13:27:06
Beeldkwaliteit met reguliere tv uitzendingen is wisselend. Ik kreeg het beeld nooit helemaal naar mijn zin (ene keer te donker, andere keer te licht, te soft etc.). De kijkhoeken en in iets mindere mate zwartwaarden zijn echt een achteruitgang t.o.v. OLED.

Persoonlijk denk ik dat je beter voor een nieuwere OLED tv moet gaan.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Snowmaster

Quote from: holco on March 21, 2019, 17:24:40
Na wat verder ingelezen te zijn wordt het denk ik toch een LG 77" C8

Mijn volgende wordt ook een 75-77".  Ben al gewend aan 65" 😉
Ik vind ze nu nog wel te duur.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

holco

Het blijft natuurlijk een smak geld maar mijn huidige  LG 65" 950V was duurder als wat nu een LG 77" C8 kost.

Quote from: Snowmaster on March 21, 2019, 17:52:22
Mijn volgende wordt ook een 75-77".  Ben al gewend aan 65" 😉
Ik vind ze nu nog wel te duur.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

Quote from: Cobraatje on March 21, 2019, 09:39:00
Ik heb de 65EZW1004 en 65FZW804 met elkaar vergeleken en de beeldverschillen waren nihil.
De snellere processor in de 804 deed voor het beeld niets.
Wel zou de 804 een beter screen filter moeten hebben tegen zonlicht. Dat heb ik niet kunnen checken.
Vanwege de scherpere prijs en goede soundbar ben ik voor de EZW1004 gegaan.

Kalibratie is echt niet nodig, de Pana's zijn op professionele stand dermate nauwkeurig dat kalibratie geen zichtbaar verschil oplevert.
https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-55fz802-fz802-oled-4k-hdr-tv-review.14470#sectionAnchor58157

Ik weet niet wat je budget is maar de 65FZW804 is rond de €2000,- te kopen.
Denk aan Smits Arnhem of Kamera Express.
Ik zie van die laatste , de 804, enkel 2549+.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

turtlespeed

MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gsuk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Cobraatje


Staaled

Dat wordt dan gelijk een duur telefoontje. :D

Ik ben er iig wel voor in mits ik eea verkoop.
Mijn Sony bevalt erg goed, maar een Pana OLED trekt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Quote from: Staaled on March 23, 2019, 13:16:50
Dat wordt dan gelijk een duur telefoontje. :D

Ik ben er iig wel voor in mits ik eea verkoop.
Mijn Sony bevalt erg goed, maar een Pana OLED trekt.

Zeker doen, ik geniet nog elke dag van mijn 65-er Pana Oled.
Beste tv die ik ooit gehad heb en ik heb er veel gehad ;)
Normaal wissel ik elk jaar/2 jaar van tv.

De Panasonic en Sony geven beter beeld dan de LG Oleds.
Pana beste (natuurgetrouwe) beeld met minste beeldfouten, Sony betere motion.
Hoeveel verschil je ziet, hangt ook van je ogen af.
Ik heb 125% zicht en ik ben gevoelig voor motion en zie beeldfouten waarvan vrienden mij aankijken van waar heeft ie het over.

Aangezien Sony bij mij het huis niet in komt was de keuze voor een Panasonic makkelijk.
Ooit een high end Sony Led gehad die zoveel banding had dat je er geen voetbal mee kon kijken. Vervangende tv was weinig beter, maar volgens Sony binnen de door henzelf bedachte marge. Zeer onfatsoenlijk te woord gestaan en tot geschillencommissie moeten gaan om mijn recht te halen.

De standaard motion instelling op de Pana werken voor mij niet. Na uitproberen nu een instelling gevonden waarbij de motion beter is zonder teveel aan soap opera effect.



holco

Panasonic mag dan erg goed zijn maar als je aanspraak op garantie / service wil maken lees ik overal dat dat zwaar onder de maat is, LG daarintegen leverd (eigen ervaring) top service.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minplus

Quote from: Cobraatje on March 29, 2019, 08:41:40
Zeker doen, ik geniet nog elke dag van mijn 65-er Pana Oled.
Beste tv die ik ooit gehad heb en ik heb er veel gehad ;)
Normaal wissel ik elk jaar/2 jaar van tv.

De Panasonic en Sony geven beter beeld dan de LG Oleds.
Pana beste (natuurgetrouwe) beeld met minste beeldfouten, Sony betere motion.
Hoeveel verschil je ziet, hangt ook van je ogen af.
Ik heb 125% zicht en ik ben gevoelig voor motion en zie beeldfouten waarvan vrienden mij aankijken van waar heeft ie het over.

Aangezien Sony bij mij het huis niet in komt was de keuze voor een Panasonic makkelijk.
Ooit een high end Sony Led gehad die zoveel banding had dat je er geen voetbal mee kon kijken. Vervangende tv was weinig beter, maar volgens Sony binnen de door henzelf bedachte marge. Zeer onfatsoenlijk te woord gestaan en tot geschillencommissie moeten gaan om mijn recht te halen.

De standaard motion instelling op de Pana werken voor mij niet. Na uitproberen nu een instelling gevonden waarbij de motion beter is zonder teveel aan soap opera effect.

Ben zelf weer erg tevreden over de Sony's die ik in huis gehad heb terwijl Pana er hier nooit meer in komt na een paar ramptoestellen, incl een plasma.
Ik heb ook "snelle ogen", dit itt mijn lief die trage ogen heeft, en de Sony's deden het in dat opzicht prima net als de LG die hier sinds kort staat.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Cobraatje

Quote from: holco on March 29, 2019, 18:26:52
Panasonic mag dan erg goed zijn maar als je aanspraak op garantie / service wil maken lees ik overal dat dat zwaar onder de maat is, LG daarintegen leverd (eigen ervaring) top service.

Ik hoor dat vaker, ik heb zelf zeer goede ervaringen met de Pana service.
Kreeg een vervangend nieuwer model tv zonder bijbetalen, terwijl ik zelf had gedacht een ander moederbord te krijgen.

Xander32

Nu staat er hier een Philips oled  :inlove:,  daarvoor heb ik twee Panasonic plasma tv's gehad en die hebben al die tijd (samen zo'n 8 jaar) geheel probleemloos hun werk gedaan. En het beeld was steevast super. De huidige technieken gaan echter weer een stap verder. Plasma is duidelijk passé.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AceBaran

Net bij Mediamarkt LG C8 77inch gekocht.. inclusief calibratie en LG beugel 5200

Twijfelde tussen de 65 inch c9 en deze.. 65 inch is toch net te klein op onze 6m brede tv muur.

Ik ben reuze benieuwd
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

turtlespeed

#123
.
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Davey

Quote from: AceBaran on April 28, 2019, 15:34:00
Net bij Mediamarkt LG C8 77inch gekocht.. inclusief calibratie en LG beugel 5200

Twijfelde tussen de 65 inch c9 en deze.. 65 inch is toch net te klein op onze 6m brede tv muur.

Ik ben reuze benieuwd

Groter is altijd beter  :worship: