OLED OF qLED

Started by eisha2002, September 24, 2018, 15:01:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#75
Quote from: Luciano2008 on February 22, 2019, 08:08:37
Oled is het beste op dit moment
In de winkel zei men vrouw direct pff dat zwart op die tv is gewoon onnatuurlijk, was een Oled tv...
Ik vond dat ook het zwart deed me denken aan dreft black hun reclame het soort zwart wat je zelf nooit ziet als je je kleren met dreft black was zoals dat bij hun in de reclame eruit ziet.

Qled/Oled boeit me verder weining maar 1 ding is wel zeker Samsung Qled heeft top kleuren en hun zwart is nu ook niet slecht.

Snowmaster

#76
Zoals Robby het beschrijft is het precies.
Ook ik heb de AB en hun werking meegewogen bij de koop van een Oled.
Ook de werking van de interface en menustructuur deed mee in de beslissing.
De Sony werking van AB en interface vond ik een drama. Het beeld oogde in de standaard settings het meest gestoken en was erg aantrekkelijk.
De LG is in alles net iets minder maar heeft een wauw factor door het iets oversturende beeld. De AB is goed maar normaal. Net als interface.
De Pana is op de standaardsettings net een tikje beter als LG. Hij oogt op de "gecalibreeede setting" zelfs saai maar het beeld is dan erg natuurlijk. Dan weet je dat het goed zit. In het menu valt er vervolgens nog veel uit te schakelen wat de processor ontlast en het beeld ten goede komt. Hierdoor krijg je een plaatje waar geen ander scherm ongecalibreerd aan kan tippen. De AB is van alu en gewoon goed. Ook de interface is gewoon goed.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

#77
Ach, dat zwart is gewoon zwart. Daar kun je niet mee knoeien. Uit is immers uit bij oledpixels
Ik moest hier in het begin ook even aan wennen. Maar je ziet ook direct de enorme verschillen in het zwart. Bij film heb je veel nuance in de grijswaarden en kijk je regelmatig "diep de nacht in" net alsof je zelf buiten staat. Reclames zijn daarentegen inktzwart met hun letters. Ditzelfde zie je ook op Qled schermen. Zwart is inktzwart bij reclames als er veel contrast is. Je ogen kunnen dan het verschil niet of nauwelijks waarnemen. Het wordt anders als er met film nachtbeelden worden weergegeven.
Een Qled laat met "diep de nacht inkijken" dan nog echt steken vallen.
Over de kijkhoek heb ik het dan nog niet gehad 😉.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

henkt1

Sinds eergisteren eigenaar van een Qled Q9FN 65 inch

Mooi beeld maar wat een geklooi met die local dimming.  In donkere scenes blijft het maar heen en weer wapperen.

Indien ik dit in het weekend niet verbeterd krijg (suggesties meer dan welkom) gaat ie maandag retour.

Verder een te gek toestel maar het dimmen is echt irritant.

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

activ

Is het niet toevallig de dynamic contrast die aan staat? Zou beginnen met al dat soort zooi uit te zetten.

M:iNdO

Zowel QLED als OLED zijn mooi. Qua kleurvolume kan ik echt genieten van de QLED (hoewel misschien niet erg realistisch). Nadeel voor mij persoonlijk is o.a. de kijkhoek. Ik kon hier echt niet aan wennen, alleen als je er recht voor zit heb je hier geen last van. Ik kreeg het beeld ook nooit naar mijn zin op de QLED.

Overall heeft OLED toch de voorkeur en eigenlijk vond ik het beeld van de Philips 803 oled het mooiste/detailrijkste (veel instelmogelijkheden).
Als Philips de interface/android smart tv op orde zou hebben zou ik nooit voor een andere oled tv hebben gekozen (in die prijsklasse). Wat was dat een drama zeg (traag, veel vastlopers).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

henkt1

De lichtwisselingen schijnt een probleem te zijn tussen Samsung en Netflix.  Bij andere bronnen heb ik er inderdaad geen last van.

De kijkhoek is met deze versie schijnbaar duidelijk verbeterd. Maar helemaal goed oordelen kan ik niet want ik kan gewoon niet al te ver uit het midden zitten.

De Qled mag blijven  :pompom:
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Xander32

Hier een Philips 903 oled. Komende van een Panasonic plasma weer een flinke stap vooruit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fox

Quote from: Luciano2008 on February 22, 2019, 08:08:37
Oled is het beste op dit moment

Jouw mening  :baaa:

Maar ik het serieus problemen met te W-OLED problemen rond Pure White en Near Black door de W-OLED techniek  :embarassed:

M:iNdO

Quote from: Xander32 on March  4, 2019, 20:52:51
Hier een Philips 903 oled. Komende van een Panasonic plasma weer een flinke stap vooruit.

Zeer mooie tv met geïntegreerde soundbar. Heb jij geen last van haperingen/vastlopers?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Xander32

Nee, nog niet mee gemaakt sinds aanschaf (december jl.).
En zelfs 'slechts' hd materiaal via de KPN decoder is zeer goed te verteren


Quote from: M:iNdO on March  5, 2019, 14:15:31
Zeer mooie tv met geïntegreerde soundbar. Heb jij geen last van haperingen/vastlopers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pvd_66

Quote from: henkt1 on March  4, 2019, 18:28:06
De lichtwisselingen schijnt een probleem te zijn tussen Samsung en Netflix.  Bij andere bronnen heb ik er inderdaad geen last van.

De kijkhoek is met deze versie schijnbaar duidelijk verbeterd. Maar helemaal goed oordelen kan ik niet want ik kan gewoon niet al te ver uit het midden zitten.

De Qled mag blijven  :pompom:.

Fijn dat de Qled bevalt  ;D
Heb ook een Q9FN, Netflix via de tv is met ondertiteling irritant.
Via apple tv4 kijken geen probleem met de ondertitels  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pameijer

Quote from: pvd_66 on March  8, 2019, 21:06:50
Fijn dat de Qled bevalt  ;D
Heb ook een Q9FN, Netflix via de tv is met ondertiteling irritant.
Via apple tv4 kijken geen probleem met de ondertitels  ;D
Als de subs te helder zijn met HDR-content moet je op de website van Netflix de instellingen voor de subs aanpassen. Het schijnt dat semitransparant de oplossing is.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

holco

Momenteel hier een LG 65EF950V maar wil over naar 75 Inch, vanwege toch wel vaak daglicht of huiskamer verlichting ben ik aan het overwegen om naar een Samsung 75Q9FN over te gaan maar vraag mij af hoe deze qled het doet met normale tv uitzendingen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Snowmaster

Snap aantal Posts hierboven niet ???

1. Issues met ondertiteling bij Netflix? Te fel?
2 . Haperingen in geluid ?
3. Schommelingen in lichtsterkte bij omschakelen Netflix?

Ik snap bovenstaande problemen wel. Ik herken ze ook maar....
Alles heeft te maken met nieuwe techniek en handshakes en bovenal : juiste instellingen !

Indertijd waren er ook troubles met HDMI.  Ditzelfde is er nu met streaming en HDR en ARC.
Als je instellingen niet goed zijn of er is een handshake probleem tussen twee componenten dan hapert geluid en/of wordt er niet goed geschakeld tussen SD en HDR. Je zit dan naar het verkeerde kleurenspectrum te kijken. Zeker voor mensen met een ongecalibreerde TV en Qled is dat heftig
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: pameijer on March  8, 2019, 21:21:11
Als de subs te helder zijn met HDR-content moet je op de website van Netflix de instellingen voor de subs aanpassen. Het schijnt dat semitransparant de oplossing is.

Oh ja?
Dan pas je het verkeerde aan 😉
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

M:iNdO

Quote from: holco on March  8, 2019, 21:25:42
Momenteel hier een LG 65EF950V maar wil over naar 75 Inch, vanwege toch wel vaak daglicht of huiskamer verlichting ben ik aan het overwegen om naar een Samsung 75Q9FN over te gaan maar vraag mij af hoe deze qled het doet met normale tv uitzendingen?

Beeldkwaliteit met reguliere tv uitzendingen is wisselend. Ik kreeg het beeld nooit helemaal naar mijn zin (ene keer te donker, andere keer te licht, te soft etc.). De kijkhoeken en in iets mindere mate zwartwaarden zijn echt een achteruitgang t.o.v. OLED.

Persoonlijk denk ik dat je beter voor een nieuwere OLED tv moet gaan.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

pameijer

Quote from: Snowmaster on March  9, 2019, 12:30:40
Oh ja?
Dan pas je het verkeerde aan 😉
Zal best, ik praat ook maar gewoon anderen na  :turn:

Maar als je wat inhoud geeft aan je opmerking kunnen we er allemaal wat van opsteken  8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Snowmaster

Quote from: pameijer on March  9, 2019, 17:08:22
Zal best, ik praat ook maar gewoon anderen na  :turn:

Maar als je wat inhoud geeft aan je opmerking kunnen we er allemaal wat van opsteken  8)

Wil ik best maar daarvoor moet ik het menu zien van betreffende TV.
Wat gaat er verkeerd?
Netflix zendt meerdere beeldformaten uit. Zodra de uitzending HDR is moet de TV zich aanpassen met de settings. Als het signaal niet wordt herkend of de TV kan niet automatisch omschakelen dat gaat het verkeerd met de weergave.
Het beeld wordt dan te "poppy" of juist te donker.
Als je tv gecalibreerd is dan kan de afwijking nog meevallen. Als hij van zichzelf al een tikje krachtig is afgesteld dan kan het echt heftig worden bij sommige Netflix uitzendingen. Omgekeerd kan ook omdat niet wordt "teruggeschakeld"
Omdat ik vroeger gecalibreerd heb, zie ik vrij vlot in het menu onjuiste settings en kan het beeld aanpassen. Netflix doet dus niets verkeerd.
Wel transformeren zij ook al hun content naar eenheidsformaten. Helaas.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

pameijer

Quote from: Snowmaster on March  9, 2019, 21:03:20
Wil ik best maar daarvoor moet ik het menu zien van betreffende TV.
Wat gaat er verkeerd?
Netflix zendt meerdere beeldformaten uit. Zodra de uitzending HDR is moet de TV zich aanpassen met de settings. Als het signaal niet wordt herkend of de TV kan niet automatisch omschakelen dat gaat het verkeerd met de weergave.
Het beeld wordt dan te "poppy" of juist te donker.
Als je tv gecalibreerd is dan kan de afwijking nog meevallen. Als hij van zichzelf al een tikje krachtig is afgesteld dan kan het echt heftig worden bij sommige Netflix uitzendingen. Omgekeerd kan ook omdat niet wordt "teruggeschakeld"
Omdat ik vroeger gecalibreerd heb, zie ik vrij vlot in het menu onjuiste settings en kan het beeld aanpassen. Netflix doet dus niets verkeerd.
Wel transformeren zij ook al hun content naar eenheidsformaten. Helaas.

Bedoel je dan ook dat de TV de ondertitels als losse stream aangeleverd krijgt en die zelf als overlay op de video plaatst? Ik was onder de indruk dat de mediaplayer de ondertitels als overlay op de video zet en dan gewoon het hele beeld naar de TV stuurt... Interessante materie  :thumbs-up:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Snowmaster

Netflix levert inderdaad een instelbare ondertitel. Volgens mij kun je hem naar hartelust personaliseren.
De basisinstelling moet eigenlijk goed zijn. Net als op normale tv zenders. Daar is ook geen noodzaak om te sleutelen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

gsuk

wil eigenlijk mijn Pioneer plasma
608(0) vervangen

eisen zijn
65 inch (groter kan niet, hangt onder een raam)
4k.
moet te kalibreren zijn.
rustig beeld kleuren alla plasma.
speakers zijn niet belangrijk aangezien mijn geluid via de Anthem 5.1 receiver gaat.

Ik neig naar Panasonic maar ik zie door de bomen het bos niet meer met alle verschillende modellen

alvast bedankt voor de input.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

eholsteijn

Ik wil ook mijn Pioneer plasma vervangen. Op basis van de reviews en ervaringen in de winkel had ik een voorkeur voor een LG OLED. Nu lees ik echter heel veel over problemen met (in)directe lichtval waardoor er vlekken in beeld komen. Mijn tv komt te hangen op een plek waar een gedeelte van de dag toch wel de zon op schijnt. Ik denk dat ik om deze reden toch geen OLED kies. Ik heb ooit een Pioneer 427 gehad met het beruchte 'dirty screen' probleem. Hier toen een hoop gedoe mee gehad en kreeg toen ik de reviews van OLED lees toch weer een deja vu gevoel.

holco

Moet je vaak veel licht overwinnen is QLED de betere keuze.

Quote from: Eddie_D on March 17, 2019, 21:37:46
Ik wil ook mijn Pioneer plasma vervangen. Op basis van de reviews en ervaringen in de winkel had ik een voorkeur voor een LG OLED. Nu lees ik echter heel veel over problemen met (in)directe lichtval waardoor er vlekken in beeld komen. Mijn tv komt te hangen op een plek waar een gedeelte van de dag toch wel de zon op schijnt. Ik denk dat ik om deze reden toch geen OLED kies. Ik heb ooit een Pioneer 427 gehad met het beruchte 'dirty screen' probleem. Hier toen een hoop gedoe mee gehad en kreeg toen ik de reviews van OLED lees toch weer een deja vu gevoel.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Snowmaster

#99
@ Eddie D en gsuk, nu moet ik ff wat kwijt : zijn jullie echt zo dom of gewoon superlui ???

Pagina 3 niet gelezen zeker? Ook geen vragen over?
Heb alles meegemaakt van dirty screen 427 tot 508,  608, 500 etc vele calibraties, ik calibreer zelf, ik modificeer.....dus brandt maar los !  Een fotootje van een gecalibreerde pana met volle zon op scherm is ook snel gemaakt. 
Maar eerst mijn reacties op pagina 3 lezen mbt zonlicht, glaswand en calibratie 😉
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)