OLED OF qLED

Started by eisha2002, September 24, 2018, 15:01:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#50
Maar het is kansloos je haalt er een tv bij van rond de 14/15k tov een Qled van €3299; ik heb duidelijk gezegd dat ik met oa een 77 Lg Oled van 5k ben gaan wezen vergelijken en ja daar legt de Lg Oled de duimen  tov de 82Inch Qled voor me.

En dat een Panasonic TX-65FZW835 (om in dezelfde prijs klasse te blijven) zoveel beter is dan een QE65Q9F 2018 wil ik ook nog wel eens eerst zelf zien.
Nu het kan he en als 65inch de maat voor me was zou ik waarschijnlijk ook voor die Pana gaan moest ik die 1 op 1 beter vinden.


   

darkrunner

#51
Dp

ppeter

Quote from: Cobraatje on November  3, 2018, 09:07:37

Ik was ook erg tevreden met mijn Panasonic 60ZT60, maar kon de upgradekriebels niet weerstaan :)
Met enige twijfel een Oled besteld omdat ik in het verleden als een LG65EF950 Oled thuis heb gehad en die vond ik veel te veel beeldfouten hebben.
De gok genomen en besloten om een Panasonic oled te kopen omdat Panasonic en Sony de beeldverwerking beter voor elkaar hebben dan LG.
Sony koop ik niet vanwege ervaring met de piss poor service van Sony, dus bleef Pana over.
Gelukkig een goede Oled zonder duidelijk zichtbare banding, dat blijft toch een loterij, binnengekregen.
Het is toch wel duidelijk een verschil in het voordeel van Oled, door het grotere contrast is het beeld nog meer 3D-achtig.
Een ander voordeel vind ik dat de Pana Oleds zo accuraat uit de doos zijn, dat isf kalibratie niet meer nodig is.

Ik kan geloven dat je kriebels hebt met het topmodel van Panasonic!  ;D
Een upgrade is altijd leuk natuurlijk, en ik kan best geloven dat een nieuwe Oled een beter beeld zal hebben dan onze Plasma. Ik twijfel ook tussen Panasonic en Sony, want deze merken krijgen steeds de beste beoordelingen in de test/review. De voordelen van Panasonic die jij aangeeft, worden steeds vermeld en zijn zeker belangrijke kwaliteiten. Het zal een uitdaging worden bij onze volgende keuze, en zal in de betere winkel eens goed gaan vergelijken.
Maar moet al wel bekennen, dat ik momenteel een voorkeur heb voor Oled.  :blush:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Fox

Je weet natuurlijk dan ook dat LG OLED geen OLED is maar W-OLED , een tussen trucje omdat ze RGB-OLED niet duurzaam werken krijgen  :clapping:

Quote from: Cobraatje on November  3, 2018, 09:07:37
Als ik het een TN beeldscherm noem, ben je dan gelukkiger? ;)
TN, VA, IPS het blijft LED.

Dat jij het verschil niet ziet is toch mooi voor jou, kun je een goedkopere tv kopen.
Dat jij de kleuren van een Qled fraaier vindt, is ook prima.
Maar dat Qled de kleuren beter(natuurgetrouwer) weergeeft dan b.v een Panasonic Oled is feitelijk niet waar.
Iedereen kan feiten ontkennen, maar het blijven wel de feiten.

Ik was ook erg tevreden met mijn Panasonic 60ZT60, maar kon de upgradekriebels niet weerstaan :)
Met enige twijfel een Oled besteld omdat ik in het verleden als een LG65EF950 Oled thuis heb gehad en die vond ik veel te veel beeldfouten hebben.
De gok genomen en besloten om een Panasonic oled te kopen omdat Panasonic en Sony de beeldverwerking beter voor elkaar hebben dan LG.
Sony koop ik niet vanwege ervaring met de piss poor service van Sony, dus bleef Pana over.
Gelukkig een goede Oled zonder duidelijk zichtbare banding, dat blijft toch een loterij, binnengekregen.
Het is toch wel duidelijk een verschil in het voordeel van Oled, door het grotere contrast is het beeld nog meer 3D-achtig.
Een ander voordeel vind ik dat de Pana Oleds zo accuraat uit de doos zijn, dat isf kalibratie niet meer nodig is.

Idd tv's en home cinema versterkers zijn de 'toppers' in verliezen van waarde >:(
Ik koop altijd een overjarig model, dan valt de aanschafprijs en de schade bij verkoop nog mee.

QLED is zeker ook fraai en die one connect box is ideaal.
Let bij plaatsen van de box wel op dat er wat ventilatieruimte is, bij mijn Samsung 65F9000 zat ook een box en die werd behoorlijk warm.
Is er geen goede winkel bij je in de buurt waar je beide kunt vergelijken om je keuze te maken?
Dan geen zaken zoals Mediamarkt, BCC e.d. daar is de verlichting niet goed en kun je niet goed vergelijken.

M:iNdO

#54
Er is jammer genoeg geen winkel in de buurt waar ik tv's naast elkaar kan vergelijken. De kans is heel groot dat ik over ga stappen naar QLED maar ik twijfel tussen de Q7 en de Q9. Eigenlijk is de Q7 prijstechnisch gezien interessanter/beter haalbaar voor mij. Echter heeft de Q7 edge ledverlichting etc. en deze tv kan niet zo vlak aan de muur gehangen worden als de Q9.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

bert50

Quote from: M:iNdO on November  4, 2018, 14:45:40
Er is jammer genoeg geen winkel in de buurt waar ik tv's naast elkaar kan vergelijken. De kans is heel groot dat ik over ga stappen naar QLED maar ik twijfel tussen de Q7 en de Q9. Eigenlijk is de Q7 prijstechnisch gezieninteressanter/beter haalbaar voor mij. Echter heeft de Q7 edge ledverlichting etc. en deze tv niet zo vlak aan de muur hangen als de Q9.
Als je het geld er voor over heb ga voor de Q9 .
Wij hebben hem zelf ook een meer dan schitterend beeld ook met de zwartwaardes ,Wij hebben een lichte kamer .
En nu bij Vik in de reclame [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

M:iNdO

Quote from: bert50 on November  4, 2018, 19:29:41
Als je het geld er voor over heb ga voor de Q9 .
Wij hebben hem zelf ook een meer dan schitterend beeld ook met de zwartwaardes ,Wij hebben een lichte kamer .
En nu bij Vik in de reclame [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn hart zegt dat ik ook voor de Q9 moet gaan :). Hoe bedoel je bij Vik in de reclame?
Ik kan mijn OLED tv bij Platte tv inruilen en gratis een no gap wall mount krijgen (heb ik afgedwongen). Inruilprijs is wel redelijk ruim onder de € 1.000,00 :(
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

bert50

Daar had ik over heen gelezen ook erg mooi die beugel.
Succes met je keuze .
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

M:iNdO

Dank je. Maar wie is Vic en wat kan hij aanbieden?  ;D


Quote from: bert50 on November  4, 2018, 21:46:29
Daar had ik over heen gelezen ook erg mooi die beugel.
Succes met je keuze .
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

xlr8


M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

bert50

Ja dat klopt helemaal.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Snowmaster

Even alle flauwekul over lichtopbrengst oled, lichtinval zon en batcaves ontnuchteren.
Ik heb een gemodificeerde Kuro (ISF) en een 65" Pana 804.
Rechts van het pana scherm zit een glaswand van 5 mtr lang en 2,5 mtr kamerhoog vol op zuiden. Tegenover het scherm zit een glaswand van 4 mtr.
De pana 804 staat dus naast en tegenover 9 mtr kamerhoge glaswand met volle zoninval. Ook rechtstreeks op het beeld !
Verduisteren ? Gordijntje dicht ? Zon zichtbaar op scherm? No way !  Zwart is zwart en wit is wit.
Ik heb foto van donkere filmbeelden gestuurd naar forumlid. De zon stond vol op het beeld. Hij wilde het niet geloven. Das beter dan mijn 55" plasma pana in verduisterde woonkamer riep hij.
s'Avonds bij lamplicht heb ik regelmatig dat ik mijn ogen bij felle tv beelden (reclames) iets toeknijp.
Bij films zijn er soms lange tijd donkere beelden, plots komt dan die inval van de DEA of zoiets met volle schijnwerpers op de boeven. Ik word dan letterlijk verblind op mijn bank.
Sfeerverlichting in je woonkamer? Niet bij reclames op een oled. Dan is er vaak een TL balkachtig schijnsel door de witte beelden van AH en Plus producten.
Ben je een plasmaliefhebber en heb je nog twijfels? Niet doen, want oled is gewoon top.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Nog ff aanvulling :
Voor ik tot koop overging heb ik uitgebreid diverse tv vergeleken. Qled en Oled.
Wat is beter ? Geen van beide want ze zijn domweg anders.
Prijs, beeldhoek en beeldkarakteristiek verschillen te veel van elkaar. Het is appels met peren vergelijken.
Daarnaast zijn mensen onderling verschillend  en hebben andere voorkeuren.

Ik heb Qled Samsung en de drie topoleds 65" van LG, Sony en Pana naast elkaar gehad.
Vergeleken met demo's  (zinloos en jammer van mijn tijd). Daarna vergeleken op TV signaal van Ziggo. Conclusie : betere tv ' s dan bovengenoemde vier zijn er nog nooit gemaakt !
Alle vier topbeeld ! 
Alle vier tv's hebben hun eigen karakteristiek. Voor goed en eerlijk vergelijk zou je ze eerst ISF moeten calibreren. De verschillen zullen dan nog kleiner worden.
Elke fabrikant heeft zijn eigen basisinstelling. Samsung en LG heb en iets meer een "WoW" factor terwijl Sony en Pana de realistischer kant op gaan. Tsja, wat wil je ?
Alle vier gewoonweg knettergoed met ieder zijn eigen voor- en nadeel.
Plasmaliefhebbers moeten naar de OLED's kijken. Ben je ook ISF liefhebber? Dan ben je in 1x klaar met de Pana in de prof1 stand met alle overige settings uit. Ook WiFi !
Wil je bang for buck ? Neem LG met cashback of een Samsung 😉
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

M:iNdO

ok, welke OLED tv heeft de meest punchy kleuren en beste upscale engine?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Snowmaster

Beetje bijzondere vraag mindo
Wat bedoel je met punchy ? Bedoel je "lekker knallen met die kleuren" ?  Dat kunnen ze allemaal op standje dynamisch.  Kijk maar bij MM. De LG haalt misschien wel het meest uit zijn levendige instellingen maar is daardoor ook onnatuurlijker.
Met upscalen hebben ze allemaal geen probleem. Kan ook niet anders want er is bijna geen 4K content.
Het probleem zit meer in de motion.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

M:iNdO

Quote from: Snowmaster on November 21, 2018, 14:58:05
Beetje bijzondere vraag mindo
Wat bedoel je met punchy ? Bedoel je "lekker knallen met die kleuren" ?  Dat kunnen ze allemaal op standje dynamisch.  Kijk maar bij MM. De LG haalt misschien wel het meest uit zijn levendige instellingen maar is daardoor ook onnatuurlijker.
Met upscalen hebben ze allemaal geen probleem. Kan ook niet anders want er is bijna geen 4K content.
Het probleem zit meer in de motion.

Met punchy bedoel ik niet zozeer knallen met kleuren maar meer de nuance/volume van de kleuren. Bij bijvoorbeeld een QLED tv is rood bijvoorbeeld heel mooi diep rood.

Dat ze allemaal geen probleem hebben met upscalen begrijp ik maar is er dan geen enkel verschil tussen al die tv's? Bijvoorbeeld dat de processor van bijvoorbeeld SONY een merkbaar mooier/scherper plaatje geeft met upscalen?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Snowmaster

Ik heb het gevoel dat wij beiden verschillende kijkers zijn.
Op het internet hebben nog nooit zoveel reviews en tests gestaan van de diverse tv's.
Het is goed om die eens rustig door te lezen.
Zelf ben ik een natuurlijke kijker. Een scherm moet gewoon ISF gecalibreerd zijn.
Alleen dan heb je kleuren zoals ze bedoeld zijn. Ook wordt het beeld dan het meest realistisch weergegeven. Dit is een totaal ander beeld dan bij bv MM met een 4K demo.
Het tv beeld van mijn scherm is beter dan de 4K demo bij MM. Dat lukt niet zonder goede calibratieinstellingen.
Scherp is iets ook anders dan gedetailleerd.
Leds hadden in verleden de eigenschap dat ze sterk de contouren weergaven maar dat details verloren gingen. Veel mensen noemen die harde lijnen scherp. Een gecalibreerd scherm is die harde lijnen vaak kwijt maar laat veel meer details zien. Dat noem ik scherp ;).
Alle nieuwe topmodellen zijn dus scherp of gedetailleerd te krijgen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

M:iNdO

Ik wil jullie nog laten weten dat ik uiteindelijk ben geëindigd met de LG C8 oled (55 inch). Daarvoor nog de Q9 Qled en de Philips Oled 803 geprobeerd. Qua beeldkwaliteit had de Philips toch mijn voorkeur maar ik kon niet wennen aan de laggy Android OS (traag en liep geregeld vast) en de 2 afstandsbedieningen.

Toch weer OLED dus  ;)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Davey

Top en lekker dat de keuze gemaakt is zodat je kan genieten. Zo met het meelezen had ik het idee dat je toch voor Qled zou gaan. Zo zie je maar weer  :D

M:iNdO

Quote from: Davey on February 20, 2019, 21:08:39
Top en lekker dat de keuze gemaakt is zodat je kan genieten. Zo met het meelezen had ik het idee dat je toch voor Qled zou gaan. Zo zie je maar weer  :D

De Qled was zeker ook niet verkeerd en heeft zeker een meerwaarde qua kleurvolume (de kleuren leven meer). Alleen het blijft led en de kijkhoek kon ik toch niet aan wennen. Toch maar besloten om de QLED toen om te ruilen voor de Philips 803 OLED.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Tijd blijft niet stilstaan Qled 2019 hun kijkhoek is een heel pak verbeterd.

Luciano2008

Oled is het beste op dit moment

Roksan

Quote from: Luciano2008 on February 22, 2019, 08:08:37
Oled is het beste op dit moment

Lekker onderbouwde uitspraak!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Robbo

Met beide toestellen in de familie kan ik ze regelmatig bekijken.   De Samsung QLED serie 7 heeft me positief verrast.   Met name in de interface.  Deze is ZEER goed.   Een mooie kleine (aluminium) afstandbediening met maar enkele knoppen, die je met je ogen dicht kunt bediening. 

Dit in tegenstelling met de AB van de LG.  Daar moet je altijd goed zoeken waar je drukken moet.  En de point en click muis bediening daar moet je maar van houden. 

Qua beeld is de OLED beter dan QLED.  Uiteraard in het zwart maar, en daar wordt maar weinig nadruk op gelegd door de meeste in de beeld processing.  Een voetbal wedstrijd is altijd een goede test hiervoor.  De QLED series 7 verliest veel detail in de beweging en er bestaat halo vorming om de spelers heen.   De LG OLED doet het hier stukken beter.  Belangrijk is wel om de beeldprocessing laag af te stellen.  Zeker bij de EF950 (oudere OLED) zijn de standaard instellingen slecht.   Overigens komt er meer licht vanuit de QLED dan je kunt verdragen.  Standaard instelling daarom ook flink teruggeschroefd. 

Zelf heb ik een Sony AF8.  Met name gekozen voor de 'ingebouwde speaker' en de beeldprocessing. Deze is gewoon uitmuntend.  Zoals ik het ken van hun projectoren.   Maar helaas is de interface (deels Sony / deels Android) echt een drama.   Al heb ik daar ook niet direct last van want TV kijken doe ik via de Humax.