OLED OF qLED

Started by eisha2002, September 24, 2018, 15:01:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#25
Raar heb vandaag de Lg oled, qled en een sony 85 naast elkaar gezien in hetzelfde formaat en van die Oled is zoveel x beter schiet niks meer over ook in een verduisterde ruimte.

Ik geef graag dat extra zwart van oled op voor een duidelijk beter kleubereik,beter scherpte, en betere helderheid van de qled dat het zwart wat minder is boeit niet echt want de qled zijn zwart was ook deftig, de Sony 85 viel vrij direct af tov de Oled/Qled.

darkrunner

Quote from: Littletycoon on October 12, 2018, 17:37:02
Veel succes met je 82"" edge lit samsung. Ik ga dan voor de 4999 lg oled c8 77"
Is toch helemaal geen probleem, jij voor 4999 tevreden met je 77 oled ik voor 3299 tevreden met men 82 qled, moet kunnen.

M:iNdO

Ik heb zelf een LG 55ef950V OLED tv (topmodel 2016) en echt een topbeeld. Vooral met 1080p mkv films en helemaal met 4K materiaal.
Zwart is ook echt zwart en de kijkhoeken zijn zo goed dat je haast geen verschil ziet met als je recht voor het beeld zit.

Echter.....mijn moeder heeft onlangs een Samsung Q7 Qled tv gekocht en ik moet helaas toegeven dat ik het beeld met reguliere tv uitzendingen echt scherper/mooier vind dan op mijn OLED tv. Hier hoor ik overigens niemand over.

Op mijn OLED tv ziet het er wat "soft" uit. Zou de upscale engine/processor van mijn OLED tv misschien een stuk minder goed zijn met het verwerken van deze bronnen (reguliere tv uitzendingen).

Vraag me af of de nieuwere OLED tv's dit beter kunnen (nieuwe processor/engine?).

Ook vind ik de kleuren van QLED mooier/sprankelender. Misschien niet volgens ISF staafmaten maar ieder zijn ding natuurlijk.

Nog 1 voordeel van de QLED tv's vind ik de One connect box/invisible connection. Gewoon 1 dun kabeltje (zelfs de voeding) van de tv naar de One Connect box en dan alle apparaten aansluiten op de One Connect box.

Al met al neig ik nu om over te stappen naar QLED?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Cobraatje

Nieuwere Oleds zijn een stuk beter.
LG is het minste met reguliere uitzendingen.
Sony en Panasonic zijn duidelijk beter. Pana's hebben de beste interne tuner.

darkrunner

#29
De 2018 Qleds zijn dan ook nog eens verbeterd tov die van 2016/2017
Waarom hoor je er niet veel goeds over?  tja Hype en de kudde volgt blindelings ben ik blij dat ik graag langs de lijntjes loop en hier volgende maand een 82 Qled voor 3299 heb

Nuja een Oled Pana/Sony van +75 inch zal men Qled waarschijnlijk wel weg spelen maar doe de prijs dan maar x 3/4

Heb paar dagen nadat ik de Lg 77 Oled heb kunnen vergelijken ook de Sony KD-85XF8596 naast de 82 Qled mogen vergelijken. die Sony wordt toch ook door vele als goed geprezen wel de Qled is toch duidelijk beter; dus Qled slecht noemen is gewoon belachelijk...

M:iNdO

Quote from: Cobraatje on October 24, 2018, 19:48:06
Nieuwere Oleds zijn een stuk beter.
LG is het minste met reguliere uitzendingen.
Sony en Panasonic zijn duidelijk beter. Pana's hebben de beste interne tuner.

Hi Cobraatje,

Heb je dit zelf ervaren/met eigen ogen kunnen zien/vergelijken?

Ben hier wel nieuwsgierig naar.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Xstream

Quote from: darkrunner on October 24, 2018, 19:49:27
dus Qled slecht noemen is gewoon belachelijk...
Niemand noemt ze slecht. Maar men vind de OLED beter. Of dat idd die 3/4x hogere prijs rechtvaardigt? Vast niet.
Ik erger me persoonlijk enorm aan de term QLED, puur om de consument te misleiden dat het OLED zou zijn, wat natuurlijk de nieuwste innovatie is en ze graag op mee willen liften, terwijl het in feite "gewoon" LED is. Alleen al om die reden heb ik aversie jegens Samsung.

En wat jij beter vind, mag je vinden natuurlijk. Ik heb er een andere mening over ;-) Het is een beetje de oude discussie van LCD met meer scherpte en ietwat oververzadigde kleuren vs Plasma die wat minder scherp en natuurlijker qua kleuren overkomt. De meesten vergelijken de TV's ook in een winkel met veel TL / Daglicht, maar in je woonkamer komt het heel anders over en vind ik Plasma, en nu OLED, veel rustiger en natuurlijker overkomen. Tenzij je overdag kijkt met veel daglicht, dat is wellicht een ander verhaal. De meeste mensen kijken 's-avonds. En in 't weekend moet je dan soms even een gordijntje dicht doen, wat ik toch al doe als voor een film/serie ga zitten. Dan is zo'n LED tv echt een enorme lichtbak.

Maar de prijzen zijn zeker nog in 't voordeel van LED. Je krijgt dus vast meer TV voor je geld. Uiteindelijk moet natuurlijk iedereen zelf bepalen wat die mooi vind.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

darkrunner

#32
Als een consument zich laat misleiden door de term Qled is die vooral dom, ik erger me niet aan die term, ik kijk ook voorbij al die termen Qled/Oled/Lcd/Plasma zal me een worst wezen welke er hier nu staat als het beeld maar goed is.

Littletycoon

Quote from: darkrunner on October 24, 2018, 19:49:27
De 2018 Qleds zijn dan ook nog eens verbeterd tov die van 2016/2017
Waarom hoor je er niet veel goeds over?  tja Hype en de kudde volgt blindelings ben ik blij dat ik graag langs de lijntjes loop en hier volgende maand een 82 Qled voor 3299 heb

Nuja een Oled Pana/Sony van +75 inch zal men Qled waarschijnlijk wel weg spelen maar doe de prijs dan maar x 3/4

Heb paar dagen nadat ik de Lg 77 Oled heb kunnen vergelijken ook de Sony KD-85XF8596 naast de 82 Qled mogen vergelijken. die Sony wordt toch ook door vele als goed geprezen wel de Qled is toch duidelijk beter; dus Qled slecht noemen is gewoon belachelijk...
In de objectiefste testen komt oled er steeds beter uit dan qled, daar gaan de meeste mensen op af. Ik ga ook op rtings.com, flatpanelshd of hdtvtest af ipv dit soort meer subjectieve fora. Als je veel geld uitgeeft voor een tv dan doe je vaak research. Maar ook volgens die objectievste testsites zijn de qleds van dit jaar erg goed.

M:iNdO

Ik overweeg serieus om over te stappen naar QLED, mits haalbaar :-X
Hierbij wil ik gelijk peilen of er hier eventueel interesse is voor mijn OLED tv. Betreft de LG 55EF950V (topmodel 2016), toenmalige verkoopprijs was € 4.000,00 gekost.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

darkrunner

Denk dat je aan die 55 oled serieus je broek gaat scheuren, de 55c8 is al voor €1599 te krijgen en daar gaat dan nog de cashback vanaf.

M:iNdO

Quote from: darkrunner on October 29, 2018, 20:54:02
Denk dat je aan die 55 oled serieus je broek gaat scheuren, de 55c8 is al voor €1599 te krijgen en daar gaat dan nog de cashback vanaf.

Dat zou best kunnen. De 55C8 is niet het absolute topmodel en volgens mij zijn het geen officiele dealers waar je ze voor € 1.599,00 kan krijgen waardoor de cashback niet van toepassing is.

Het is nog niet zeker of ik mijn OLED te koop ga zetten maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn en een reëel bod willen doen sta ik daar wel voor open.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

alexander2


Cobraatje

Quote from: M:iNdO on October 29, 2018, 21:22:38
Dat zou best kunnen. De 55C8 is niet het absolute topmodel en volgens mij zijn het geen officiele dealers waar je ze voor € 1.599,00 kan krijgen waardoor de cashback niet van toepassing is.

Het is nog niet zeker of ik mijn OLED te koop ga zetten maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn en een reëel bod willen doen sta ik daar wel voor open.

Alle 8-serie LG's hebben dezelfde beeldkwaliteit, verschillen zit de extra's sound bar e.d.
Foka, Smits, Van Burg e.v. zijn allemaal officiële dealer en zeer scherp qua prijs.

Tv aanbieden is de marktsectie voor, maar een reëel bod zal zeker behoorlijk onder de €1000,- liggen.

Ik heb de 65EF950 in huis gehad en mijn toenmalige plasma is gebleven omdat die beter beeld gaf.
Mijn huidige Panasonic Oled 65EZW1004 is duidelijk beter dan mijn pana plasma 60ZT60 was.
Oled heeft qua lichtopbrengst echt stappen gemaakt.
Maar met een goede Led met een VA panel(betere zwartwaardes dan IPS panel) is ook niets mis.
Zelf o.a. de Samsung F9000 en Panasonic CX800 gehad.
Beide technieken hebben voor- en nadelen.



M:iNdO

#39
Voor beide technieken valt iets te zeggen. Mijn OLED tv geeft een schitterend plaatje (uiteraard afhankelijk van de bron) maar persoonlijk vind ik een QLED tv een scherper beeld en mooiere kleuren geven bij reguliere tv uitzendingen. Uiteraard is OLED nog steeds de betere qua kijkhoek, contrast/zwartwaarde.
Echter komt QLED dicht in de buurt qua zwartwaarde/contrast en ik zit ook altijd recht voor de tv  ;D |Ook uit praktisch oogpunt vind ik een QLED tv interessant (One Connect box/invisible connection).

Prijzen ver onder de € 1.000,00 voor mijn OLED is voor mij de moeite niet waard. Een bod van € 1.000,00 of meer zou ik denk ik nog overwegen.

Quote from: Cobraatje on October 29, 2018, 23:51:28
Alle 8-serie LG's hebben dezelfde beeldkwaliteit, verschillen zit de extra's sound bar e.d.
Foka, Smits, Van Burg e.v. zijn allemaal officiële dealer en zeer scherp qua prijs.

Tv aanbieden is de marktsectie voor, maar een reëel bod zal zeker behoorlijk onder de €1000,- liggen.

Ik heb de 65EF950 in huis gehad en mijn toenmalige plasma is gebleven omdat die beter beeld gaf.
Mijn huidige Panasonic Oled 65EZW1004 is duidelijk beter dan mijn pana plasma 60ZT60 was.
Oled heeft qua lichtopbrengst echt stappen gemaakt.
Maar met een goede Led met een VA panel(betere zwartwaardes dan IPS panel) is ook niets mis.
Zelf o.a. de Samsung F9000 en Panasonic CX800 gehad.
Beide technieken hebben voor- en nadelen.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Cobraatje

Quote from: M:iNdO on October 30, 2018, 09:26:18
Voor beiden technieken valt iets te zeggen. Mijn tv OLED geeft een schitterend plaatje (uiteraard afhankelijk van de bron) maar persoonlijk vind ik een QLED tv een scherper beeld en mooiere kleuren geven bij reguliere tv uitzendingen. Uiteraard is OLED nog steeds de betere qua kijkhoek, contrast/zwartwaarde.
Echter komt QLED dicht in de buurt qua zwartwaarde/contrast en ik zit ook altijd recht voor de tv  ;D |Ook uit praktisch oogpunt vind ik een QLED tv interessant (One Connect box/invisible connection).

Prijzen ver onder de € 1.000,00 voor mijn OLED is voor mij de moeite niet waard. Een bod van € 1.000,00 of meer zou ik denk ik nog overwegen.

Zoals al eerder aangegeven, de huidige Oleds zijn niet met de EF950 te vergelijken. Ik kijk overdag op 60 van de 100 contrast op mijn Oled anders is het te fel aan de ogen.
Als je van de 'poppende' kleuren van Samsung houdt, dan is een Qled de goede keuze voor jou.
Qled is marketing en goede zwartwaardes hangt bij Led van het paneel af. Een IPS paneel ook al plak je er een Qled sticker op kan geen goede zwartwaardes(en dus minder contrast) produceren.
Je gaat zeker het mindere contrast tav een Oled zien, maar je krijgt er meer 'pop' en minder gedoe met zon overdag voor terug.

Als je een veel betere 55 inch Oled dan de 55EF950 op dit moment voor rond de €1250-1300,- met garantie kunt krijgen, wie gaat er dan €1000,- voor betalen.
Dan moet je iemand treffen die niet op de hoogte is.

darkrunner

#41
De Samsung Qled hebben toch geen ips paneel rare verwijzing, en alles is marketing zo ook Oled...

M:iNdO

Quote from: Cobraatje on October 31, 2018, 09:53:27
Zoals al eerder aangegeven, de huidige Oleds zijn niet met de EF950 te vergelijken. Ik kijk overdag op 60 van de 100 contrast op mijn Oled anders is het te fel aan de ogen.
Als je van de 'poppende' kleuren van Samsung houdt, dan is een Qled de goede keuze voor jou.
Qled is marketing en goede zwartwaardes hangt bij Led van het paneel af. Een IPS paneel ook al plak je er een Qled sticker op kan geen goede zwartwaardes(en dus minder contrast) produceren.
Je gaat zeker het mindere contrast tav een Oled zien, maar je krijgt er meer 'pop' en minder gedoe met zon overdag voor terug.

Als je een veel betere 55 inch Oled dan de 55EF950 op dit moment voor rond de €1250-1300,- met garantie kunt krijgen, wie gaat er dan €1000,- voor betalen.
Dan moet je iemand treffen die niet op de hoogte is.

Zit er dan zoveel verschil tussenin i.v.m. de huidige Oled tv's? Ik zou het dan echt naast elkaar willen zien om het te geloven. Weet nu zeker dat ik mijn OLED niet hier te koop ga zetten gezien de waardeschatting. Dat ding heeft me +/- 1,5 jaar nog 4000 euro gekost. Zo hard kan het dus gaan.

QLED blijft voor mij interessant.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Xstream

Quote from: darkrunner on October 31, 2018, 10:00:18
De Samsung Qled hebben toch geen ips paneel rare verwijzing, en alles is marketing zo ook Oled...
En dit is geen rare verwijzing? Je weet dat OLED eigenlijk een compleet andere technologie is en QLED werkelijk niks anders is dan gewoon LED met een zogenaamd Quantum Dot laagje eroverheen (wat redelijk onzin is, ook dat kleurenspectrum)?
Je maakt van een sterk verhaal geen punt door zomaar 1 regel uit de context te trekken. Eerder het tegendeel.

Dat alles marketing is om het aan de man te brengen is logisch, maar deze vergelijking slaat nergens op. Echt iedereen die er een beetje verstand van heeft en met onderbouwde reviews en gegevens komen tonen aan dat OLED echt wel wat beter is. Of moeten we dat nu ineens negeren omdat jij een keer 2 TV's naast elkaar hebt gezien en zo te horen bij Samsung werkt?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

ppeter

En ondertussen geen reacties meer van de topic starter eisha2002?
Dus we nemen aan dat hij ondertussen zit te genieten van zijn nieuwe.....??
En welke is het geworden?  8)
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Op onze Panasonic Plasma van 2012, kijken we nog steeds met een contrast van 60/100 met meer dan licht genoeg, ook overdag. Maar we kijken bijna nooit overdag en vooral s'avonds, en is nog steeds een heel mooi beeld om naar te kijken. De toestellen met een super dynamisch beeld met poppende kleuren is misschien leuk in de winkel, maar moet toch vermoeiend zijn tijdens een avondje film?

Elke techniek heeft zijn voor/nadelen, en het is gewoon heel persoonlijk wat je wensen en de juiste keuze is. Er zijn nu eenmaal zoals met alles verschillende technieken, kleuren en geuren. En je moet gewoon voor jezelf de juiste keuze maken. Eigenlijk geen discussie waard en gewoon ieder zijn keuze respecteren. Iets met argumenten en prioriteiten.  :angel:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

darkrunner

#46
Quote from: Xstream on November  1, 2018, 09:45:42
En dit is geen rare verwijzing? Je weet dat OLED eigenlijk een compleet andere technologie is en QLED werkelijk niks anders is dan gewoon LED met een zogenaamd Quantum Dot laagje eroverheen (wat redelijk onzin is, ook dat kleurenspectrum)?
Je maakt van een sterk verhaal geen punt door zomaar 1 regel uit de context te trekken. Eerder het tegendeel.

Dat alles marketing is om het aan de man te brengen is logisch, maar deze vergelijking slaat nergens op. Echt iedereen die er een beetje verstand van heeft en met onderbouwde reviews en gegevens komen tonen aan dat OLED echt wel wat beter is. Of moeten we dat nu ineens negeren omdat jij een keer 2 TV's naast elkaar hebt gezien en zo te horen bij Samsung werkt?
Dat is wel een rare verwijzing want Samsung gebruikt voor zijn Qleds geen Ips panelen dus waarom dat erbij sleuren? De context doet er dan ook niet toe Qled en Ips in dezelfde zin vernoemen is kansloos, iedereen weet ook dat Ips zuigt voor tv's

Oled beter? Qua kleur en Hdr en games via de Xbox vond ik niet, zwart is nagenoeg perfect maar ik vind het zwart van de €1600 goedkopere en 5 inch grotere Qled ook heel goed zie het drama niet...

Oled, Qled, plasma wtf maakt het uit als het beeld maar goed is, is het beeld van Oled goed? ja, is het beeld van Qled goed? euhh ja...heeft niks te maken dat ik bij Samsung werk (kinderachtige opmerking trouwens...)

Heb trouwens een hekel aan poppy kleuren dus was dan ook snel instelling wijzigen in de winkel demo ruimte, uiteindelijk vond ik de kleuren bij de Qled nauwkeuriger.



Cobraatje

Als ik het een TN beeldscherm noem, ben je dan gelukkiger? ;)
TN, VA, IPS het blijft LED.

Dat jij het verschil niet ziet is toch mooi voor jou, kun je een goedkopere tv kopen.
Dat jij de kleuren van een Qled fraaier vindt, is ook prima.
Maar dat Qled de kleuren beter(natuurgetrouwer) weergeeft dan b.v een Panasonic Oled is feitelijk niet waar.
Iedereen kan feiten ontkennen, maar het blijven wel de feiten.

Quote from: ppeter on November  1, 2018, 10:42:13
Op onze Panasonic Plasma van 2012, kijken we nog steeds met een contrast van 60/100 met meer dan licht genoeg, ook overdag. Maar we kijken bijna nooit overdag en vooral s’avonds, en is nog steeds een heel mooi beeld om naar te kijken. De toestellen met een super dynamisch beeld met poppende kleuren is misschien leuk in de winkel, maar moet toch vermoeiend zijn tijdens een avondje film?

Elke techniek heeft zijn voor/nadelen, en het is gewoon heel persoonlijk wat je wensen en de juiste keuze is. Er zijn nu eenmaal zoals met alles verschillende technieken, kleuren en geuren. En je moet gewoon voor jezelf de juiste keuze maken. Eigenlijk geen discussie waard en gewoon ieder zijn keuze respecteren. Iets met argumenten en prioriteiten.  :angel:

Ik was ook erg tevreden met mijn Panasonic 60ZT60, maar kon de upgradekriebels niet weerstaan :)
Met enige twijfel een Oled besteld omdat ik in het verleden als een LG65EF950 Oled thuis heb gehad en die vond ik veel te veel beeldfouten hebben.
De gok genomen en besloten om een Panasonic oled te kopen omdat Panasonic en Sony de beeldverwerking beter voor elkaar hebben dan LG.
Sony koop ik niet vanwege ervaring met de piss poor service van Sony, dus bleef Pana over.
Gelukkig een goede Oled zonder duidelijk zichtbare banding, dat blijft toch een loterij, binnengekregen.
Het is toch wel duidelijk een verschil in het voordeel van Oled, door het grotere contrast is het beeld nog meer 3D-achtig.
Een ander voordeel vind ik dat de Pana Oleds zo accuraat uit de doos zijn, dat isf kalibratie niet meer nodig is.

Quote from: M:iNdO on October 31, 2018, 21:14:10
Zit er dan zoveel verschil tussenin i.v.m. de huidige Oled tv’s? Ik zou het dan echt naast elkaar willen zien om het te geloven. Weet nu zeker dat ik mijn OLED niet hier te koop ga zetten gezien de waardeschatting. Dat ding heeft me +/- 1,5 jaar nog 4000 euro gekost. Zo hard kan het dus gaan.

QLED blijft voor mij interessant.

Idd tv's en home cinema versterkers zijn de 'toppers' in verliezen van waarde >:(
Ik koop altijd een overjarig model, dan valt de aanschafprijs en de schade bij verkoop nog mee.

QLED is zeker ook fraai en die one connect box is ideaal.
Let bij plaatsen van de box wel op dat er wat ventilatieruimte is, bij mijn Samsung 65F9000 zat ook een box en die werd behoorlijk warm.
Is er geen goede winkel bij je in de buurt waar je beide kunt vergelijken om je keuze te maken?
Dan geen zaken zoals Mediamarkt, BCC e.d. daar is de verlichting niet goed en kun je niet goed vergelijken.




darkrunner

#48
Quote from: Cobraatje on November  3, 2018, 09:07:37
Als ik het een TN beeldscherm noem, ben je dan gelukkiger? ;)
TN, VA, IPS het blijft LED.

Dat jij het verschil niet ziet is toch mooi voor jou, kun je een goedkopere tv kopen.
Dat jij de kleuren van een Qled fraaier vindt, is ook prima.
Maar dat Qled de kleuren beter(natuurgetrouwer) weergeeft dan b.v een Panasonic Oled is feitelijk niet waar.
Iedereen kan feiten ontkennen, maar het blijven wel de feiten.

Top dat je even de x maal duurdere Oled vernoemd qua vergelijk kansloos dit, ik heb duidelijk aangegeven dat ik ben gaan wezen vergelijken met een 77 Oled van LG...het was ook duidelijk dat als ik bij Pana/Sony ging kijken ik echt wel een wow gevoel had maar doe de prijs voor een +82 inch bij Sony/Pana Oleds dan maar X 4...

En nee ben niet gelukkiger als je het een Tn paneel noemt blijf objectief, het is een VA paneel...


Cobraatje

Jij stelt het en daar reageerde ik op.
Dat jij daar nu de prijs erbij haalt en 'top' en 'kansloos' roeptoetert maakt het niet anders.