Raar probleem Denon

Started by paulkokkie, September 22, 2018, 21:02:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulkokkie

Gisteren zat ik te kijken naar  Star Wars. Mijn Denon AVR4520 gaf keurig aan welk geluidsspoor er doorgevoerd werd.Of DTS, Dolby, Dolby HD, kortom, niks aan het handje.
Nu heb ik vanmorgen mijn setup veranderd, dwz, alle kabels, behalve de luidsprekers, los gehaald van de mediaspeler, tv, router. De Denon verplaatst naar een vak waar ie zn warmte wel kwijt kan.

Nu doet het probleem zich voor dat ie alleen maar "Multi Ch in" weergeeft.Heel raar want aan de instellingen is helemaal niks veranderd.

Iemand die enig idee heeft hoe dit kan, en, belangrijker nog, hoe ik dit oplos?

bvd
Paul
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

activ

Weet niet wat voor knopjes er allemaal op dat ding zitten, maar ik vermoed zo dat je er verongeluk 1 ingedrukt hebt die naar de multi channel input schakelt. Zoiets heb ik ook weleens gehad, denk je nergens aan gezeten te hebben, maar met vasthouden om eenkabel in te prikken aan de voorkant iets ingedrukt.
Zou even de knopjes op de voorkant bekijken of dat het kan zijn en het misschien terug te zetten.

paulkokkie

Opgelost! De mediaspeler teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna weer opnieuw alles ingesteld.
Misschien dat de speler te lang zonder stroom heeft gestaan, geen idee.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Trabuca

Klopt, dit is een mediaplayer / handshake probleem. Ik heb het ook gehad waarbij mijn mediaplayer met Kodi de receiver niet herkende als zijnde eentje die dts-hd en true-hd aan kon, ook een Denon 4520. Met de audio out settings op de mediaplayer zitten spelen en uiteindelijk reboot met de receiver aan hielp hierbij
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub