hallo,
Dit is mijn 1e post op dit forum. Mocht ik wat verkeerd doen hoor ik dat graag!
Ik ben zo'n 1 jaar geleden begonnen met een HT set van Onkyo. HTS3800. Stelt niet veel voor. Met een passief subwoofertje en 5 klein satteliet speaker.
Begon toch na verloop van tijd te jeuken om wat groter en beter spul op de kop te tikken.
Hierop besloten om 2x klipsch r15m te kopen. Érg blij mee. Daarop heb ik de r25c van klipsch gekocht. Heerlijk geluid wat uit de klipsch speakers komt.
Vriend van mij had zijn speakers geupgrade, daarop volgde de volgende upgrade vanuit mijn kant doordat hij ze aan mij wilde verkopen. De Boston Acoustics a250. Geen top of the notch natuurlijk, maar volstaat voor mij. Krijg kippenvel op de kont af en toe.
Nu is mijn volgende setup
2x Boston Acoustics a250 (F/L)
2x Klipsch r15m (surr)
1x Klipsch R25c (center)
2x Jamo (fh l/r)
1x Jamo 200 sub (Nieuwe moet er binnenkort komen)
Denon x2400h receiver
Nu heb ik 2 weken geleden een nieuwe receiver gekocht.. De Denon x2400h. Geweldig geluid met Audyssey. En in direct mode is het helemaal geweldig.
Ik was benieuwd geraakt naar de Audyssey equalizer. Ik zat hierdoor een beetje te kijken wat hij nu daadwerkelijk doet. Het verschil tussen reference & flat is mij helder.
Máár ik zag dat audyssey heel veel bij regelt bij 80-100hz. Is het zo dat audyssey die freqeuncies naar beneden zet zodat het klinkt zoals audessey wil?
Juist met op stereo mis ik de wat lagere tonen. Bij direct/pure direct heb ik de lage tonen weer terug. Ik snap dat de FL speakers dan op LARGE gezet worden zodat alles door de FL speakers gaat zonder de sub.
Ik snap dat het oude subwoofertje niet geweldig lage tonen produceert. Maar waarom word het juist bij de FL zo naar beneden gedraait door audyssey?
PS de center speaker probeer ik te verkopen via MP. Zodat er ruimte komt voor een center speaker uit dezelfde serie van de bostons ivm klank. Ook dacht ik aan de Klipsch rsw12 sub. Enige suggesties zijn natuurlijk hartelijk welkom..
Het gaat om een slaapkamer. +/- 4x4. Is weliswaar een toekomstige aankoop, voor straks in mijn eigen huis!
(Misschien update naar een r26/28f van Klipsch) Geweldig geluid vind ik dat.