@RalphH , de foto die je ziet is eigenlijk niet echt meer relevant haha.. Dit was toen ik nog aan het kloten was met Audyssey. Daar heb ik al afscheid van genomen.. Wat er precies misgaat met Audyssey zal ik niet weten. Weet wel dat die in zowel in het hoog en laag veel te veel corrigeert..
Ah, ok.
Ja EQapo is een leuk programmatje.
Vind zelf ook dat Audyssey niet bevordelijk is voor het hoog en middengebied, het wordt te strak getrokken en gaat dan plat klinken naar mijn idee. Daarnaast wordt er inderdaad geboost wat er meetbaar op de luisterplek niet is. Zie je bij jou goed in het +10kHz gedeelte. En in het laag heb je boven de 50Hz ook gewoon een piek van 15dB die gecorrigeerd wordt.
Dus dat doet ie gewoon zoals opgedragen naar mijn idee. Ik vind het daarom wel wat te kort door de bocht om te stellen dat Audyssey het niet goed doet, of ik zie/lees wat over het hoofd, dat is niet ondenkbaar

Ben geen fanboy ofzo, maar voor een basis EQ is het volgens mij zo slecht nog niet, zeker voor surround opstelling waarbij alle speakers gecorrigeerd worden, is het best een prima oplossing, vooral nu de app er is.
Daarnaast blijft geluid natuurlijk een smaakkwestie, je heb nu ook een housecurve in je EQ geprogrammeerd. De 1 vind die boost in het laag fijn, de ander wil het graag wat vlakker hebben. Ik ben ook wel voor wat stevig laag overigens hoor

.
Fijn overigens dat je nu al een heel eind tevreden bent.
En het hele bereik corrigeren zul je moeten proberen, kijken wat het wordt. Je zou moeten weten hoe de speaker fabriek af, in een meetopstelling (dode kamer ofzo) meet, en die curve volgen. Ga je in iedergeval naar de weergave toe zoals de fabrikant m bedoeld heeft.