Vervangen van Magnat 380

Started by Rob-, October 20, 2018, 22:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob-

Beste,
Ik heb al jaren(denk 15) een Magnat Omega 380. Helaas begint deze een beetje raar te doen.
Nu ik me helemaal niet meer verdiept heb de laatste jaren in subs en dergelijke, hoop ik wat goed advies te kunnen krijgen voor een eventuele vervanger.
Ik gebruik mijn sub alleen voor films. Staat in een Setup van Kef speakers. De Q5 front Q3 rear.
Wat is een beetje een gelijkwaardige sub.

Alvast bedankt voor het advies

gr

Rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

i2Paq

#1
Wat is "raar" en is hier niet aan te doen?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rob-

Hij ratelt. Een soort ruis. Weet niet zo goed hoe sit te omschrijven.
Soms klapt ie ook. De ruis houd dan een 10 tal seconden aan en dan is het weg.
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

jossie

Als je 'm niet te groot vindt en het geld niet over de plinten klotst kan ik 'm wel reviseren voor je.

Een nieuwe is na 15 jaar natuurlijk ook leuk...

Maar... de sub afmetingen van tegenwoordig vereisen een veelvoud aan vermogen van de 380, je zal een serieuze sub moeten kiezen om niet achteruit te gaan.
Omni !


Rob-

Revisie is een optie. Ligt een beetje aan de kosten.  Zag dat de nieuwe magnat 380 maar 600€ kost. Das goedkoper dan degene die ik nu 15 jaar gelden gekocht heb. Qua specs lijkt deze hetzelfde




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Rob-

Update

Ik heb me subwoofer laten reviseren door Jossie (Stage Shop Jos Peters).
Deze heeft mij een voorstel gedaan, waar ik op in ben gegaan. Subwoofer versterker en volume opgestuurd. Laten reviseren en weer terug gekregen na een week.
Ben er zeer gelukkig mee, subwoofer speelt weer als nieuw. Scheelt me een hoop geld, en ondanks dat de sub al 15 jaar oud is, maar er nog als nieuw uitziet, speelt ie weer als nieuw.

Thanks Jos voor de goede service

Gr

Rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

jossie

Lijkt wel Sinterklaas.

Bedankt voor de veer Rob... de komende jaren zullen bepalen of ik 'm verdien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !