Home Cinema happening 2018

Started by home@the movies, September 21, 2018, 21:34:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Communicator

Vandaag ook goed en uitgebreid alles bekeken. Komend vanaf een BenQ 7700 720p projector was uiteraard alles wat er stond beter....  ;D Wilde vooral het EUR 2.500-3.000 segment bekijken (dus Optoma 61/65 en Epson 7400/9400). De laatste twee stonden naast elkaar maar helaas niet met zelfde beeldmateriaal, beiden erg goed beeld, eigenlijk al niets op aan te merken. Maar ja, dan staat er links van de 9400 een Sony 270 en dáárnaast weer een Sony 870, dus ruim de tijd genomen om verschillen te zien (met 'Lucy' als content)....En ik (en met mij nog een paar andere bezoekers) zie het ECHT niet....Wel kleine nuance verschillen in kleur, de Sony's iets meer rood -waardoor gezichten wat levendiger zijn-, de Epson iets blauwer/koeler. Maar zeker geen EUR 20/m waard... :colgate: Gelukkig voor mij zie ik het dus niet, scheelt een hoop centjes. Ook de trillende lijnen bij bijvoorbeeld gebouwen bij een snelle pan hier niet gezien, was op de Epson 9300 echt duidelijk aanwezig (wel met andere film).

Jammer dat ik geen direct vergelijk kon maken met de Optoma's. Vond het beeld van beide 'iets aparts' hebben. Vooral beeld op de (ik denk) 65 (waar spiderman speelde) niet fijn om naar te kijken.

En als toetje nog een stuk Mad Max gekeken op de JVC NX9....Tsja......'Shut up and take my money!!!' Erg mooi beeld, je werd er echt ingezogen....De soundstage van de Klipsch speakers speelde daarbij ook een grote rol natuurlijk....Mooie kers op de taart!!!

@Cinedream-crew: Dank voor het organiseren en de kans om uitgebreid te snuffelen! Gaat me helaas wel veel geld kosten.... ;)

scoc

Ik vond die Optoma 65 boven persoonlijk ook zwak. Veel ruis in het beeld, onscherp en echt veel last van regenboog.

Vreemd was dat ik op de Optoma 51 beneden veel minder last had van het regenboog effect en ik deze scherper vond. Zal toch iets met instellingen te maken hebben.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ppeter

Ik heb bewust de Optoma toestellen niet vermeld, omdat ik daar persoonlijk niets mee heb en helaas problemen heb met het regenboog effect.

En persoonlijk geef ik liever iets meer uit voor de Epson.
Want heb je een (beperkt) budget van 2500-3000€, dan zijn de Epsons mooie beamers met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij kijken ondertussen al een tijdje en 1060 uur naar de TW9300, en hebben zeker geen spijt van de aankoop en genieten nog steeds ten volle van deze geweldige beamer.

Dus voor de liefhebbers en potentiële kopers met een kleiner budget, kan ik zeker de TW9400 met zijn verlaagde prijs en extra 10% korting zeker aanbevelen!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Nico111

Zo wat heb ik gister weer genoten van al dat moois. Echt perfect om de verschillende beamers op grote schaal te vergelijken.
Ik was met mijn vrouw twee jaar geleden ook geweest en wat ons meteen opviel is dat er toen veel duidelijker verschil tussen de verschillende beamers te zien was.

Maar samengevat.
Als met DLP valt voor ons niet te beoordelen. Ik vind het erg onrustig aan mijn ogen, maar mijn vrouw kon bij sommige er geen seconde naar kijken.
JVC N5 vonden wij het mooiste beeld geven (NX9 niet meegerekend) en deze was dan ook nog veel goedkoper dan de twee Sony's die er naast stonden.
Epson blijven erge mooie beamers als je dit vergelijkt met de prijzen die je voor de JVC's en Sony's betaald.

De NX9 was gewoon fantastisch. Dit laat echt zien dat het nog steeds beter wordt op projectie gebied.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

home@the movies

Hi iedereen,

Jullie waren weer massaal aanwezig het voorbije weekend en dat doet ons zoals steeds enorm veel plezier. Vanwege het ganse Cinedream team onze oprechte dank voor jullie bezoek.

We hadden, al zeg ik het zelf  ;), weer een mooie line up van leuke speeltjes onder één dak staan. Ik heb even geteld en tot mijn verbazing stonden er in totaal zomaar eventjes 20 projectoren opgesteld :crazy: :crazy:
De JVC's waren, niet geheel onverwacht, de projectoren die het meest over de tong gingen, nu nog even wachten op de N7 en zien wat voor extra er daar nog uit te persen valt.
Ik wil bij deze ook weer al onze merken en hun respectievelijke vertegenwoordigers bedanken voor hun zeer gewaardeerde medewerking, zonder hen is dit event ook niet mogelijk.

Van zodra onze demo units up and running zijn zullen we zeer zeker nog even een mini shoot out doen tussen de verschillende JVC's.
Hou dus de event pagina's zeker in de gaten want met dit soort shoot outs beperken we de plaatsen per sessie om iedereen de kans te geven op een uitgebreide demo.

Gr
Werner

rugal2

Tja, beter laat dan nooit. Het gebeurd bijna nooit dat je zoveel moois onder een dak, in een rustige setting op deze manier kunt vergelijken.
Daarom kwamen mijn vrouw en ik ook dit jaar (vorig jaar voor het eerst) graag op bezoek op de home cinema happening van 2018.
Mooi om te zien was dat de JVC N5 zeker gewaagd was aan duurdere de Sony VPL VW570.
De Nieuwe laser van Sony was zeker mooi, maar zoals meerdere al schreven niet zoveel mooiers voor dat enorme prijsverschil, vergeleken
met de JVC N5, Sony VPL VW570 en zeker niet met de JVC NX9.
De JVC NX9 had ik dit jaar al op de IFA gezien in een demo opstelling gemaakt door niemand minder dan Cinemike himself.
Alhoewel ik de presentatie (+/- 15 minuten) van de vertegenwoordiger van JVC daar (uiteraard in het Duits) niet zo geweldig vond, maakte de projector
toen al een zeer mooie indruk. Daar werd toen dezelfde JVC Demo (met een Oppo speler) getoond als op deze Home Cinema Happening.
Ik vond het beeld nu zelfs nog mooier. Dus wellicht is er nog iets aan de firmware van de NX9 veranderd of lag het wellicht aan de Panasonic/Pioneer speler
die nu gebruikt werd of wellicht aan een betere afstelling?
Ik moet bekennen dat JVC mij dit jaar enorm heeft verrast met hun native 4K projectoren lineup en dit komt mede door het plaatje wat ik
nu van de N5 versus de VPL VW570 heb gezien
Ik ben zeker benieuwd naar de shootout die Cinedream wenst te gaan organiseren voor de nieuwe JVC projectoren.

Mijn vrouw en ik bedanken Werner en al zijn collega's van Cinedream dan ook graag voor een wederom geslaagde Home Cinema Happening  :clapping:

reza

Zijn de prijs winnaars al bekend :popcorn:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Nico111

Wat konden we ook alweer winnen. Ik heb mijn briefje meteen ingevuld zonder te kijken :-)
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

luuk123456

Quote from: Nico111 on November 16, 2018, 22:25:03
Wat konden we ook alweer winnen. Ik heb mijn briefje meteen ingevuld zonder te kijken :-)
Een NX9 als ik het goed heb begrepen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ccpl

#135
Was vooral afgezakt om eens de speakers te beluisteren, en ja, daar is dit niet ideaal, maar geeft je toch een idee....

Klipsch: blijven vooral in het lagere reeksen verschrikkelijk 'schetteren' in het hoog... vallen dus af. Jammer genoeg heb ik de RF7III niet kunnen op volume beluisteren, noch met muziek... misschien heeft iemand hier wat advies ?
Paradigm: dit was toch wel een revelatie voor me... leuk klinkend, betaalbaar... zeker kandidaat
SVS: vond die echt iet slecht klinken, vooral in combo met een sub

Qua projectoren, wederom wat ik al de voorbije jaren dat ik de beurs heb bezocht heb ondervonden:
- Barco: underwhelming
- Sony: leuk
- Epson: leuk, maar dan vooral qua prijs
- Optoma: REGENBOGEN, man man man
- JC: winnaar.... wauw die nieuwe N5....

Ow, en ook niet iets bijgeleerd over Son et Vidéo....

home@the movies

Quote from: reza on November 16, 2018, 20:39:09
Zijn de prijs winnaars al bekend :popcorn:

Bij deze;

Hierbij de winnaars van de HCH 2018:

UHD Bluray disk:
Laurent Lefebure
Pettersson Christophe
Recil Dam
De Rijer Martin
Karin Portier

Sony UHD Player:
Boone Jurgen

Gr
Werner

Teejoo


riwi

Quote from: home@the movies on November 18, 2018, 21:11:15
Hierbij de winnaars van de HCH 2018:

UHD Bluray disk:
Recil Dam

Reza, dat ben jij toch? Of was het een ver familie lid? Mazzelpik :)  :coffee: :pompom:

reza

Volgens mij ben ik het indd :thumbs-up:
Kom maar op met die UHD spelert :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on November 18, 2018, 22:59:57
Volgens mij ben ik het indd :thumbs-up:
Kom maar op met die UHD spelert :D

Mail je even voor de afhandeling van je nieuwe speelgoedje  ;D ;D

reza

Ik zou graag willen maar volgens mij ben ik het niet..
Het lijkt er wel een beetje op maar het is echt Reza..Dam :D
Misschien dat jullie het fout hebben overgenomen, maar straks zit er ergens een Recil Dam te huilen omdat ik zijn schijf krijg :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on November 20, 2018, 19:07:04
Ik zou graag willen maar volgens mij ben ik het niet..
Het lijkt er wel een beetje op maar het is echt Reza..Dam :D
Misschien dat jullie het fout hebben overgenomen, maar straks zit er ergens een Recil Dam te huilen omdat ik zijn schijf krijg :D

Mijn collega heeft de gegevens met volledige naam en adres dus ik kijk het even na, ik heb wel de woonplaats van de winnaar maar die heb ik bewust niet gepost op het forum.

reza

Ik stuur je een pm. Als je postbus leeg is.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Ok, ik ga jullie eerst al verwittigen dat de toon van dit bericht bijzonder wrang gaat klinken, maar genoeg is genoeg en voor mij is de grens van waarop ik nog een aantal zaken kan relativeren nu bereikt.

Waar gaat het over?

Wel de afgelopen maanden, weken en nu als hoogtepunt de afgelopen dagen worden een hele hoop van onze klanten en bezoekers van de Home Cinema Happening schaamteloos gecontacteerd door andere collega dealers en forum sponsors, zowel van dit als van het Vlaamse HT forum(niet één maar meerdere) Deze collega's lezen oa. hier en op het Vlaamse HT forum wie er op de HCH is langs geweest en waarin ze interesse hebben. Vervolgens worden er mails gestuurd met de melding dat ze gerust ook even contact mogen opnemen met hen voor een demo en/of prijsopgave. Indien er op die mail met interesse gereageerd wordt dan volgt er vaak een tel. contact met de klant waar er prijsvoorstellen worden gedaan die vaak te gek zijn om los te lopen, enkel om ons schaakmat te zetten.
Uiteraard worden die zaken niet op papier gezet maar vaak mondeling via tel besproken, natuurlijk met de melding "vertel dit niet verder".
Gelukkig hebben we ook nog een trouwe schare aan klanten die dit een even verwerpelijke praktijk vinden en ons hiervan op de hoogte brengen.
Er zijn zelfs dealers die de HCH bezoeken en onder ONS dak, met ONZE bezoekers en ONZE klanten lekker staan te kletsen en uiteraard gaat dat niet over het weer.
Wij werken keihard om ieder jaar weer een unieke beleving te geven aan onze bezoekers en klanten, niet alleen tijdens de HCH maar ook het hele jaar door met events, shoot outs, en interessante workshops, allemaal met hart en ziel en ik mag ook gerust zeggen met heel veel passie.
Dat er EERLIJKE concurrentie is, dat juich ik toe, meer nog dat houd ons scherp om altijd weer ons uiterste best te doen om innovatief uit de hoek te komen.
Maar dat collega's schaamteloos misbruik maken van onze inspanningen en gewoon willen verdienen op onze rug, wel dat ben ik nu dus 200% beu.

Ieder jaar doen we een actie tijdens de HCH, iedereen mag navraag doen bij de desbetreffende merken, deze acties zijn altijd eerst in onderling overleg met hen en met duidelijke afspraken, Zowel Sony, JVC en wij als Cinedream doen ieder jaar een inspanning om de bezoekers van de HCH iets extra te gunnen.
Wij worden met argusogen bekeken als het over prijzen en kortingen gaat en bij de minste misstap op de vingers getikt,  blijkbaar gelden diezelfde regels niet als je het op een andere manier doet.

Ik kan nog veel langer doorgaan omdat het me zo bijzonder hoog zit, ik vermoed echter dat er nu al door bovenstaande een hoop gedoe zal ontstaan wat weer voor een hoop stress en frustraties gaat zorgen bij mij maar ik heb het er voor over.
Ik ga mij niet in een slachtoffer rol drukken, niemand is heiliger dan de Paus, ook ik niet maar ik ben nu wel voor het eerst in heel veel jaren gedegouteerd en diep geraakt.
Iedereen mag dit nemen voor wat het waard is, positief of negatief het maakt mij op dit moment eigenlijk even geen zier meer uit.

Aan iedereen die het wel goed meent en ons een warm hart toedraagt, dank daarvoor.

Teejoo

#146
Hallo Werner,

Ik heb zitten twijfelen of ik wel een reactie wilde plaatsen om dit topic niet om te buigen naar een ander onderwerp, maar geef er toch een.

Een deels herkenbaar verhaal. Onderling vergelijken en uitonderhandelen is natuurlijk van alle tijden, en is in de tijd van forums en internet alleen maar toegenomen. Vind ik persoonlijk ook nog niet zo'n probleem omdat het je als koper een idee geeft wat er mogelijk is.  Maar...het feit dat er dealers zijn die de HCH bezoeken en daar klanten proberen te werven is natuurlijk verre van integer.. Ik begrijp je boosheid!

Echter, uiteindelijk ligt het er natuurlijk aan hoe je daar in beide gevallen als koper mee omgaat! Persoonlijk kijk ik altijd naar het product, of zelfs naar de combinatie van producten om te bepalen waar ik iets koop.

Bij eenvoudige producten waarbij service of kennis geen invloed heeft kijk ik waar ik de dingen goedkoop, maar wel betrouwbaar kan kopen. Bij mij geldt dat bijvoorbeeld voor een blu-ray speler etc.

Bij producten zoals een nieuwe processor of projector heb ik wel behoefte aan de kennis van de leverancier om ook het maximale uit dat product te halen, ondanks dat ik zelf al geen onervaren iemand ben. Daar koop je tenslotte zo'n top of de range product voor!

En dan kom je op het punt waar je niet meer het onderste uit de kan moet willen, maar een faire prijs in combinatie met de bijbehorende service! Ik kies dan heel bewust voor een leverancier waar ik het beste gevoel bij heb. Voor audioproducten is dat bij mij de afgelopen jaren Beter Beeld en Geluid geweest.

Voor een nieuwe projector heb ik juist door de Home Cinema Happening bewust voor jullie gekozen. Ik kende je nog niet, maar de uiterst professionele manier waarop het event is georganiseerd en vooral jouw antwoorden op onze vragen tijdens het evenement getuigen van een enorme meerwaarde bij de aanschaf van een projector. Het sprak me erg aan en dan gun je ook iemand iets. Deze indruk werd in onze latere mailwisseling alleen maar versterkt.

Natuurlijk hoort daar altijd (zoals eerder gezegd) een faire prijs bij. En die is gewoon dik in orde bij jullie, zeker als je kijkt wat je ervoor krijgt. 

En als het dan over integriteit gaat: Ik was eigenlijk in de race voor de een stuk duurdere VW760, maar je verkoopt me uiteindelijk met argumenten een veel goedkopere N7. Dat zegt denk ik genoeg..

donaldk

#147
HCH is toch ook een door fabrikanten/importeurs/merken en distributeurs ondersteunde show waar zij staan, of is dat niet meer zo? Dat dan hun klanten komen kijken...

Grote kans dat bezoekers eerder iets bij die verkopers hebben gekocht, anders kent men elkaars gezicht niet en raak je niet makkelijk in gesprek. Dus 'hun' klanten die voor jou te winnen zijn.

Die andere actie is inderdaad niet netjes [understatement]. Ongehoorde prijzen dus 30/40-50% of de MSRP? in plaats van 10-20%. Dan is het ze nogal wat waard om je te ondermijnen. Een teken van je succes;-).

Zij worden niet op de vingers getikt, omdat jij niet bij het minste gerigste bij Pasveer of andere hoge JVC-er aan de telefoon hangt om een ander te verraden klagen. En zij komen allemaal in actie. Je bent te lief voor deze wereld (it takes one to know one).

Ik ken je alleen van het forum, een enkel mailtje en een paar (zeer) korte kennismakingen op ISE, maar je staat overal hoogaangeschreven en je kennis en kunde, buiten kijf. Teejoo heeft een goed punt, dozenschuiven of service.

Maar leuk is het niet en ik zou ook pissig worden.

Edliver

Werner

Ik ken jullie al enkele jaren,en na elke beurs ben Ik tevreden naar huis gegaan,tevreden over wat Ik gezien heb en over de vakkennis die jullie hebben over al het materiaal !
Dit jaar is mijn materiaal +/-10 jaar oud en aan vervanging toe
Mijn bestelling bij jullie is lopende,Blu ray speler + projector.
Al waren jullie prijzen iets duurder ( wat NIET is ) dan kocht Ik nog bij jullie alleen al vanwege jullie vakkennis.
Kopen bij een dozenschuiver komt altijd verkeerd uit.
Dat jullie service,kennis en vertrouwen geven,hebben jullie door de jaren bewezen.
Ik kan enkel maar hopen dat jullie dit nog vele jaren kunnen/zullen verder doen.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Bas Akkerman

#149
Ik heb dit dus gewoon compleet gemist. "Gelukkig" kon ik ook niet ivm fysieke dingetjes.

Dank jullie wel voor de verhalen. Vorig jaar vond ik de Sony 760 erg mooi en zelfs iets om voor te sparen. Naar ik nu begrijp heeft ie meer dan concurrentie gekregen van de JVC NX9. Toch maar eens afstappen van mijn vooroordeel (te felle kleuren en te diep zwart) over de JVC's dus.

Jammer om je toevoeging te lezen, Werner. Doe je zo je best, gaan anderen met jouw inzet aan de haal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten