Home Cinema happening 2018

Started by home@the movies, September 21, 2018, 21:34:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ik schud altijd met mijn hoofd om rainbow te zien dus dat is eigenlijk al overdreven dus ik denk inderdaad dat ik er wat minder gevoelig voor ben.
Eigenlijk had ik voor 24k€ ook wel een 3 chipper verwacht maar kennelijk zijn mijn verwachtingen wat te hoog  :D

Teejoo

@Knelt: het geluid van de JVC was niet hoger qua frequentie, juist wat lager waardoor het minder opviel.

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 10, 2018, 17:49:28
@Knelt: het geluid van de JVC was niet hoger qua frequentie, juist wat lager waardoor het minder opviel.
Ok bedankt, aangepast  :)

riwi

#103
Werner, Luc, Peter en collega's : zeer bedankt voor wederom een geslaagd evenement.

Mooi opgesteld alle projectoren. De licht inval/weerkaatsing was nog weer iets beter geregeld dan vorig jaar door de met doek beklede tussenwandjes.

De N5 was iets dynamischer dan de VW570 vond ik. Het schaduwdetail van de vw570 was beter. Maar de N5 gaf meer licht (zelfs met het iris op -4)

De VW270 was wat aan de platte kant kwa beeld. Beetje saai vergeleken met de projectoren die ernaast stonden (vw870, vw570, N5). Kan ook wat liggen dat er meer lichtinval van buiten was bij de vw270.

De TW9400 van Epson zag er ook goed uit. Ik kan niet zeggen of er tov de TW9300 veel beterd was maar het zag er prima uit.

De VW870 kwam niet geheel tot zijn recht, maar je kon wel zien dat deze toch wel wat beter was dan de VW570. Ik denk inderdaad dat je dat met een 3 meter doek of nog groter, meer/beter gaat zien.

De NX9 met de JVC demo (8k materiaal op 4k gemastered) met e-shift naar 8k gebracht door de JVC was zeer indrukwekkend. Prachtige scherpte en waanzinnige kleuren. Super mooi.

Ik was van plan nog een jaar door te kijken met mijn projector, maar daar moet een nieuwe lamp in. Helaas was Luc vergeten die mee te nemen, maar dat moet dan met de post maar verstuurd worden.

Teejoo

Werner, nog even een vraag: jij gaf toen ik samen met Riwi en Kjelt bij de JVC's en Sony's stond te kijken dat de promotie dit jaar bestond uit een gratis optische kabel èn extra nieuwe lamp naast de korting. Stond blijkbaar op de voucher die ik nog niet gelezen had..

Dat heb ik nu wel gedaan maar ik zie alleen de fiber kabel staan. Klopt dat van die lamp dan wel?

Teejoo

Quote from: riwi on November 10, 2018, 18:46:10
De VW870 kwam niet geheel tot zijn recht, maar je kon wel zien dat deze toch wel wat beter was dan de VW570. Ik denk inderdaad dat je dat met een 3 meter doek of nog groter, meer/beter gaat zien.

Ik denk dat je het naast een groter formaat vooral goed zou zien in een badcave. Eigenlijk hadden ze deze in de ruimte bij de N9 moeten plaatsen, en dan hier de VW760.

Ik blijf laser wel het rustigste beeld geven.

Kjelt

Die lamp staat bij de product leaflet dus de projector prijslijst  ;)

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 10, 2018, 19:22:16
Die lamp staat bij de product leaflet dus de projector prijslijst  ;)
Ik zie het!

Teejoo

Eigenlijk best irritant dat ze zo aan elkaar gewaagd zijn. Nou weten we nog niet wat we willen 😊

Kjelt

Gewoon de betaalbaarste pakken en volgend jaar verder kijken   :D

scoc

#110
Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen. Ik vond het verschil tussen de JVC N5 en de Sony VW570 redelijk duidelijk in het voordeel van de JVC. Ik zie niet waarom mensen de Sony zouden scherper vinden want ik zie het niet. De JVC was scherper, had een stuk meer diepte in het beeld en er bleef meer licht over, ook zwart was beter. Motion was op de Sony iets beter. In het algemeen vond ik het beeld van de Sony VW570 en ook de 270 gewoon vlak en soft. Ik weet dat een aantal dit preferen wegens de meer analoge look maar niet alles uit het verleden is beter ;)

Ik persoonlijk zou zels met een fictief budget van 8000€ niet voor de Sony VW570 gaan als je weet wat de JVC N5 doet voor 6000€ en het verschil op zak steken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

N1v3K

Einde van de middag ook nog even geweest.
Uiteraard ging mijn aandacht ook voornamelijk uit naar de nieuwe JVC. Mijn conclusie is dat ze flinke slagen hebben gemaakt, maar nog steeds vond ik de Sony het mooiste plaatje geven...
De ruis is een heel stuk minder, maar nog steeds niet zo clean als de Sony. De analoge filmlook is verbeterd, maar nog steeds niet zo rustig en "soft" als de Sony. Het zwart is wat dieper, maar met minder details als de Sony. Dat gezegd hebbende, is het niet een geheel eerlijk vergelijk, want eigenlijk moet de N5 vergeleken worden met de VW270. De VW570 was beter, maar geen 2000 euro beter ;)
Bovendien heeft de JVC meer pop...

Overigens heb ik ook de VW270 naast de VW870 bekeken en sja... Ik zag het prijsverschil van €20.000,-(!) er niet aan af.  :ohmy:
Misschien dat die laatste niet tot zijn recht kwam in de ruimte, maar het kon me niet echt bekoren.

Verder een paar keer gekeken naar de Barco op het megascherm. Hoewel LoA er indrukwekkend uitzag, kan ik maar niet wennen aan DLP. Zelfs in de prijscategorie van de Barco zie ik continu het RGB.

In de ruimte met de Anthem nog even leuk gebabbeld over de Anthems, ARC vs Dirac etc... :)

Dan de NX9... In 1 woord.. Woow!
Heb verschillende segmenten van Mad Max gezien en dat was al genieten. Maar die demo-filmpjes van JVC zelf... Oh man. Mooiste wat ik ooit heb gezien op het gebied van projectie  8)

Al met al... Hoewel ik fervent liefhebber ben van de Sony's vind ik dat JVC hier een flinke sprong heeft gemaakt en dat Sony het heeft laten liggen...
Werner, Luc en consorten... Bedankt voor de organisatie en de mogelijkheid om toch weer een hoop leuk speelgoed bij elkaar te mogen aanschouwen.

Genoeg stof tot nadenken....  ::)

The Luggage

Staat er ook een x7900 opgesteld om te kunnen vergelijken met de vorige generatie van JVC?

schedel

T+A | REL | Denon | JVC

donaldk

@Kjelt. 5500 lumens ongecalibreert is dus de M versie, dus niet bedoeld voor Batcave Theaters, maar voor Mediarooms, ookwel Multi-use rooms. Voor de T versie geeft de specsheet geen lumens op. De F80-4K7 versie doet zelfs 7000 lumens, weliswaar center lumens, maar toch en het scheelt maar 100:1 in native on-off.

Ik vond de Barco residential presentatie afgelopen ISE tegenvallen, je zag weinig van het beeld. Contrast blijft bij dit soort projectoren beperkt (ANSI is heel netjes, maar met de kleine chips ook niet superhoog, zoals 900+ van de grote machines), on-off is bij dit soort 1-chippers altijd 1200-1300:1, of je moet er zoals Christie destijds met de HS 6 een electronic shutter control opzetten die bij 100% de lasers uitzet en een nieuwe spec. sheet uitbrengen. Het kan wel met DLP. Christie heeft nu een pre-production unit getoond die is gemeten op 21 miljoen:1 on-off en 1035 ANSI, dan heb je het over een tweede lichtmodulatie stap.

- WHITE LEVEL = 440 NITS
- BLACK LEVEL = 0.00002 NITS

Prijzen nog onbekend, maar als ze zelfs in the Big Boys fora al gaan klagen dat een Xenon versie maar de helft zou kosten, dan weet je genoeg. Dik in de '6 figures', grotendeels afhankelijk van hoeveel laser modules.

gunny

Hoi,

Was er een direct vergelijk tussen de panasonic UB9000 en pioneer LX500/800?
Ben in de running voor een van beide maar zou ze graag eens vergelijken opdezelfde projector?
projector is nog een JVC RS400 (en ja ik weet dat deze er niet meer bij staat.) :laugh:

Grtz. Gunny
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

Kjelt

Quote from: gunny on November 11, 2018, 00:28:28
Was er een direct vergelijk tussen de panasonic UB9000 en pioneer LX500/800?
Nee niet gezien.

Sjaak_Banaan

Wij zijn wat later in de middag ook naar de HCH geweest.
Het was wederom een leuke en leerzame ervaring.

We zijn vrijwel direct naar de NX9 gelopen, waar op dat moment een demo-disc speelde... poeh... wat een beeld! Dit hadden we nog nooit zo mooi gezien met een projector.
Waarschijnlijk leek het zwart ook nog net wat zwarter omdat wij net van buiten af kwamen en ogen nog moeste wennen, want na een poosje zitten kon ik de balken onder en boven in beeld wel zien zitten, maar ondanks dat was het echt awesome! :D
Daarna werd Mad Max gestart, die hebben we thuis al diverse keren gezien op onze projector, maar dit oogde toch echt wel scherper en contrastrijker.
Mijn vriendin merkte ook al op meer details/texturen te zien, dus morgen nog eens kijken of we hier thuis echt iets missen. :P

Daarna bij Epson, Sony en JVC gekeken.
De TW-7400 vonden we niet zo spannend, die oogde wat flets, maar v.a. de 9400 vonden wij zoals verwacht alles eigenlijk wel mooi en konden we moeilijk de verschillen zien.
Voor ons is het dan ook duidelijk dat wij niet zo'n dure projector hoeven om toch lekker te kijken.
Helaas stond de X7900 er niet naast, die had ik nog wel graag gezien, maar dat doen we dan maar een andere keer. :P

De Optomo's zijn we eigenlijk direct voorbij gelopen, ik zag alle kleuren van de regenboog daar waar ik dat niet hoorde te zien.
Vooral wanneer mijn ogen naar de ondertitels werden getrokken en daarna weer naar de film was het echt goed zichtbaar en voor ons beiden zwaar irritant.

Boven heb ik een korte uitleg gehad over de roomcorrectie van Anthem, dat was wel interessant want ik kende dat merk amper.
Het was misschien nog wel leuk om zo'n roomcorrection bij de NX9 te demonstreren, want daar galmde het nog best wel met die Klipschen.

De Barco Medea was eigenlijk de enige dlp waar het regenboogeffect fors minder zichtbaar was, daar hebben we ook best lang naar Wonder Woman gekeken (geen straf... hmmm).  :D
Daar zaten we ook echt in de film, dat keek wel lekker op zo'n mega groot scherm.

Achter het doek stond nog een Epson TW9400 met HDR optimalisatie aan en uit.
Daar kon je goed de verschillen zien tussen aan en uit, veel meer details. :)

Op het eind hebben buiten nog iets gegeten en een biertje besteld, waarna we nog kort met Werner gesproken hebben over de zichtbare zwarte balken.
Elders hadden wij namelijk gelezen dat die niet meer zichtbaar zouden zijn bij de nieuwe JVCs, maar daar was Werner (en wij ook) het niet mee eens, ze zijn altijd zichtbaar.
Masking zou voor ons een oplossing kunnen zijn, hij heeft wat tips gegeven om met dun mdf en plakvelours aan de slag te gaan of te experimentren met scuba stof van de Kwantum.
Goede tips waar we zeker iets mee gaan doen. :)

We hadden het wel een beetje met Werner te doen, hij kreeg zichtbaar pap in de beentjes. :P

TIP: Voor hen die morgen gaan, stop even bij de slijterij daar vlakbij, daar kun je veel beter inkopen doen dan hier in Nederland:


JAMMY!  :bigsmile:


Bedankt mannen!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

home@the movies

Quote from: gunny on November 11, 2018, 00:28:28
Hoi,

Was er een direct vergelijk tussen de panasonic UB9000 en pioneer LX500/800?
Ben in de running voor een van beide maar zou ze graag eens vergelijken opdezelfde projector?
projector is nog een JVC RS400 (en ja ik weet dat deze er niet meer bij staat.) :laugh:

Grtz. Gunny

De Pana en de Pioneer staan beide opgesteld in de ruimte waar de NX9 in demo staat.

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 11, 2018, 09:06:43
De Pana en de Pioneer staan beide opgesteld in de ruimte waar de NX9 in demo staat.
Idd! Gisteren had de Panasonic overigens wel problemen met de Passenger UHD. Hele beeld liep in de soep. Even checken dus die disc Werner of Luc!
Ik hoop tenminste dat het aan de disc lag..

Teejoo

Quote from: scoc on November 10, 2018, 20:34:14
Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen. Ik vond het verschil tussen de JVC N5 en de Sony VW570 redelijk duidelijk in het voordeel van de JVC. Ik zie niet waarom mensen de Sony zouden scherper vinden want ik zie het niet. De JVC was scherper, had een stuk meer diepte in het beeld en er bleef meer licht over, ook zwart was beter. Motion was op de Sony iets beter. In het algemeen vond ik het beeld van de Sony VW570 en ook de 270 gewoon vlak en soft. Ik weet dat een aantal dit preferen wegens de meer analoge look maar niet alles uit het verleden is beter ;)

Ik persoonlijk zou zels met een fictief budget van 8000€ niet voor de Sony VW570 gaan als je weet wat de JVC N5 doet voor 6000€ en het verschil op zak steken.
Volgens mij vonden we de JVC allemaal wel iets scherper, daar gaat de discussie volgens mij niet zozeer over. Die gaat vooral over het zwart en de overall look. En dan komt ook wat voorkeur im de hoek kijken.

Kjelt

Wat me opviel in de ochtend is dat de JVC iets te fel afgesteld stond tov de Sony. Werner heeft dat later gecorrigeerd. Dat is belangrijk dat beide projectoren op dezelfde lichthoeveelheid afgesteld staan om goed en eerlijk te kunnen vergelijken.

ppeter

Naar jaarlijkse traditie, gisteren ook even langs geweest om te kijken/vergelijken naar de nieuwe spullen.

Gestart bij de Epsons TW7400/9400, vertrouwd beeld en zag geen verschil met onze TW9300.
Dan de vergelijking met de Sony VW270 en die was ook mooi en net iets scherper, maar is dan ook bijna dubbel de prijs. Toen kwam ik uit bij de Sony VW570 en JVC N5, na een paar minuutjes vergelijken was mijn keuze snel gemaakt. De JVC N5 was voor mij de winnaar en had een mooi scherp en diepte in het beeld met mooi zwart, maar vooral ook meer licht tov de Sony.(was ook de mening van forumlid scoc)

Toen even naar de JVC NX9 8K-e-shift met een demo van JVC en wist ik even niet wat ik zag?
Wat een WAANZINNIG beeld, dit had ik nog nooit gezien!
Dynamisch, diepte, scherpte en diep zwart, de kleuren spatten van het scherm!
In één woord awesome!

Mijn conclusie, je kan vandaag geen verkeerde keuze meer maken. Al de beamers zijn toppers met elk hun eigenschappen en prijs. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur en het geld dat je wil spenderen, voor de rest is het gewoon bij elk toestel genieten.

Bedankt Werner, Luc en Peter voor deze wederom schitterende happening!
Met de huidige evolutie, staan jullie de komende jaren nog voor een mooie uitdaging! ;D
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

#123
Ook ik was van de :pompom:

Mijn mede compan wilde bij de n9 beginnen en dat was gelijk de doodsteek voor de rest..
Wat een machine is dat zeg! Er hangt een stevig prijskaartje aan, maar in vergelijk met de andere hele dure machines is dit voor mij wel de absolute winnaar. Ik vond de Barco mooi spelen met een oude film, maar met Dunkirk en Spiderman homecomming vond ik de kleuren heel raar ogen? Ik vond het er zelfs niet uit zien..
Werner is heel slim geweest om de N5 en de 270 niet naast elkaar neer te zetten omdat dan geen mens meer de 270 koopt. Die vond ik echt heel erg tegenvallen, donker, wased out kleuren, nee niet mijn ding. De N5 van JVC, tja...
Wat een machine is dat zeg. Super scherp, zeer diep zwart oogt echt heel mooi. Als mijn portemonnee gevuld was had ik deze gelijk besteld. De andere Sony,s waren mooi maar ook een stuk duurder dan de instapper van JVC.
Ik heb helemaal niks met Epson omdat ik ze gewoon weg nooit mooi vond, een bepaalde look die mij nooit wist te overtuigen, tot gisteren.
Ik vond de 7400 mooi en de 9400 nog mooier, shapo voor Epson! Er wordt bijna door niemand iets geschreven over Optoma dus laat ik dat dan wel doen. Voordat ik de 5900 van JVC kocht wilde ik de Optoma UHD 51 kopen, op aanraden van het HT JVC fanclub groepje waartoe ik behoor :D heb ik dit dus gelaten. Ook was het heel moeilijk om de UHD 51 ergens te bekijken maar gisteren stond hij dus opgesteld. Ik denk dat ik zeker een half uur heerlijk heb gezeten in de luxe lounche stoelen. Ik heb werkelijk waar mijn ogen uitgekeken van verbazing naar wat dit apparaatje neerzette! Het beeld spat letterlijk van het scherm en het is rete scherp!
Oké de zwartwaarde is minder maar dit stoort mij absoluut niks omdat je andere zaken daarvoor terug krijgt. Tijdens het spelen van de UHD schijf van Passengers ging er volgens mij iets niet helemaal goed, de kleuren klopte niet meer. Terwijl dit machintje hier juist heel goed in zou moeten zijn.
Voor mij is de Optoma de winnaar van het HCH wat je voor je centjes terug krijgt is de uhd 51 denk ik onverslaanbaar!  Werner en consulten bedankt voor de gastvrijheid en de service die jullie leveren.

Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tweaky

Samen met de vriendin ook zaterdagochtend geweest en vonden het mooi om te zien wat een vooruitgang inmiddels is gemaakt met projectie. Zelf nog steeds tevreden met een JVC950 maar 4k begint toch wel te trekken nu.  :D
Vond de Sony VW570 erg mooi maar de JVC N5 was naar mijn mening bijna gelijkwaardig, enkel stond deze in de ochtend wat lichter afgesteld waardoor wij toch de Sony iets mooier vonden qua kleur. Maar lees hier ook dat dit nog is bijgesteld.
De JVC NX9. Ja, wat moet je daar van zeggen. In een woord geweldig. Even goed doorsparen :clapping:
Nog een bedankje naar Werner, Luc en Peter voor het organiseren van deze geweldige mogelijkheid om alles te kunnen vergelijken. Dit is echt top.

Ron