Home Cinema happening 2018

Started by home@the movies, September 21, 2018, 21:34:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Quote from: Teejoo on November  6, 2018, 21:22:23
Dat is dan wel flink balen! Ik kwam primair voor het verschil tussen de 7 en vw760 😟

Me too... ik wou ook komen voor de N7, jammer
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on November  7, 2018, 18:02:31
Me too... ik wou ook komen voor de N7, jammer
Ik denk wel dat de nieuwe 'look' van de JVC's ook wel blijkt uit de 5 en 9.

denoontje

Quote from: Sjaak_Banaan on November  7, 2018, 12:52:30
De x7900 in het rijtje zou ik wel leuk vinden, daar heb ik eerder een aanbieding van gekregen, maar daar ben ik (nog) niet op ingegaan.
Ik ben benieuwd of ik de verschillen kan zien.
Nog altijd niet zo'n ervaren kijker, dat merkte ik voorgaande jaren ook al, dan moet ik echt goed zoeken naar onderlinge verschillen.  :tongue2:
Vaak wordt het na toelichting wel iets duidelijker.

gevaarlijk :-)

Communicator

Kan ik mijn kids (7 en 10) meenemen? Als er ergens een kinderfilm draait zijn ze uren zoet, maar zou het vervelend vinden als er alleen maar 'volwassen' films zijn en ze zich snel gaan vervelen, papa wil lekker rustig rondkijken.... ;)

Teejoo

Quote from: Communicator on November  8, 2018, 08:13:04
Kan ik mijn kids (7 en 10) meenemen? Als er ergens een kinderfilm draait zijn ze uren zoet, maar zou het vervelend vinden als er alleen maar 'volwassen' films zijn en ze zich snel gaan vervelen, papa wil lekker rustig rondkijken.... ;)
Vooral niet meenemen dus... ::)

Kjelt


Communicator


Robin7

Zijn er toevallig spelers voorradig om te kopen?  ;D moest ik overtuigd zijn van de Panasonic (9000/9004)...

activ

Wat gaat er eigenlijk aan audio staan?, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

ccpl


Teejoo

Ik zwengel mijn stalen ros morgenochtend rond 9 uur aan in Maastricht, en vertrek dan richting Antwerpen. Heb er zin in!

home@the movies

De laatste rechte lijn naar de eindspurt is ingezet, al een kleine sneak preview van wat jullie kunnen verwachten.

home@the movies

En nog wat

home@the movies

En nog

home@the movies

Omdat we goed bezig zijn, nog wat

Teejoo

Ziet er top uit Werner!

Is dat de pioneer UHD speler onder de JVC? Heeft pioneer inmiddels ook al de nieuwe firmware met een vergelijkbare Panasonic Optimizer?

reza

Bedankt, schilt weer een rit...
  :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Voor wie er toch om één of andere reden niet bij kan zijn, zowel op Zaterdag als op Zondag om 11h30 live stream op de Cinedream Facebook. Een gesprek met Chris Mullins van Sony op Zaterdag, en een gesprek met Yano Tadashi van JVC op Zondag.


activ


ppeter

Na de lunch ook eens gaan kijken se.
Tot straks!  :colgate:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

#95
Zojuist vertrokken van een zeer geslaagd evenement! Complimenten aan Werner &co. Van Werner interessante input gekregen mbt tot de te maken keuzes. Wat minstens zo leuk was, was de aanwezigheid van de heren van Sony en een vriendelijke mijnheer van JVC die een goede uitleg konden geven m.b.t. hun projectoren qua techniek en features. De JVC mijnheer heeft me beloofd dat ze in november nog uitgeleverd gaan worden, dus daar houden we hem aan  :D

Verder nog wat forumgenoten ontmoet, en wat opviel was dat er ook de nodige anonieme 'reaguurders' rond bleken te lopen. Dus wel van het HTForum, maar zonder naam  ::). Er blijken dus nog veel meer HT-nerds rond te lopen dan gedacht!

Ik ging voor de JVC N7 en de Sony VW760. Dat je JVC er niet zou zijn was bekend, de VW760 was er echter ook niet. Dat was dus wel jammer. Gelukkig stonden de JVC N5, N9 en de nieuwe Sony's er wel!

Daardoor konden we wel toch heel goed vergelijken tussen Sony en JVC. We vonden de N5 en VW570 erg aan elkaar gewaagd! Het verschilde ook een beetje per scene. De JVC leek iets scherper, iets harder qua look. Maar het verschil is veel kleiner dan met de vorige serie. Ik zag ook geen ruis meer, wat bij de vorige generatie mij erg stoorde.

Zwart is bij beide projectoren erg goed. Na de verhalen hier op het forum hadden we veel meer verwacht van de JVC. Soms leek de Sony iets zwarter, bij andere scenes de JVC. Deze verschillen ga je alleen zien in een badcave. Wel loopt de JVC dicht in het zwart, waar je bij Sony nog zaken kunt zien. De kleuren van de N5 waren een tikje feller.

Ik vind wel nog steeds de Sony lasers de meeste rust hebben. Ik blijf dat erg mooi vinden van laser.

Conclusie: De N5 kan zich in elk geval al meten met de veel duurdere Sony, wat al erg knap is. Overall zou ik nu kiezen voor de N5 tussen die 2 omdat JVC erin is geslaagd het beeld analoger te maken zoals de Sony, maar wel met meer 'pop'.

Ik wacht echter op de N7 aangezien ik verwacht dat deze qua contrast en door het kleurfilter qua look best wel eens in de buurt van de N9 kan komen. Die zag er top uit met een erg mooie scherpte, wat ongetwijfeld aan de lens ligt.

Eindconclusie: welke projector je ook kiest, er zijn geen verliezers meer! De grote verschillen van de afgelopen jaren zijn er niet meer.

Nu terug naar Maastricht met genoeg om over na te denken 😊

Kerre

Bij bovenstaand verhaal kan ik me aansluiten. Ik ben vanmorgen ook ff naar Antwerpen gereden om het e.e.a te bekijken.

Persoonlijk voornamelijk om een atmos opstelling te horen en te kijken naar de verschillende technieken achter de projectoren. Aangezien ik hier totaal nog geen ervaringen mee had.

Mooi om de verschillen te kunnen vergelijken. Persoonlijk ben ik er nu achter gekomen dat de dlp projectoren niet voor mij geschikt zijn, voornamelijk door het regenboog effect. (Zoiets moet je toch ervaren voordat überhaupt iets wilt kopen). Ik vermoed dat ik met een 4K e-shift of full HD al uit de voeten zou kunnen. Liefst natuurlijk een 4K native laser, maarja die €€€s.... :sarcasm:

Met betrekking tot atmos opstellingen, waren er niet heel veel. Dus daar heb ik nu nog niet veel van kunnen horen. Alhoewel de KVC nx9 8k e-shift projector met 7.3.4 Klipsch setup waanzinnig mooi was om te horen en te zien.

Grote chapeau voor de organisatie voor de mooie opstellingen. Al met al zeer leerzaam voor een onervaren projector kijkert ;).
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Kjelt

#97
Zojuist terug gekomen van de HCH dag.
Het was weer geweldig georganiseerd met vele projectoren om direct te vergelijken een voorbeeld voor andere dealers.

Waar ik me vandaag voornamelijk op geconcentreerd heb was JVC vs Sony, sorry de overige merk projectoren heb ik overgeslagen op een Barco Medea na ;)
En met name heb ik gefocussed op de JVC DLA-N5 in vergelijking met de Sony VW-570.
Waarom de VW-570 en niet de VW-270?
Het antwoord is omdat deze twee projectoren naast elkaar opgesteld stonden, de 270 stond veel verder weg en daar was ook meer ambient licht.
Waarom de N5 en niet de N7 vs de 570? De N7 stond niet opgesteld, deze was niet beschikbaar.

Vooraf een belangrijke opmerking, alhoewel de organisatoren hun best hadden gedaan de opstellingen zo goed mogelijk
te verduisteren (doek op plafond, donker plafond en zijpanelen en zwarte vloerbedekking, was er toch sprake van enig
weerkaatsend licht van het plafond. Het was zeker geen woonkamer met witte muren maar ook zeker geen echte batcave.
De waarnemingen kunnen dus bij gebruik van een witte woonkamer of echte batcave afwijken.

Even de technische details vooraf op een rijtje:
Wat opvalt is het verschil in native contrast en in prijs.

                JVC DLA-N5     Sony VW-570
               |              |            |
Brightness    |  1800 lm     |   1800 lm  |
Contrast Nat. |  40000:1     | 300000:1   |
Contrast Dyn. | 400000:1     |     ?      |
Adv. prijs €  |   6000       |   8000     |


De eerste film die ik heb gezien was Lucy in 4k met HDR en wat meteen opviel is dat beide projectoren behoorlijk aan elkaar zijn gewaagd.
Het is echt geen dag en nacht verschil tussen deze twee, gezien het prijsverschil opvallend te noemen.

Zwart: bij beide projectoren was het zwart echt zwart maar de balken onderaan het beeld zeer donkergrijs, praktisch gelijk bij beide projectoren, de Sony wint het nipt.
Het is echt niet zo dat de JVC balken gelijk zijn aan het zwarte velours, wellicht als je hem anders calibreert maar zelfs bij de Nx9 waren de balken niet
perfect zwart dus eerlijk gezegd geloof ik hier niet zo in. Maar daar hebben we scherm masking voor :)

Wat wel opviel bij de scene van Morgan Freeman aan de telefoon met de bruine muur achter hem (zie plaatje) dat de muur egaal zeer donkerbruin was bij de JVC,
terwijl er bij de Sony nog strepen zichtbaar waren. De Sony heeft dus meer detail in het zwart maar je moet wel technisch kijken, als je gewoon film kijkt valt het niet op,
kijk je bij normale (niet donkere) scenes is er weinig tot geen verschil zichtbaar.

De JVC aan de andere kant oogt iets dynamischer, had wat meer pop in beeld ook weer afhankelijk van de scenes, de Sony kon goed mee komen.
Ansi contrast was vreemd, ik kijk meestal naar de ondertiteling omdat die vrij fel wit is en dan viel het op dat in de HDR stand de Sony duidelijk feller witte letters had dan de JVC,
echter bij een bluray was dit omgedraaid. Dit kan ik niet verklaren maar het is ook hier weer geen dag en nacht verschil en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik zonder te weten naar welke projector ik zou kijken het verschil tussen deze twee projectoren statistisch goed zou kiezen, het wordt meer gokken.

De JVC maakte bij HDR (high lamp) iets meer geluid dan de Sony maar en dit vertelde de aanwezige JVC representative, hebben ze de frequentie van het geluid verandert, hoger lager gemaakt , zodat mensen er minder last van hebben.
Dus qua dB's zou het gelijk zijn met de vorige generatie maar op een andere frequentie gebracht.
Wat deze representative ook vertelde wat ik niet wist is dat de HDMI sync (die overigens nu slechts +/- 2 seconde trager was dan de Sony) afhangt van de beeldinformatie, te weten resolutie en frequentie.

Motionflow, daar is de Sony nog iets beter wat opviel bij een flyby scene van het Atari gebouw bij Bladerunner2049, daar veegde de JVC ietsjes terwijl de Sony strak bleef.
Moeilijk om scenes te vinden als de film draait, daar zouden we eigenlijk speciale testscenes op los willen laten echter daar leent de HCH zich niet echt voor.
In ieder geval vond ik het verschil niet echt storend, dus ja de Sony is nog iets beter maar de JVC is stukken beter dan enkele jaren geleden.

Persoonlijke conclusie: ik denk dat je met beide projectoren dik tevreden zult zijn.
Ik vind de JVC gezien zijn zachte prijs meer "bang for the buck" geven, de onrust in het beeld dat bij de vorige generatie X projectoren met e-shift mij persoonlijk wel eens stoorde is verdwenen.
De N5 is praktisch gelijkwaardig aan de 570 wat ik een knappe prestatie vind voor die prijs.
Voor sommige personen die bv zeer kritisch zijn tov motion flow artifacts zou dat een reden voor een voorkeur voor de Sony kunnen zijn, wil je iets meer pop zou je voor de JVC kunnen kiezen.
Verder zou ik beide projectoren nog eens in een absolute batcave willen zien, wellicht dat de JVC qua zwart dan beter uit de verf komt maar dat kon ik vandaag niet constateren,
sterker nog er waren zelfs HT forum leden die door reviews vooraf licht teleurgesteld waren.
Zelf ga ik waarschijnlijk de N5 bestellen, was mijn budget flink hoger geweest had ik waarschijnlijk toch voor de 570 gekozen of misschien de N7 die helaas vandaag ontbrak.


JVC DLA-NX9 en de Sony VW-870
Tja hier kan ik kort over zijn, de JVC DLA-NX9 stond in een batcave op een 3 meter scherm geprojecteerd terwijl de Sony VW-870 naast de 270 in een boot stond met een 2 meter scherm.
De Sony kwam zo totaal niet tot zijn recht zeker niet gezien zijn prijs. De laser stond op 20% en dat gaf net zoveel licht als de 570 dus daar zit een enorm stuk potentie dat er nu niet uit kwam.
Ik weet nog verleden jaar dat de VW-760 die toen op het 3 meter scherm stond heel veel indruk op mij heeft gemaakt met zijn diepte en contrast.
De 870 die bijna twee keer zo duur is, was vergelijkbaar qua beeld met de 570 dus daar klopt iets niet, ik denk wil je deze laser projector recht doen dat je hem zelf een keer apart wilt bekijken in een batcave.
Ik ga dan nu ook niet roepen dat deze projector met dezelfde lens als de 5000 van 50k€ vergelijkbaar is met de 570 want dat is gewoon niet waar, dat ik weinig verschil kon zien (iets rustiger beeld en wat meer diepte) is vind ik echt aan de opstelling te wijten.

De NX9 was fantastisch scherp, had een zeer mooie 3D look van het 2D beeld. Zeker met de JVC demo disk was het zo'n beetje het mooiste beeld dat ik gezien heb op een projector.
Ik blijf het jammer vinden dat ze voor dat bedrag er geen laser in hebben gestopt vanwege een nog hoger dynamisch contrast maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben gehad.

Dan nog de Barco Medea, deze heeft 5500lm, 600;1 ansi contrast en een DLP engine.
Deze stond op een 5m breed audiodoorlatend doek geprojecteerd met een 4k remaster van Lawrence of Arabia.
Ik vind dit enorm moeilijk te beoordelen.
Ten eerste is het een 5m scherm dus lijkt het allemaal niet super veel licht maar de oppervlakte is dus bijna 4x die van dat andere scherm dus valt niet te vergelijken.
Het beeld was gestoken scherp met felle kleuren, ik zag geen rainbow en zo'n groot scherm trekt je helemaal in de film.
Dus erg mooie demo, een Barco prijskaartje van 24k€ is nog niet eens zo schokkend vergeleken met de Sony 870 en JVC N9 of Z1 alleen geschikt voor de gelukkige bezitter van een zeer groot hometheater en bijbehorend budget.

Werner en collega's weer hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en het immense werk wat verzet is om de liefhebber op dit event te trakteren!  :pompom:


activ

Quote from: Teejoo on November 10, 2018, 13:48:54

Verder nog wat forumgenoten ontmoet, en wat opviel was dat er ook de nodige anonieme 'reaguurders' rond bleken te lopen. Dus wel van het HTForum, maar zonder naam  ::). Er blijken dus nog veel meer HT-nerds rond te lopen dan gedacht!

Oei ze hebben mij door.

Ja, ik was er ook. Wist niet dat het de bedoeling was een tag op te doen o.i.d.
Vond het leuk om de beamers naast elkaar te kunnen zien. Misschien zeg ik nu iets heel raars, maar met het beperkte stukje wat ik gezien heb vond ik in de bescheidenere prijsklasse Epson echt verrassend leuk geld geven.
Audio had iets meer uitgediept mogen worden om het nog leuker te maken. Wel een demo gehad van een zeer behulpzame meneer van Anthem.

Bedank organisatie, was leuk en smaakt naar meer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Kerre

#99
 ^^

@Kjelt, wel geinig dat jij geen Regenboog effect zag bij de barco medea, want zelfs daar had ik er last van. Gelukkig wel stukken minder dan bij de optoma's. Daar zag ik het iedere keer als ik met mijn ogen/hoofd draaide tov het scherm. Maar misschien ben ik er dan extra gevoelig voor >:(

Inderdaad een zeer verhelderende en uitgebreide uitleg gehad van de meneer van Anthem. Tevens een mooi gesprek gehad met de meneer van Dali.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel