Home Cinema happening 2018

Started by home@the movies, September 21, 2018, 21:34:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Teejoo on September 28, 2018, 14:45:20
Nou, ik hou niet zo van de drukte bij dit soort evenementen. Maar wilde ook al zaterdagochtend gaan, dus dat komt goed uit. Vorig jaar was ik er in de middag, en toen zag ik Riwi ook rondrennen.

Ik probeer meestal samen met wat andere ht forummers te gaan, meer voor de gezelligheid.
Kwa drukte valt het wel mee vond ik. Er is bij ieder scherm genoeg plek. En als een demo ruimte vol is dan wacht ik wel even.
Maargoed ik trek er dan meestal meerdere uren voor uit.
Als je alles in 1 uurtje wil zien, dan kan dat lastig zijn als het wat drukker is.

Volgens mij was het later in de middag rustiger vorig jaar. En bij opening om 10:00 ook.

williams

Ook ik kijk er weer naar uit ,en met name naar de nieuwe jvc 's
Weet nog niet of ik zaterdag of zondag gaat .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Ik wil even iets aan jullie voorleggen ivm de opstelling van bepaalde projectoren op ons event.

In principe dacht ik, net als altijd de 3 Sony's en de nieuwe JVC's weer netjes langs elkaar te plaatsen. Er zijn echter wat twijfels om eventueel de X9, die toch een beetje een buitenbeentje is, eventueel afzonderlijk in de grote ruimte te plaatsen.
We zouden dan de N5, N7 en de X7900 naast elkaar kunnen plaatsen, mooi vergelijk tussen de laatste generatie E-Shift en de nieuwe 4k toestellen.
Het gaat dan wel wat lastiger worden om de verschillen tussen de N9 en X7 1 op 1 te kunnen beoordelen.

Wat denken jullie? er valt uiteraard voor beide opstellingen iets te zeggen maar de N9 komt volgens mij dan wel weer beter tot zijn recht op een wat groter scherm in de grote Home Cinema ruimte.

Graag jullie meningen jongens.


activ

Weet niet wat mijn mening hierin waard is, maar mij lijkt het fijn om de verschillende opties met e shift en de verschillende met echt 4k te kunnen vergelijken. Zodat je dus ook echt vergelijkbare dingen aan het vergelijken bent.
Dan de x9 in een gescheiden ruimte lijkt mij prima.

scoc

De NX9 is zo'n andere prijsklasse dat hier gaan vergelijken met een N5 of N7 minder aan de orde is. Mensen die dat geld willen investeren in een projector 18K gaan niet vergelijken met een toestel van 6 of 8k :)

Dus ja het lijkt me idd beter om een Epson (9400) en 2/3 Sony (270/570/760) en 3 Jvc's naast elkaar de hebben (X7900/N5/N7).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Ik vind ook dat de NX9 in een andere prijs categorie valt.
Het is moeilijk voor te stellen dat iemand die voor het budget van een N7 komt kijken even meer dan het dubbele uit gaat geven voor de NX9.
Het lijkt me daarom logischer om de NX9 met de 760 en 870 te vergelijken.

riwi

Lijkt mij ook prima die NX9 in de grotere ruimte.

Blijft de vw760 eigenlijk naast de nieuwe vw870 in het assortiment? Of vervangt de 870 de 760?

Kjelt

#32
Quote from: riwi on October  1, 2018, 15:26:55
Blijft de vw760 eigenlijk naast de nieuwe vw870 in het assortiment? Of vervangt de 870 de 760?
Blijft in het assortiment AFAIK, hij is dan ook 10k€ goedkoper dan de 870 (wat een bedragen he .......)

N1v3K

#33
Nou Werner.
Tot dusver redelijk unaniem dat de topmodellen in een andere categorie vallen en in de afzonderlijke ruimte mogen/moeten.
Inclusief ikzelf dus  ;)

Homethx

Om even advocaat van de duivel te spelen zou het ook eens leuk zijn om native 4K te zien tov 8K e-shift.

riwi

Quote from: Homethx on October  1, 2018, 16:40:25
Om even advocaat van de duivel te spelen zou het ook eens leuk zijn om native 4K te zien tov 8K e-shift.

Ik denk dat je op de NX9 gewoon de e-shift uit kan zetten. Dus dan kan je met 1 projector vergelijken tussen native 4k en e-shift 8k met 4k bronmateriaal :)

Robin7

Ik vind het idee eigenlijk niet slecht om een 'ouder' type (7900) rechtstreeks te kunnen vergelijken met de nieuwe modellen :)
Gaan jullie trouwens ook weer de kortingsbonnen uitdelen zoals vorige jaren? :)

Teejoo

Quote from: scoc on October  1, 2018, 14:06:18
De NX9 is zo'n andere prijsklasse dat hier gaan vergelijken met een N5 of N7 minder aan de orde is. Mensen die dat geld willen investeren in een projector 18K gaan niet vergelijken met een toestel van 6 of 8k :)

Dus ja het lijkt me idd beter om een Epson (9400) en 2/3 Sony (270/570/760) en 3 Jvc's naast elkaar de hebben (X7900/N5/N7).
Zeker de Sony 760 niet vergeten naast de JVC's te zetten  :)

Communicator

Is dit gewoon 'soete inval' (dus iedereen mag/kan komen zonder van te voren aan te melden). Qua opstelling: Is het niet mogelijk om 'direct competitors' naast elkaar te zien?

ppeter

Voor mij zou het ook heel interessant zijn om de 'betaalbare' modellen Epson TW9400/Sony/JVC te vergelijken.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Homethx

Op een Frans HT forum hebben ze de NX9 en N5 naast elkaar gezet en vergeleken op een scherm van 4,5m. Ze waren echt wel te spreken over de prestaties van de N5. De 9 is natuurlijk superieur maar zit ook in een andere prijsklasse. Op een stilstaand beeld was toch ook wel duidelijk het verschil te zien tussen 8K en 4K. Kan ook aan de betere lens van de NX9 liggen.

home@the movies

Quote from: Communicator on October  1, 2018, 17:34:10
Is dit gewoon 'soete inval' (dus iedereen mag/kan komen zonder van te voren aan te melden). Qua opstelling: Is het niet mogelijk om 'direct competitors' naast elkaar te zien?

Iedereen is welkom gedurende de hele dag, zowel op Zaterdag als op Zondag, geen aanmelding nodig.
De direct competitors staan allemaal naast elkaar op exact hetzelfde soort scherm en met hetzelfde bronmateriaal.


home@the movies

Ok, het is dus duidelijk. we zetten de N9 in de afzonderlijke grote demo ruimte en de JVC's, Sonys' en Epson netjes op een rijtje naast elkaar.

Dank voor jullie input, nu ga ik eerst een filmpje kijken op de N9, niets calibratie gewoon uit de doos, heb geen tijd om vandaag te meten en ik wil gewoon even kijken en kwijlen, en wel NUUUUUUUUU  :P :P :P :P :P :P

vik

Benieuwd hoe de film is geweest  :coffee:

Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 19:57:38
Ok, het is dus duidelijk. we zetten de N9 in de afzonderlijke grote demo ruimte en de JVC's, Sonys' en Epson netjes op een rijtje naast elkaar.

Dank voor jullie input, nu ga ik eerst een filmpje kijken op de N9, niets calibratie gewoon uit de doos, heb geen tijd om vandaag te meten en ik wil gewoon even kijken en kwijlen, en wel NUUUUUUUUU  :P :P :P :P :P :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Communicator

Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 19:54:27
Iedereen is welkom gedurende de hele dag, zowel op Zaterdag als op Zondag, geen aanmelding nodig.
De direct competitors staan allemaal naast elkaar op exact hetzelfde soort scherm en met hetzelfde bronmateriaal.
Nice! Geblokt in de agenda.

home@the movies


donaldk

Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 13:43:06
Ik wil even iets aan jullie voorleggen ivm de opstelling van bepaalde projectoren op ons event.

In principe dacht ik, net als altijd de 3 Sony's en de nieuwe JVC's weer netjes langs elkaar te plaatsen. Er zijn echter wat twijfels om eventueel de X9, die toch een beetje een buitenbeentje is, eventueel afzonderlijk in de grote ruimte te plaatsen.
We zouden dan de N5, N7 en de X7900 naast elkaar kunnen plaatsen, mooi vergelijk tussen de laatste generatie E-Shift en de nieuwe 4k toestellen.
Het gaat dan wel wat lastiger worden om de verschillen tussen de N9 en X7 1 op 1 te kunnen beoordelen.

Wat denken jullie? er valt uiteraard voor beide opstellingen iets te zeggen maar de N9 komt volgens mij dan wel weer beter tot zijn recht op een wat groter scherm in de grote Home Cinema ruimte.

Graag jullie meningen jongens.

Om het verschil in lens en de e-shift (geen 8K input!) te kunnen demonstreren zou een tweede N7 mooi zijn, maar ja ik kom toch nooit, zonder toepasselijk gemotoriseerd vervoer, dus wat heb ik in te brengen;-).

home@the movies

Linkje naar de speciale Home Cinema Happening website http://www.homecinemahappening.be


home@the movies

We tellen langzaam maar zeker af naar de Home Cinema Happening Editie 2018 waar we weer een heleboel nieuwigheden op jullie los zullen laten.
We hadden al aangekondigd om zowel op Zaterdag als Zondag een live stream te gaan doen vanop het event waarbij we telkens mensen van de verschillende merken te gast zullen hebben voor een gesprek.

Op dit moment kunnen we alvast meedelen Dat voor Sony Chris Mullins aanwezig zal zijn op zaterdag, Chris is de Product manager voor Digital Cinema en home Cinema.
Hij komt speciaal voor het event over vanuit de Uk om op onze, en eventueel ook jullie, vragen te antwoorden.

Voor JVC hebben we een Japanse sales engineer Mr Yano weten te strikken, hij zal normaal aanwezig zijn op Zondag om meer toelichting te geven over de JVC's.

We zijn op dit moment nog in onderhandeling met een zeer speciale gast die jullie zeker kennen  ;) maar dat is dus nog even afwachten.

In de loop van de komende dagen mogen jullie regelmatig wat extra nieuws verwachten, voor diegene die de datum nog niet hebben genoteerd, 10 en 11 November is D-day.

En voor iedereen die nog nooit is langs geweest op dit unieke event, nu is dus zeker het moment om even een bezoekje te brengen. Veel nieuwe en spannende zaken, allemaal netjes opgesteld onder één dak, leuke sfeer, gezellig babbeltje slaan over de hobby enz enz.

See you soon


Kjelt

Quote from: home@the movies on October 30, 2018, 05:41:58
We zijn op dit moment nog in onderhandeling met een zeer speciale gast die jullie zeker kennen  ;) maar dat is dus nog even afwachten.
Ja Shakira is wel leuk maar we komen voor de projectoren Werner  :D

Quotevoor diegene die de datum nog niet hebben genoteerd, 10 en 11 November is D-day.
Klopt mijn agenda weer niet, bij mij is 6 juni D-Day en 10 en 11 november HCH days, kan ik weer veranderen dan.

QuoteSee you soon
Zeker weten  :thumbs-up: