Kodi probleem .

Started by J.A.F._Doorhof, September 21, 2018, 13:52:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wie o wie.

Mimix nu9-h
Android 6
Kodi 7.16

Alles werkt goed behalve elke 10-20 seconden een hele korte audio dropout.

Dus updaten
Android 7.1
Kodi 17.6

Audio subliem
Video wil niet meer auto switchen
Sterker bij instellen op 24fps schokt de film enorm. Net of hij op halve snelheid loopt.
Bij 60fps lijkt alles goed te lopen en eigenlijk ook geen zichtbare videoissues.

Nadeel is natuurlijk dat ik wel op 24fps Will kunnen kijken.
Heb dus Kodi 18 geinstalleerd..... Exact hetzelfde. Hij weigert van 60fps af te gaan. Alleen dan speelt alles soepel.


Iemand een idee?
Kodi lijkt super. Maar om eerlijk te zijn is het wel een gedoe zo.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scoc

Kodi is even wat zoeken in de video output instellingen moet je instellen dat display het videoformaat van je media volgt (automatically set display refresh rate matching video). Er is ook een instelling in dat zelfde menu die net het omgekeerde doet en die moet je zeker niet hebben (want die zal dan alles spelen op 50 of 60p).

Voor de audio dropout kan je eens kijken naar de audio out instellingen en hier kan je best zeggen dat je receiver alle formaten incl. hd decoded en dan stuurt kodi bitstream uit.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Hanky Panky

Ik had dat geneuzel ook met series die een lage bitrate hadden, van die huizenverbouw shows.

Daar was het een kwestie van even experimenteren in de video settings. Hardware acceleratie op max en ik was van het geneuzel af.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

katwax

LibreELEC Kodi Krypton for AMLogic via SD-card al getest?
Wat ik lees op Kodi forum zouden vele issues die er zijn met Kodi op Android hierdoor verholpen zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Hanky Panky

Quote from: katwax on September 21, 2018, 15:49:22
LibreELEC Kodi Krypton for AMLogic via SD-card al getest?
Wat ik lees op Kodi forum zouden vele issues die er zijn met Kodi op Android hierdoor verholpen zijn.

Kodi op mijn Nvidia Shield TV's gaat als een malle
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Zal die libre eens bekijken

Van de videoinstellingen is bekend :)
Maar wat hier gebeurt is net alsof er gewoon helemaal niet geswitched word.

Ik ben een beetje bang dat het aan android ligt aangezien die het switchen zouden regelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Mijn videos settings
Adjust display refresh rate off
Sync playback to display off

Enable hq scalers 100%
Allow hardware acceleratie on
Dezelfde eronder ook aan
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

scoc

Quote from: Hanky Panky on September 22, 2018, 00:32:27
Mijn videos settings
Adjust display refresh rate off
Sync playback to display off

Enable hq scalers 100%
Allow hardware acceleratie on
Dezelfde eronder ook aan
Auto display refresh rate zou toch echt op moeten staan als je bvb wil dat 24p ook zo wordt afgespeeld.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 22, 2018, 00:02:32
Zal die libre eens bekijken

Van de videoinstellingen is bekend :)
Maar wat hier gebeurt is net alsof er gewoon helemaal niet geswitched word.

Ik ben een beetje bang dat het aan android ligt aangezien die het switchen zouden regelen.
Zal dan mischien wel Android zijn ... kijk eens naar een Vero 4k. Draait Kodi op OSMC, geen Android.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Hanky Panky

Quote from: scoc on September 22, 2018, 00:52:52
Auto display refresh rate zou toch echt op moeten staan als je bvb wil dat 24p ook zo wordt afgespeeld.

Stottervrij met deze instellingen
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kanariepiet

Quote from: Hanky Panky on September 22, 2018, 01:24:07
Stottervrij met deze instellingen

Maat wil niet zeggen dat het de juiste instellingen zijn  ;)
Op het Kodi forum en de wiki is er genoeg te vinden over de juiste instellingen.

@ J.A.F._Doorhof,

Je player zou voldoende in staat moeten zijn alles moeiteloos af te spelen, al een keer op het Kodi forum in het topic van je player gekeken naar de beste settings?

J.A.F._Doorhof

Geven allemaal aan dat je inderdaad auto refresh aan moet hebben. Is ook logisch.

Ik denk ook als HP checked waarop uitgestuurd word het de waarde is die in android ingesteld staat.

Op de fora is vooral duidelijk dat dit geen probleem vrije oplossing is. Erg veel audio issues maar heb mijn probleem er niet gezien. Maar de Android update was er ook maar net.

Ga zo die andere versie proberen en anders gaat de vten weer terug. Die was volledig probleem loos.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kanariepiet

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 22, 2018, 08:43:09
Geven allemaal aan dat je inderdaad auto refresh aan moet hebben. Is ook logisch.

Ik denk ook als HP checked waarop uitgestuurd word het de waarde is die in android ingesteld staat.

Op de fora is vooral duidelijk dat dit geen probleem vrije oplossing is. Erg veel audio issues maar heb mijn probleem er niet gezien. Maar de Android update was er ook maar net.

Ga zo die andere versie proberen en anders gaat de vten weer terug. Die was volledig probleem loos.

Mijn ervaring met Android is ook wel een beetje van er is altijd wel wat helaas.
Heb de afgelopen 2 jaar een stuk of 10 verschillende mediaplayers geprobeerd, maar nu al tijden super blij met een Apple tv 4k.

De Vten heb ik ook gehad, maar vond deze erg traag en de gui verouderd.

J.A.F._Doorhof

Vten terug gezet
Iemand anders mag er mee bezig
Gaat de verkoop in
Mooi ding maar heb er de tijd niet voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalP

Heb zelf een Nvidia Shield en ook een Vero 4k+
Beiden werken prima en out of the box zonder al te veel gedoe, aanraders ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono