Upgrade, waarheen leidt de weg?

Started by Geertidow, September 20, 2018, 17:07:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kees-O

#50
-

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: Kees-O on October 27, 2018, 16:48:29
Verbeter me als het anders is, zal ook best wel gedaan worden hier  ;), maar begreep dat veel commerciële muziek geoptimaliseerd wordt gemixt op weergave op radio en op mobiele apparatuur. Ook omdat de industrie eigenlijk de cd gebruikers al een beetje heeft afgeschreven.

Nieuwe cd van Paul mcCartney lijkt wel te zijn opgenomen met de loudnes knop op maximaal, alles dik aangezet en flink uitgestuurd. Blijft een lekker cd'tje maar in mijn idee doodzonde, had zoveel mooier kunnen klinken.

Kan goed kloppen. Het is wat er gebeurt. Nu heb ik weinig met Paul dus geen idee wat je dan hoort. Zit nu bv naar Sinead te luisteren, die besloten heeft om Moslima te worden, en daar hoor ik bv dat eerder genoemde na-ijlen. Niet de beste opname, maar a) een geweldige stem en b) een prachtige vrouw (toen ik 22 was) en c) geweldige muziek. Dat neem ik allemaal mee in wat ik hoor.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kees-O

#53
-


Tabcam

Quote from: Geertidow on October 22, 2018, 16:32:10
Onvoorstelbaar, ik heb net de standaard biwire plaatjes verwijderd en veranderd voor wat speaker kabel (ik ga nog echte jumpers maken), en diagonaal de speakerkabel zelf aangesloten, en het lijkt net alsof..... Het beter klinkt. Zal wel in mijn hoofd zitten maar toch...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Heb je uiteindelijk nog geprobeerd om de kabels weer gewoon asn te sluiten? Het veranderen kan op zichzelf al effect hebben zonder dat het diagonale aansluiten de verklaring is.

En heb je nog met de dsp gewerkt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Geertidow

Kabels heb ik zo gelaten. Dsp nog niet, ben aan het sparen voor niet audiofiele zaken [emoji50]

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub