Vraag van een onervaren schoteler

Started by tommo, March 23, 2016, 20:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommo

Ik ben sinds een aantal weken over op een schotel (Visiosat met hotbird, astra 1, 2 en 3 via een Vu+ solo) omdat de BBC het nodig vond om te bezuinigen zodat ik gaan Formule 1 meer kon kijken!!!! Dus deze jongen heeft een schotel op het dak (lees schoorsteen) gemonteerd. Ontvanger uitgezocht en laten voorinstalleren met Open PLI. Ik kan dus nu F1 kijken  ;).
Weliswaar geen HD (iemand Tips) maar het is iig een verbetering. Tot zover.

Mijn vraag is nu. Ik kan de BBC HD's niet ontvangen?!? deze zijn toch FTA als ik me niet vergis alleen als ik in de instellingen kijk zie ik dat de juiste transponder niet in ingesteld.
Kun je meerdere transponders tegelijk ontvangen? Hoe werkt dat? Ik ben bang dat als ik aan de setting ga klooien dat ik het verknoei!
En bij sommige kanalen is de EPG maar 2 regels, hoe kan ik de EPG van een week laden BV?

Gr Tom

Raphie

BBC HD kan je idd wel ontvangen, toch nog maar even wat bijstellen dan.
JBL PRX Power!

curl


snopper

hoe heb je de zenderlijsten in Openpli gezet? Gebruik je een kant en klare (bijv Henksat) settinglijst?
Vaak is het zo dat de tuner van de ontvanger niet precies op de frequentie komt en daardoor geen bild laat zien. Probeer eens via de plugins de settingslijst te de-installeren (rode knop in het plugin menu) en dan de ontvanger laten zoeken naar de frequenties. Kijk dan of je BBC HD kan ontvangen. Is dat het geval dan bestaan er editors om van de lijst weer een mooie gegroepeerde lijst te maken.
Mocht je zo geen BBC HD ontvangen kunnen, lijkt het me je dat de schotel niet zuiver is afgesteld.

Snopper

snopper

en heeft de onervaren schoteler al een oplossing gevonden?

Snopper

tommo

Nou, niet echt. Ik ben bang als ik een zenderlijst ga de-installeren dat ik ook setting verwijder waarvan ik dan niet meer weet hoe ik die terug moet zetten.
Ik heb de box daarom kant-en-klaar gekocht. De zenderlijst kan ik inmiddels wel aanpassen maar hier heb ik nog geen tijd ingestoken.

gr Tom

Quote from: snopper on April  5, 2016, 10:43:03
en heeft de onervaren schoteler al een oplossing gevonden?

Snopper

master30

Gewoon proberen, als het misgaat er staat zat op internet om het op te lossen.
Heb zelf een zgemma H2S sinds een maand met openATV, ik wist eerst ook niets, maar gewoon trial en error.
Waar ik eerst een hele dag over deed kan nu in een half uurtje.Sommige dingen zijn me nog onduidelijk, maar dat komt vanzelf.
Settings is maar paar minuten, als je gewoon kant en klare gebruikt van internet en niet zelf veel hebt veranderd.

Anders maak je eerst een complete backup op een usb stick en als je dan met updaten vastloopt, zet je gewoon de backup weer terug.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

snopper

Als je openpli hebt is het echt makkelijk gewoon proberen en met de juiste tools weer terugzetten  ... Een paar dingen moet je weten.

Als er een settingslijst (bijv henksat) is geimporteerd dann staat deze onder de plug-ins. Mocht je kennis deze hebben aangepast en geen back-up hebben, dan is er een risico dat als je een online update van je systeem doet naar de nieuwe versie dat dan de kanalenlijst met bouquets wordt overschreven. Hier kan je makkelijk een backup maken met : http://www.dreamset-editor.com/index.php Ik zou dan aanbevelen om onder plugins de settingslijst te de-installeren (menu plugins en rode knop). Deze de-installatie verwijdert NIET de kanalenlijst zoals deze erin staat. Met het programma Dreamset kan je echter een backup maken van je kanalenlijst en deze evt editeren en weer terugzetten.

Als je een softcam gebruikt, dan is het misschien handig om ook het tooltje DCC (dreambox Control Center - http://www.bernyr.de/) even binnen te halen. Hier neem je de versie 2.96 en dan kan je een FTP sessie met je softcam redden. deze staat in verschillende directories al naar gelang welke softcam gebruikt wordt. Raadpleeg hier even  :google: voor de juiste directory.
Uit eigen ervaring is ook het opzetten van networkshares iets moeilijker aangezien deze heel nauw luistert naar de configuratie.

Verder kan je dit met een beetje oefening inderdaad binnen 15-20 minuten helemaal rond krijgen en deze van scratch weer installeren

Snopper

Gerard 76

Je kunt via het download menu de plugin backupsuite installeren.
Hiermee maak je een 100% complete backup van je box.
Druk voor de tijd ff een usb stick in je box want daarop zal de backup worden gezet.
Dit duurt ongeveer 10 minuten.
Nu kun je naar hartelust knutselen

donaldk

Uhm, ik zie het nu pas, maar ol' timers waarschuwden altijd tegen bevestigen aan de schoorssteen. Die staan zo goed als los op het dak, dus dankzij het schoteltje waaiden ze er af. Ook boren en daarna de trekkrachten was een oorzaak van schade, dus op zijn minst de klassieke stalen spanbanden om de schoorsteen gebruiken ter bevestiging. Sorry op de moderne computervragen heb ik geen antwoord.

dinandus

Is er ook voor de VTi een hierboven genoemde zenderlijst van Henk Sat ergens beschikbaar?
Misschien gelijk de juiste link erbij zou mooi zijn.

master30

Quote from: dinandus on July 14, 2018, 23:31:00
Is er ook voor de VTi een hierboven genoemde zenderlijst van Henk Sat ergens beschikbaar?
Misschien gelijk de juiste link erbij zou mooi zijn.

Detransponder.nl
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Gerard 76

Henksat maakt al tijden geen lijsten meer.
Opde site van de transponder staan settings van Hans.
Deze hebben ook talloze webcams en streams vanover de hele wereld