Mordaunt Short Performance 6

Started by Cormijn, September 14, 2018, 01:24:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cormijn

Welke maat spikes gaan er onder de Mordaunt Short Performance 6?
Musical Fidelity A5.5 Amp.

Ralf67


Cormijn

Heeft even geduurd...maar inderdaad!

Musical Fidelity A5.5 Amp.

sonsan

Ik zag ze volgens mij staan op MP en ze waren zeer snel gereserveerd.....
Komen zelden voor, een bijzondere speaker. Ik heb nu ook alles van MS, de Mezzo serie (die veel van de Performance heeft, zoals de tweeters en de woofers) en heb wel eens met jalourse blikken gekeken naar de Performance.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Cormijn

Quote from: sonsan on September 15, 2018, 18:26:14
Ik zag ze volgens mij staan op MP en ze waren zeer snel gereserveerd.....
Komen zelden voor, een bijzondere speaker. Ik heb nu ook alles van MS, de Mezzo serie (die veel van de Performance heeft, zoals de tweeters en de woofers) en heb wel eens met jalourse blikken gekeken naar de Performance.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Ben er bekend mee....dit is de 3x dat ik ze heb...2x eerder verkocht en 2x spijt gehad. Zat al heel de tijd op het vinketouw.
Musical Fidelity A5.5 Amp.

Cormijn

#5
Mezzo 6 gehad en is ook een mooie speaker!
Musical Fidelity A5.5 Amp.

sonsan

Quote from: Cormijn on September 15, 2018, 18:42:51
Ben er bekend mee....dit is de 3x dat ik ze heb...2x eerder verkocht en 2x spijt gehad. Zat al heel de tijd op het vinketouw.
Als je deze al drie keer hebt gekocht moeten ze wel goed zijn....!
Kan je omschrijven hoe deze zich verhouden t.o.v. De Mezzo 6, waar ik overigens heel blij mee ben.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Cormijn

Quote from: sonsan on September 15, 2018, 19:55:31
Als je deze al drie keer hebt gekocht moeten ze wel goed zijn....!
Kan je omschrijven hoe deze zich verhouden t.o.v. De Mezzo 6, waar ik overigens heel blij mee ben.
Tsja de Mezzo 6 heeft heel veel kenmerken van de MS Per.6 maar de performance 6 doet het op alle fronten gewoon beter. 3D beeld is mooier, laag strakker, middengebied is echt kippenvel  en super realistisch, hoog is mooi zonder schel te worden.
Nogmaals de Mezzo 6 is een mooie speaker hoor! (Zelf gehad ooit op de gok gekocht bij correct) maar deze gaat een stuk verder met alles en elke cent waard bij 2e hands aanschaf!!
Musical Fidelity A5.5 Amp.

H&C Hifi

Ik heb ze ook allemaal gehad.

De Performance is toch wel even een klasse anders.
Wel vragen ze om echt stabiele / zware versterking om er echt lekker / diep laag uit te halen.

Performance heeft overigens niet dezelfde drivers (al lijkt het er veel op)

Zeer schoon klinkende luidsprekers met het hoog wat een beetje lijkt op een ribbon.