Upgraden Monitor audio Silver RX

Started by iRook, September 13, 2018, 22:43:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iRook

Op dit moment ben ik in het bezit van een set Monitor Audio RX speakers, inclusief een Denon AVR-3310 versterker.
Gezien het feit dat ik op 2 locaties in huis films kan bekijken heb ik de laatste tijd minder gebruik maak van 1 van de surround sets. Daarom wil ik overstappen naar een 2.1 setup op 1 locatie.
Het gaat om de benedenverdieping en de ruimte is ongeveer 5m diep en 3,5m breed, zie foto:


De speakerset bestaat uit:

  • 2x RX6
  • 2x RX1
  • 1x RX Centre

Ik gebruik hierbij een BK XXLS400 subwoofer, dus niet de originele sub van Monitor Audio

Door de jaren heen heb ik veel speakers beluisterd van verschillende merken, waarbij ik toch blijf steken bij Dynaudio. Ik heb de Audience 52 gehad (niet de SE versie)
Pas geleden heb ik de kans gehad om de Dynaudio Focus 160 te vergelijken met de MA RX2, MA RX1, B&W 685, B&W CDM1NT. De Focus 160 speelde bijna alle speakers totaal weg, behalve de CDM1NT. Deze klonken ook goed, maar net op een andere manier.

Op het moment dat ik de speakers over wilde nemen kon dit door omstandigheden niet doorgaan en daar heb ik nog steeds spijt van. >:(
Helaas zijn deze speakers al lang niet meer nieuw te koop en daarbij ook schaars op de 2e hands markt.
Heeft iemand ze toevallig te koop staan of ben je van plan te verkopen? Het liefst in het wit, maar andere kleuren mag ook

Wie heeft een soortgelijke overweging moeten maken en heeft ook ervaring met meerdere speakers?
Ik weet dat luisteren de beste remedie is, maar ik hoor ook graag of er speakers zijn waar ik nog niet aan heb gedacht.
Budget hangt af van verkoop van deze set, maar zal rond de 1200 euro liggen
Sharp TV, Win10 HTPC, Amp: Denon AVR-3310,  Front: MA RX6, Center: MA RX Centre, Rear: MA RX1, Sub: BK-Elec XXLS-400

iRook

De bedoeling is het om de AVR receiver ook te vervangen. Actieve speakers behoren hier ook tot de optie, maar dan zal er misschien wel wat aan het budget geschroefd moeten worden.
Sharp TV, Win10 HTPC, Amp: Denon AVR-3310,  Front: MA RX6, Center: MA RX Centre, Rear: MA RX1, Sub: BK-Elec XXLS-400


iRook

Ja, Bedankt,
Deze ga ik even een bericht doen en kijken wat er van terecht komt. Helaas wel ver in Duitsland (regio München)
Sharp TV, Win10 HTPC, Amp: Denon AVR-3310,  Front: MA RX6, Center: MA RX Centre, Rear: MA RX1, Sub: BK-Elec XXLS-400

WilcoD